Toon posts:

keuze tussen Switches

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik meerdere servers in het datacenter staan, nu nog verbonden met een sweex switchie.. je snapt wel.. dat gaat dus niet lang zo blijven :)
Nu heb ik een 3 tal switches op het oog die een beetje binnen mijn budget vallen en ook de features hebben die ik wil.(denk ik) Wat het tellen van de traffic per poort is.(snmp?)

Asus GigaX 1024P (1U, 24x 100Mbps,2xgbit up, managed Smart Layer 2) 105 EUR
Waarom zo goedkoop en wat is SMART layer 2?
http://www.asus.nl/produc...3=91&model=69&modelmenu=1

Netgear prosafe FSM726S (1U, 24x 100Mbps,2xgbit up, managed Layer 2) 185 EURO
Is niet 1U?
http://www.netgear.com/products/details/FSM726S.php

Asus GigaX 2024 (1U, 24x 100Mbps,2xgbit up, managed Layer 2) 212 EUR
Duurder maar een stuk beter, verwisselbare fans enzow..
http://www.asus.nl/produc...3=92&model=70&modelmenu=1

Welke is de beste keus?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 23:06 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Euhm

Linksys/Cisco/3com/HP ?

Ik heb altijd een beetje apart gevoel bij niet 3com/Cisco/HP switches. deze 3 zijn ook alle 3 een trend binnen de colocation. Vooral HP is goed te betalen en werkt volgens mij stabiel. Zelf heb ik 2 3com 3300`s maar niet gecolocate

Traffic per poort meten kan je doen met behulp van Cacti en het SNMP protocol.

Als advies wil ik je geven om voor een management switch te gaan zodat je remote eventueel poortjes kan disablen mocht er iets mis gaan. (DDOS) En eventueel VLAN ondersteuning voor intern netwerk en extern netwerk.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik wil je niet afkraken maar als je iets koopt koop dan GEEN ik herhaal GEEN asus.

Koop dan die netgear switch. maar als je echt iets leuk wilt doen neem dan zoals bovenstaande post.

hp/3com/cisco etc.

die zijn ook veel stabielere beter te monitoren etc.

En bij 3com en bij cisco volgens mij heb je wel mega lange garantie voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet meer als 200euro uitgeven.. 3com HP enz zijn te duur...

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:09:
Ik wil niet zeuren maar het is 'meer dan'. Verder kan ik helaas geen nuttige info verschaffen. Ik bookmark dit topic even want ik ben indirect ook op zoek naar een budget switch.

[ Voor 3% gewijzigd door BachW op 09-05-2006 17:18 ]

BOINC stats

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25
Ik zou voor de Netgear gaan, onder andere vanwege de LACP ondersteuning en de 2 GBIC sloten.
(update) Ik zie nu pas dat de Asus SFP sloten heeft, das de modernere variant van GBIC.

[ Voor 35% gewijzigd door FatalError op 09-05-2006 17:17 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:09:
Je hebt je eigen servers in een datacenter staan maar wil maximaal 200Euro uitgeven aan een switch?
Raar.. :?

• M@rijn
  • Laatst online: 22-03 19:19
BlueKeenan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:46:
En bij 3com en bij cisco volgens mij heb je wel mega lange garantie voor zover ik weet.
HP heeft dat ik weet een (beperkte) levenslange garantie, kijk maar op de site van HP.

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 18:51
Dit is net zoiets als een superdeluxe server met alles erop en eraan kopen, maar het intern geheugen op 64 mb zetten.

Koop een goeie switch, geef er dan 100 euro meer aan uit, maar dan heb je ook wat ipv aan zo'n houtje touwtje switch.

Neem als voorbeeld voor een geschikte switch de HP Procurve 2524

[ Voor 5% gewijzigd door pierce op 09-05-2006 18:13 ]

5564

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment staat er een sweex switch te snorren waar 10mB/sec door gaat.. das in perciepe al voldoende.. alleen is ie helaas niet managed en geen SNMP.. dat is de reden waarom ik een andere switch wil en lijkt me 1 van deze 3 switches meer dan genoeg?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:29
Waarom is 3COM / HP / Cisco hier heilig? Ik heb het idee dat de Sweex switch die er nu staat amper data te verstoken heeft en voor de TS voldoet (behalve dat hij geen SNMP ondersteund). Waarom dan niet gewoon een goedkope switch kopen die dat wel doet?

En daarbij, jullie kunnen niet in de portomonnee van TS kijken, en ten tweede, misschien wil hij er het geld niet aan uitgeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Spixo op 09-05-2006 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:51:
Waarom is 3COM / HP / Cisco hier heilig? Ik heb het idee dat de Sweex switch die er nu staat amper data te verstoken heeft en voor de TS voldoet (behalve dat hij geen SNMP ondersteund). Waarom dan niet gewoon een goedkope switch kopen die dat wel doet?

En daarbij, jullie kunnen niet in de portomonnee van TS kijken, en ten tweede, misschien wil hij er het geld niet aan uitgeven.
_/-\o_

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou 2de hands een HP/3Com/Cisco kopen voor hetzelfde bedrag. Dan heb je écht pro spul.

• Spixo
Bartjuh schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:59:
Ik zou 2de hands een HP/3Com/Cisco kopen voor hetzelfde bedrag. Dan heb je écht pro spul.
Er zijn genoeg andere merken welke ook pro zijn hoor. En daarnaast, niet alles waar het Cisco logo op staat is pro, Linksys anyone?

