problemen snelheid http

Pagina: 1
Acties:

• odyon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-01 07:55
ik heb sinds een tijd een raar probleem. eerst had ik een T3 lijn en sinds kort Tiscali 8mbit ( :'( ) maar dat zou in principe ook redelijk voldoende moeten zijn om normaal te moeten kunnen surfen.
Echter, als ik sites bezoek (tweakers, fok, geenstijl, microsoft, etc etc.), worden deze erg langzaam weergegeven (zowel bij Firefox als IExplorer). Speedtest.nl geeft daarentegen toch aan dat ik 100-500 kb/sec moet kunnen halen.

Het verschilt erg per site, maar over het algemeen (lees: bijna altijd) is het bagger. Ik denk persoonlijk niet dat het aan mijn ISP ligt, want mijn huisgenoten hebben wel normaal internet. En ik ben ook niet als een gek aan het seeden ofzo. Als ik netlimiter run (zonder barrieres), om te kijken wat voor up-en downsnelheid heeft, lijkt die in het begin wel normale snelheden weer te geven, bijv. 100kb/sec en zakt dan weer naar 3 kb... :?

Iemand een idee, of kan mij helpen?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Spyware gescand? Zonder firewall geprobeerd? Geprobeerd zonder andere PC's aangesloten? Geprobeerd zonder andere programmas actief te hebben op je PC? Geprobeerd met Knoppix Live CD?

Sorry, even wat standaard dingetjes ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Tiscali is echt niet zo'n enorme baggerprovider hoor ;)

Ik gok het op de MTU settings, maar haal eens een file van test.leaseweb.com als je heel lullig alle andere pc's dan je eigen unplugged?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 19:32

qless

...vraag maar...

odyon schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:56:
ik heb sinds een tijd een raar probleem. eerst had ik een T3 lijn en sinds kort Tiscali 8mbit ( :'( ) maar dat zou in principe ook redelijk voldoende moeten zijn om normaal te moeten kunnen surfen.
Echter, als ik sites bezoek (tweakers, fok, geenstijl, microsoft, etc etc.), worden deze erg langzaam weergegeven (zowel bij Firefox als IExplorer). Speedtest.nl geeft daarentegen toch aan dat ik 100-500 kb/sec moet kunnen halen.

Het verschilt erg per site, maar over het algemeen (lees: bijna altijd) is het bagger. Ik denk persoonlijk niet dat het aan mijn ISP ligt, want mijn huisgenoten hebben wel normaal internet. En ik ben ook niet als een gek aan het seeden ofzo. Als ik netlimiter run (zonder barrieres), om te kijken wat voor up-en downsnelheid heeft, lijkt die in het begin wel normale snelheden weer te geven, bijv. 100kb/sec en zakt dan weer naar 3 kb... :?

Iemand een idee, of kan mij helpen?
Goh knap...een Amerikaanse T3 lijn in Europa....zucht

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• odyon
qless schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:05:
[...]

Goh knap...een Amerikaanse T3 lijn in Europa....zucht
zucht, ok, 1gbit verbinding met surfnet backbone, door het netwerk geswitcht op 100 mbit, zo iets beter? het was in ieder geval wel behoorlijk snel.

OT: ik denk dat het toch een min of meer tijdelijk probleem was, een huisgenoot had er ook last van, en met leaseweb kan ik met een snelheid rond de 200kb/sec downloaden (met een accelerator tot 400).

Het rare was gewoon dat sites zo ontzettend traag worden weergegeven. Misschien een compu op de adsl-router ofzo...

dank in iedergeval voor de suggesties

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Jullie weten beide niet waar jullie over praten.

T3 = 45Mbit, de amerikaanse benaming daarvan is E3.

Maar ontopic, om de TS te helpen, je zegt dat je kamergenoten wel normale snelheden halen.

Deel je toevallig je verbinding met al je huisgenoten? Dan is het namelijk zeer waarschijnlijk 1 van jouw huisgenoten die zwaar aan het uploaden, of torrenten is, waardoor jij amper internet verbinding over houd.

