Core Duo laptop met goed scherm niet bestaand?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Ben voor mijn studie/werk (fotografie) op zoek naar een laptop met de volgende minimale specificaties:
  • Core Duo T2300
  • 1 GB ram
  • 15.4" niet spiegelende tft met een resolutie die hoger is dan 1280x800
  • Beetje leuke videokaart <- beetje bijzaak
  • 60 GB 7200 rpm schijf
  • DVD-rewriter
  • Standaard dingen als wifi, bluetooth etc.
  • Minimaal pickup & return garantie/service
Budget: €1500-1700

Waarom deze specificaties?

De core duo is gewoon erg lekker bij het photoshoppen. De traagste lijkt mij genoeg (als in: de twee duurdere versies zijn wel sneller maar het geld niet waard). 1 GB ram is gewoon minimaal nodig om PS een beetje lekker te kunnen draaien (Neig wel naar 2 GB). Zelfde geldt voor de snelle schijf en een brander is handig om foto's te branden natuurlijk.

Een niet spiegelend scherm is heel belangrijk. Ik wil gewoon tijdens photoshoots buiten wat foto's kunnen reviewen (of in de tuin internetten etc.)

Pickup & return: daarmee ben ik maximaal een week m'n laptop kwijt als ik de ervaringen hier op got lees. Carry-in duurt gewoon te lang en heb er een extreme ervaring mee (packardbell laptop dat naar Frankrijk gestuurd moest worden, kwam 6 weken later pas terug)

Wat heb ik tot nu toe gevonden, en waarom is het niks voor mij?

Dell inspiron 6400
Leek me een mooie kandidaat, maar alleen het goedkoopste scherm (1280x800) is niet spiegelend. Verder zijn de schermen (ook de duurste spiegelende WSXGA+) volgens diverse reviews van slechte kwaliteit (backlight leaking, wit is eigenlijk grijs etc.).

Asus A6
Leek me een leuke laptop, maar toen bleek dat asus alleen spiegelende schermen levert. Verder heeft deze serie behoorlijk wat kinderziektes als ik het A6-topic mag geloven.

HP: Heb een hekel aan het merk, ook aan de site. Kan nog steeds niet vinden of hun Bright *blabla* schermen spiegelend zijn of niet, maar daar ga ik vanuit.

Acer: Spiegels
Toshiba: Alleen spiegels
IBM: Te duur
Sony: Spiegels

Kortom, ik kom er niet echt meer uit. Kent iemand een geweldige laptop die aan mijn eisen voldoet en die ik over het hoofd gezien heb? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:59
Heb je ook al naar Fujitsu-Siemens / BenQ / MSI etc gekeken?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dat spiegel verhaal is ook echt beyond me. IBM is te duur, maar daar zitten toch echt wat candidaten tussen (helaas dan in dit opzicht). Maar bij ons in de zaak gaat iedereen (hp/sony/acer/fujitsu) allemaal over op die reflecterende schermen. Het is gewoon marketing die elkaar aansteekt en het is echt irritant.

Overigens zijn niet al die Sony schermen spiegels, dat X-Black is al beter dan dat Crystal Bright van Acer bijvoorbeeld. Al ben ik met je eens dat het een andere naam is voor een en hetzelfde rotte fenomeen; spiegels :( !

Overigens raad ik je aan nog wat verder te speuren. Anders zul je misschien een eis moeten versoepelen. Het is grappig hoeveel eisen mijn IBM passed (ik heb een T42). Alleen de Core Duo zit hier niet in, de rest wel :) !

[ Voor 18% gewijzigd door Cassius op 08-05-2006 22:53 ]

De meeste mensen deugen!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Acer heeft gewoon standaard 1 jaar P&R garantie hoor :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Misschien door sparen voor een MacbookPro of wachten op zijn kleinere broertje (Macbook) en kijken wat die voor specificaties heeft.

Of je kan kijken voor een BTO notebook, die verkopen ze op mijn werk en dat zijn best nette dingen voor hun prijs/kwaliteit.

http://www.btonotebooks.nl/

http://www.btonotebooks.n...yPartnerID=1&ProductID=99

En dan zou dit model wel aantrekkelijk zijn voor jou. Hardeschijf upgrade (>7200rpm) + geheugen (>1gb) upgrade kost 100 euro.

Het scherm spiegelt volgens mij niet maar dat kan ik morgen nog even voor je nagaan, dit model hebben wij namelijk staan :)

[ Voor 13% gewijzigd door KeaveXL op 08-05-2006 23:00 ]

PSN: KeaveXL

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Ricardo87 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:52:
Heb je ook al naar Fujitsu-Siemens / BenQ / MSI etc gekeken?
FS: 1 Core Duo laptop, met een 1280x800 spiegel, geen pickup/return
Benq: Geen Core Duo.
MSI: 1 Core Duo laptop, maar 12 inch scherm.