Beetje meer onderbouwde adviezen dus graag. Temeer omdat ik het zelf ook best een interessant topic vind.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ricardo87 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:51:

Cisco en 3com wat mij betreft niet (te duur, geen gratis updates vs. hoog uitvalspercentage), maar HP wel.

TS zegt dat 'ie 10mbit doet (of bedoel je mbyte?) per seconde. Dan wil je gewoon een goeie switch. En een HP 2626 heb je al voor tussen de 300 en 400 euro ex btw. En dan heb je een switch die er gewoon niet mee kapt. En mocht 't toch gebeuren, heb je er levenslange garantie op. Dat is ook het verschil. Netgear: 'Onze producten werken minimaal 5 jaar'. HP: 'Onze producten werken voor altijd'. Bij Asus kan ik 't niet eens vinden. (Zegt genoeg imo).

Als ik per see zou moeten kiezen tussen de switches in de TS, zou ik voor die netgear gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 09-05-2006 19:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Spixo
CyBeR schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:08:
[...]

Cisco en 3com wat mij betreft niet (te duur, geen gratis updates vs. hoog uitvalspercentage), maar HP wel.

TS zegt dat 'ie 10mbit doet (of bedoel je mbyte?) per seconde. Dan wil je gewoon een goeie switch. En een HP 2626 heb je al voor tussen de 300 en 400 euro ex btw. En dan heb je een switch die er gewoon niet mee kapt.

Als ik per see zou moeten kiezen tussen de switches in de TS, zou ik voor die netgear gaan.
Waar wil je 3 à 400 vandaan trekken wanneer TS maar max 200 als budget heeft?

• DigiK-oz
  • Laatst online: 21:27
Ricardo87 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:01:
[...]

Er zijn genoeg andere merken welke ook pro zijn hoor. En daarnaast, niet alles waar het Cisco logo op staat is pro, Linksys anyone?

Beetje meer onderbouwde adviezen dus graag. Temeer omdat ik het zelf ook best een interessant topic vind.
Jouw "Linksys, anyone?" is nou ook niet echt onderbouwd, of vergis ik me? Generaliseren is makkelijk...

2de hands kan een hele goede koop zijn, maar is dan de garantie niet foetsie?

[ Voor 51% gewijzigd door DigiK-oz op 09-05-2006 19:10 ]

Whatever

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ricardo87 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:09:
[...]

Als het budget iets omhoog kan (wat zeer aan te raden is voor zijn toepassing) dan zijn dat mooie keuze. Is er geen financieele ruimte meer ga dan voor de netgear :)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ricardo87 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:09:
[...]

Als je maar 200 euro hebt en daarna is het geld op, moet je geen apparatuur gaan vervangen die nog werkt.

• Spixo
Misschien is dit wel iets voor de TS? Weliswaar 2ehands maar dan wel binnen je budget, managed en van HP:

koopjes.marktplaats.nl/co...en_switches/31891767.html

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 20:23
Ik zal ook zeggen zoek een leuke tweede handse!
Dan heb je profi spul en ook niet te duur.

Zelf heb ik dit ook gedaan. Als bijna student (V6) is mijn budget ook niks te groot maar mijn wensen wel. Ik heb op marktplaats een Superstack 3 4400 24p van drie maand oud voor 120 euro gekocht 8)

Infinitus est numerus stultorum

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

BlueKeenan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:46:
ik wil je niet afkraken maar als je iets koopt koop dan GEEN ik herhaal GEEN asus.
Kun je ook uit de doeken doen waarom niet want daar hebben we tenminste wat aan zo is het dus compleet nutteloos.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb zelf een netgear 24 ports managed switch met 2x gb port, perfect ding, je kunt verschrikkelijk veel instellen en heb er 2 jaar zonder problemen opzitten.
Lijkt mij een zeer goede keuze.

Verwijderd

Zelf heb ik de Asus GigaX116 en draait erg goed (16ports <10/100/1000 Mbps>) en heeft een goeie back pressure. Houd dus in als een PC (server) alleen een kaartje heeft van 100mbps en schakelt de switch daar automatisch naar, zonder problemen met de Asus. ;)

Het maakt bijna geen geluid ondanks de fan die erin zit, en zoals wel meerdere keren is genoemd: Je moet niet bezuinigen op een switch anders krijg je troep. Je kan natuurlijk ook 2e hands nemen dat scheelt weer in de prijs maar daar ben ik niet zo fan van. (alleen van vetrouwde personen) :9

Je moet ook goed kijken of je een Managed of Unmanaged Switch hebt. :>

Managed:
Er moeten instellingen worden gemaakt voordat het echt goed werkt maar je hebt wel de opties om poorten uit te zetten of in de gaten te houden (dataverkeer). Dit is aan te raden wanneer je op een bedrijf zitten en meerdere switches moet gaan gebruiken.
Je moet ook verstand hebben van IT en switches om een optimaal resultaat eruit te halen, zoals afstellen wie tot welke poort toegang hebben etc.

Unmanaged:
Is meer plug-and-play je sluit het aan en het werkt gelijk er hoeven geen extra instellingen gemaakt te worden. (wordt in het algemeen veel gebruikt)

Conclusie:
Voor een goede switch ben je meer geld kwijt (tenzij goede 2e hands) ik raad de Asus switch aan (unmanaged) scheelt ook flink in de prijs. O-)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Moet wel lukken, vooral gezien dit topic bijna een jaar oud is.

* CyBeR staat nog steeds bij HP overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2007 11:33 ]

Pagina: 1