Dit kan ook veroorzaakt worden doordat jijzelf, of 1 van je huisgenoten een virus heeft. Dus ik zou daar als eerste even naar kijken. MTU etc moet je gewoon vanaf blijven en niet mee klooien.

Zowieso is de tip van Yapser wel slim, ontkoppel alle andere pc's zodat alleen de jouwe is aangesloten. Haal je dan nog een baggersnelheid, test dan even met een andere pc om te kijken of dat daar ook zo is, dan kan je mogelijke oorzaken systematisch uitsluiten.

Hopelijk heb je 'r wat aan.

Verwijderd

Punica- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:28:
Jullie weten beide niet waar jullie over praten.

T3 = 45Mbit, de amerikaanse benaming daarvan is E3.
En jij ook niet :P Precies andersom... (Tx == Amerika, Ex == Europa)

Ontopic weer: Hou inderdaad bij ADSL verbindingen je upload in de gaten: Upload vol == Trage downloadverbinding...

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:20:
[...]

Excuus, u heeft 100% gelijk :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:33
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:20:
[...]

Ontopic weer: Hou inderdaad bij ADSL verbindingen je upload in de gaten: Upload vol == Trage downloadverbinding...
Als je werkt met p2p programma's reserveer dan maximaal 60% van de uploadcapaciteit en maximaal 60% van het maximaal aantal gelijktijdge verbindingen dat je router aankan hiervoor. Dan vertraagt het surfen niet heel erg...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yapser schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:08:
Ik gok het op de MTU settings
Vrijwel niemand die aan z'n MTU zit te pielen haalt enige verbetering. Wat wel heel goed lukt is je snelheden verknallen op die manier. Afblijven is het beste advies.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Burne schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:29:
[...]

Vrijwel niemand die aan z'n MTU zit te pielen haalt enige verbetering. Wat wel heel goed lukt is je snelheden verknallen op die manier. Afblijven is het beste advies.
Inderdaad. Dat MTU gedoe is weer een van die GoT hypes die echt nergens op slaan :o Vooral doorgaan met elkaar na blijven praten. Oh, ik denk dat het aan de ADSL overboeking licht, dat is 1:40 weet je wel :o

Om de topiquestarter te helpen:
Je draait Windows? Mooi. Doe Start > Run > 'cmd' > 'ping www.xs4all.nl -t'
En tegelijkertijd:
Start > Run > 'cmd' > 'ping HetIpVanJeRouter -t'

Wat is de output van beiden?

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 09-05-2006 19:46 ]

🌞🍃

• odyon
op die laatste ping-tip: xs4all haalt 13 ms met een ttl (?) van 247 en mijn router (interne ip: 192.**) is 1 ms met een ttl van 64.

toen ik alle kabels had ontkoppeld, haalde ik tussen de 200 en 500 kb down (zo'n *.bin file van leaseweb). Ik ga denk ik maar uitzoeken met die upload snelheid limitten enzo.

Oorspronkelijk (en nog steeds een beetje) dacht ik dat het ook aan mijn compu kon liggen. Heb wel een redelijke verse install, met avast, kerio en peerguardian aan, maar soms wordt het hele ding té traag. een reboot helpt ook wel een beetje de snelheid van sites weergeven te verhogen.
Nou ja, we wachten wel af, en anders windows er maar weer opnieuw opgooien :/

kan het trouwens zijn, dat als computers gekoppeld zijn aan de router, maar wel uit staan, dit alsnog de snelheid beïnvloed? ik vermoed dat dit een redelijk retorische vraag is, maar ik wilde het nog even zeker weten

• Domenique
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Als je alle comps van de router afhaald en dan wel normale snelheden haald dan is een nieuwe install overbodig. En dan zal je door moeten zoeken wie de schuldige is.

Als ze allemaal uit staan zal er wat verkeer over je kabels heen kunnen schieten maar dit is niet noemswaardig om een vertraagde factor te vormen.
Pagina: 1