Als iemand me kan overtuigen van het voordeel van een spiegelend scherm ben ik ook tevreden, maar een vlugge praktijktest stelde mij erg teleur: vandaag had een collega zijn Asus A6 mee (1280x800 spiegel). We hebben hem binnenshuis vergeleken met een oude (niet zo felle) Philips TFT.

Met de schermen naar de donkere kant van de kamer gericht waren de kleuren van de spiegel mooier, maar zag je wel steeds je eigen hoofd out of focus door je beeld.
Met de schermen naar de zonwering (grote felle oranje doek) zag je op de spiegel eigenlijk alleen nog maar de zonwering. Op de Philips zag je wel een beetje de vorm van de zonwering waardoor het contrast lager werd, maar alle tekst op het scherm was nog leesbaar.

We zijn ook nog naar buiten gelopen met de spiegel (kon jammergenoeg niet met de philips). We zagen vooral de knalblauwe lucht, onszelf en bomen in het display. Met geconcentreerd turen/focussen konden we nog redelijk Firefox herkennen met een pagina, maar de kleuren in het scherm waren nog nauwelijks te onderscheiden van elkaar.

Mijn indruk is dus dat het wel redelijk is in een donkere kamer, of ergens met weinig ramen en een beetje TL-licht, maar dat het verder super irritant is. En dat terwijl fabrikanten als Fujitsu-Siemens juist adverteren met een betere zichtbaarheid bij gebruik buitenshuis :?
Atlas schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:55:
Acer heeft gewoon standaard 1 jaar P&R garantie hoor :)
Dan heb ik verkeerd gekeken :) Voor zover ik weet verkopen ze verder alleen spiegels, dus ook Acer valt af.
KeaveXL schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:59:
Misschien door sparen voor een MacbookPro of wachten op zijn kleinere broertje (Macbook) en kijken wat die voor specificaties heeft.

Of je kan kijken voor een BTO notebook, die verkopen ze op mijn werk en dat zijn best nette dingen voor hun prijs/kwaliteit.

Het scherm spiegelt volgens mij niet maar dat kan ik morgen nog even voor je nagaan, dit model hebben wij namelijk staan :)
Macbook wordt me toch echt te prijzig (heb er wel naar gekeken).
Die BTO ziet er interessant uit qua specs. Alleen bieden ze alleen een carry-in garantie, erg jammer.
Verder heb ik eigenlijk ook liever een bekend merk, zodat eventuele kinderziektes makkelijk terug te vinden zijn op got/internet. De Asus A6 zou bijvoorbeeld perfect zijn als deze geen spiegelend scherm zou hebben, maar alsnog zou ik hem dan niet kopen door alle softwarematige en hardwarematige problemen die ik zie staan in het A6-topic hier op got.
Door iets als BTO te kiezen spring ik helemaal in het diepe bij wijze van spreken.

[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 08-05-2006 23:10 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:51
Sony begon met die spiegels maar de spiegels van sony zijn 10x beter dan van welk merk dan ook.. En sony wil ook bereiken dat het scherm juist BETER werkt buiten door de coating.. Dat komt een beetje doordat het contrastratio verveelvoudigd wordt tot wat we acceptabel achten op een stevig desktopscherm. Ik geloof er ook heilig in dat de sony vaio spiegelschermen beter zijn dan wat jij nu zoekt. Anders kom je al gauw uit bij IBM, of wellicht even wachten op een core duo versie van de Asus M6/V6 serie? Dan betaal je wat maar krijg je wel een WSXGA resolutie (1600*1050) die niet spiegelt

Toch mijn advies.. kijk naar sony dual core serie.. ze zijn echt zoveel verder met schermen dan de concurrentie

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 09-05-2006 19:00 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je budget je niet compleet heilig is voldoet een macbook pro aan al je specs (Alleen weet ik niet welke core duo er in zit).

Die spiegelschermen vind ik zelf compleet klote btw. Als ik mezelf wil zien pak ik wel een echte spiegel.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 09-05-2006 19:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
spiegelschermen zijn idd 100x ruk. Gelukkig heb ik nog een matte gevonden bij promedion met nog een lekkere resolutie ook. Maar ook ik zie dat bij promedion/xxodd nu ook alleen maar glansschermen gebruikt worden. Blijkbaar is het marketingtechnisch beter of gewoon goedkoper.

Wel weet ik dat breedbeeldschermen gewoon goedkoper zijn te produceren dan 'normale' schermen omdat je meer uit een glasplaat kan halen als je in de lengte werkt (was tijdje terug ook op tnet frontpage).

Ik heb staan kijken naar een paar glanslappies maar sony heeft echt de mooiste schermen. De glanzende versies van sony hebben wel de voordelen maar niet de nadelen van een glanzend scherm. Helaas betaal je je wel bont en blauw voor een redelijk systeem, maargoed dan heb je ook wel wat.

Anders denk ik dat er niks anders op zit dan een schuurpapiertje ter hand te nemen hihi:$

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:00:
Als je budget je niet compleet heilig is voldoet een macbook pro aan al je specs (Alleen weet ik niet welke core duo er in zit).

Die spiegelschermen vind ik zelf compleet klote btw. Als ik mezelf wil zien pak ik wel een echte spiegel.
Standaard zit in de MacBook Pro een T2400 op 1,83GHz, maar er zijn ook configuraties mogelijk met een T2500 op 2,0GHz en een T2600 op 2,16GHz.

Je kunt op een MacBook Pro ook native Windows draaien, met behulp van BootCamp. Dat is wel aan te raden gezien Photoshop nog niet is geoptimaliseerd voor Mac OS X op Intel processoren. Maar met Windows op een MacBook Pro werkt Photoshop echt uitstekend!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Een macbook is mooie ja, maar echt ver boven budget. Ik heb eigenlijk €1500, maar het kan verhoogd worden naar €1700 als dat echt nodig is voor een goed scherm. €2000+ is niet te doen.

Ben vandaag eens wezen kijken bij een paar winkels of er veel verschil zitten tussen de spiegels. Eigenlijk spiegelen alle merken te erg. Alleen Sony gebruikt een mooie coating die de reflecties flink afzwakt. Ik dacht dus weer een kandidaat-merk te hebben, maar helaas: Sony geeft 1 jaar garantie, en alleen via de winkel. Carry-in dus, wat inhoudt dat je je laptop dumpt bij een winkel (of zelfs opstuurt naar je internetwinkel) en je laptop daar blijft liggen tot de winkel besluit weer een lading naar de fabrikant te sturen. Nee, vriendelijk bedankt!

Nog wat spiegelfrustratie van vandaag:
Verkoper: Ja meneer, een spiegelscherm is het beste van het beste! Alleen zo worden de kleuren natuurgetrouw weergegeven en is het scherm niet flets. Echt professioneel!
Gizz: ja, dat reclamepraatje heb ik vandaag eerder gehoord... Maar leg me eens uit waarom dan de echt goede DTP schermen van Apple/Lacie/Eizo van duizend+ euro geen glasplaat hebben terwijl deze juist kleurecht zijn?
Verkoper: Ja meneer, misschien is het ook een kwestie van smaak?!
|:(

En op de Sony-site kan je een splitscreen plaatje zien waar het verschil duidelijk gemaakt wordt tussen een scherm met en zonder spiegel. Het scherm zonder spiegel is inderdaad heel erg dof en kleurloos, terwijl het X-black scherm super sprankelend is.
Maar waar bekijk ik die site op? Juist, op een TFT zonder spiegel :P

Lekker consumenten blijven hersenspoelen hoor!

Maar goed: weet iemand of er winkels zijn Sony's verkopen met extra pickup&return garantie? Of zijn er nog andere tips? :)

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:00
Ik ben tevreden met mijn HP, is ook geen reflecterend schermpje (wou ik ook perse niet). Heeft bijna alles wat je zoekt behalve die duo-core. Het is een nx8820, super degelijke behuizen en goed geluid.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Mijn pa hebt laatst een HP nx9420 gekocht. Da's echt een vet ding. Da's dan wel 17" maar je hebt ze ook 15,4" met duo core van HP. Ik heb heel wat laptops gezien maar die van HP vind ik zeker één van de betere in vergelijking met Dell, Sony en MSI.

Deze HP heeft in ieder geval geen spiegel coating.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 10-05-2006 19:51 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Ik kan momenteel maar één 15.4 inch non-spiegel HP laptop vinden op hun (afschuwelijke) site, de dv5104eu en die heeft een sempron. Als iemand een linkje naar de hp-site heeft waar een core-duo laptop staat, dan hoor ik het graag.

Het is wat met die sites.. die van Dell en Asus zijn best ok, maar bij bijvoorbeeld Sony staan niet alle types erop en weet je totaal niet of je nou een 4200 rpm of 7200 rpm schijf krijgt bijvoorbeeld.

Overigens vond ik de spiegels van HP één van de slechtste, samen met Acer en wat budgetmerken. Vooral Sony was een heel stuk beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 10-05-2006 20:01 ]

• tiguan
Zeker heb ik een linkje voor je:

http://h10010.www1.hp.com...3797-283797-12434482.html

Alleen de laatste drie zijn core duo laptops.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Bedankt, had die categorie over het hoofd gezien omdat de HP-site steeds bij 1 categorie (ultra portable) bleef hangen in het overzichtscherm.

Ziet er interessant uit, maar klopt het als ik zeg dat ze nog niet te koop zijn (in ieder geval de 15.4 inch versie)? Er staat geen prijs bij, en op internet vind ik ook geen verkooppunten.

• tiguan
Nee daar kom ik net ook achter. Ik had verwacht dat ze ondertussen wel te koop waren. Die van m'n pa kostte een paar maanden geleden rond de €1700, dus ik ging er van uit dat dit model (de nc8430) ondertussen ook wel te koop was voor rond de €1500 ofzo. Maar vreemd, ik weet het ook niet.

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
Zit een beetje met een soortgelijk probleem.
Ben op zoek naar een vervanger voor mijn Asus M3N (SXGA+, Centrino 1600Mhz).

Wil niet terugstappen wb scherm - dus ook op zoek naar 'n duo met (W)SXGA+
HP en IBM/Lenovo vallen zowieso buiten m'n budget (max 1700-1800 euri).

De opties zijn dan:
Asus V6J (va. €2040! Zonder SATA)
Acer Travelmate 4672 (grafisch deel intel + ziet er niet lekker uit imho)

En daar houd het ongeveer op in nl ja
Tevens gevonden:
LG M1: SXGA+, duo, sata & fingerprint scanner :9 - circa €1800 in duitsland.
Samsung X60: WSXGA+, duo en sata
Samsung R65: SXGA+, duo en sata
Niet leverbaar in nl :(

Ziet ernaar uit dat ik toch naar duitsland moet hiervoor. Weet iemand toevallig of notebook keyboard standaard duits zijn in duitsland? LG heeft op die vraag geen antwoord gegeven.

Van de schermen weet ik verder niets - kost al genoeg moeite om SXGA+ als spec te realiseren...

edit: viavia te weten gekomen, notebooks in duitsland komen idd met QWERTZ

[ Voor 5% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 11-05-2006 22:07 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Die spiegels zitten er niet op om ons te zieken, ze zitten erop omdat laptopschermen gewoon nog niet kunnen tippen aan de desktop tft's.
Ok enkele zware P4 bakken met een IPS panel (van Asus bijvoorbeeld) nagelaten, die schermen zijn dus dik vreten erg veel energie.
De rest is allemaal Active Matrix.

Het glare laagje over je scherm is meer om het een beetje te ondervangen de kwaliteit van het scherm om de kleuren wat te verbeteren en het zwart wat dieper te maken.

Ik vind het niet echt storend ofzo dat mijn laptop scherm glare is, wil ik immers goed gaan fotoshoppen dan ga ik wel achter een goed scherm zitten en geen laptopscherm. Een s-ips scherm 1600x1050.

Wat ik wel de grootste onzin ooit bedacht vind is glare op een desktop scherm. Een desktop TFT kan immers gewoon veel beter beeld geven als er een goede tft techniek achterzit. Het zecht dus direct over de kwaliteit van die desktopschermen met glare, goedkope slechte techniek dus.

Maargoed als jij last heb van zonnestraling en andere reflecties in het scherm, dan moet je natuurlijk naar iets opzoek gaan wat je wel fijn vind kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Dnc1n op 11-05-2006 00:32 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Ik dacht dat ik eruit was door te gaan voor een Sony, maar de build quality en de garantie laten toch iets te veel te wensen over.

Nogal frustrerend, want ik moet de laptop uiterlijk deze week gaan bestellen.

Toch nog eens de Asus A6-serie bekeken en het topic gelezen, maar die serie kampt met echt veel te veel kinderziektes voor een apparaat van €1200+.

Heeft iemand enig idee of de Dell spiegels gewone spiegels zijn, of dat ze een mooie coating hebben zoals de Sony's?

Verwijderd

hier een sony fe11m gebruiker. met een glossy scherm en heb de laatste tijd af en toe buiten gewerkt en dat gaat perfect. in tegenstelling tot anders glossy scherm van b merken.

• Radiall
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 11:25
Gizz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:20:

Toch nog eens de Asus A6-serie bekeken en het topic gelezen, maar die serie kampt met echt veel te veel kinderziektes voor een apparaat van €1200+.
Ik heb sinds een paar maand nu een Asus A6Ja en ik ben er uitermate tevreden over! Ook het scherm bevalt mij prima, de meeste andere glimmende schermen zijn ernstiger spiegels dan wat ik nu heb (op een paar nieuwe VAIO's na). Wat betreft je kinderziektes heb ik werkelijk geen idee waar je het over hebt, zowel de mijne als de 2 van kennissen van mij, hebben geen enkel probleem.

"Beware Of Programmers Who Carry Screwdrivers. " - Leonard Brandwein

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-01 16:48
Vreemd dat ik niemand hier hoor over de 5652 van acer. Het enige nadeel wat ik van die laptop kan vinden is idd het spiegelende scherm. Maar voor de rest vind ik de specs vrij indrukwekkend, en dat voor ongeveer €1450,-

specs:
Intel® Core™ Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x1024), 100GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer (slot), 8-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, Bluetooth, 256MB GeForce Go 7600, DVI, 5-in-1 card reader

acer site
pricewatch

Ik ben zelf van plan deze laptop te kiezen, vooral ook omdat er zoveel werkgeheugen in zit en de videokaart vrij goed is (volgens deze site iig).

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
@ gizz

Wanneer moet je deze laptop uiterlijk hebben? Want deze zomer komt Intel met nieuwe chips Memron voor laptops "Core 2 Duo" En op de hoofdpagina van Tweakers wordt er dus ook een prijsverlaging van de huidige chips vanaf 23 Juli aangekondigd, dus als je je lappie pas in september nodig hebt (omdat school meestal in september begint) dan zou ik als ik jou was nog ff wachten.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Om nog even mijn topic af te sluiten: ik heb gisteren een laptop besteld :)

Wel met spiegelscherm, en nog een maatje kleiner (14 inch ipv. 15.4 inch) omdat dat ding toch mee moet in mijn rugzak. Het scheelt 800 gram nu.

Het is een Asus W3J geworden. Best mooi ding, de buitenkant van de klep is bv. helemaal van aluminium. (Slechte) foto's.

# Intel Core Duo T2400 (1.83Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
# 80GB harddisk 7200RPM
# 1GB DDR2 (2 x 512)
# 4* DVD SuperMulti Drive Dual Layer (Hot Swappable)/ 4-in-1 cardreader
# ATI Mobility Radeon X1600 256MB (512MB with Hypermemory)
# 14" WXGA (1280 x 768) TFT Color & Crystal Shine
# o.a. 3 x USB 2.0, 1 x S-Video TV Out, 1 x Firewire, 1 x Express Card, Gigabit LAN
# Windows XP Prof NL/UK/FR
# 1 x 8-cells + 1 x 4-cells Li-Ion battery
# Gratis Draagtas, Bluetooth Muis en 256MB Memorystick

Kost iets van €1800

De 8- en 4-cell accu's kun je ook nog koppelen (wordt de laptop wel zwaarder door natuurlijk) zodat je lekker lang kan werken met 12-cells!

Niet slecht lijkt me :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 26-05-2006 14:00 ]

Verwijderd

Radiall schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:25:
[...]

Ik heb sinds een paar maand nu een Asus A6Ja en ik ben er uitermate tevreden over! Ook het scherm bevalt mij prima, de meeste andere glimmende schermen zijn ernstiger spiegels dan wat ik nu heb (op een paar nieuwe VAIO's na). Wat betreft je kinderziektes heb ik werkelijk geen idee waar je het over hebt, zowel de mijne als de 2 van kennissen van mij, hebben geen enkel probleem.
Ik heb ook een a6ja en een Samsung 930 bf lcd scherm,het verschil tussen die 2 schermen is echt dramatisch groot.De Kleuren van de a6ja zijn wat faal,niet mooi en het is niet echt super scherm,het beeld.En de contrast,lichtopbrengst is echt aan de lage kant.

Vooral als je met foto en video bewerking bezig gaat is dat toch zeer belangrijk,wat dat betreft zijn de Sony's veel en veel beter,naar mijn mening.

En hier wel iemnad die wat kinderziektes heeft met de a6ja,vooral wat betreft de vga,die in games vreemd doet(is mijn 2de al met dit probleem,maar deze gaat dus ook weer terug,want een medewerker vertelde me dat het niet hoorde en geen bij hun bekend probleem was van de a6ja)

Verder is het wel een zeer stabielel,complete machine(Tas en laptop muisje word bijgelevert,webcam en mic ingebouwt),dat moet ik er wel bij zeggen,geen rare foutmelding,bugs en zo.

En de Support en 2 jaar garantie is top.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 16:20 ]

Verwijderd

@ Gizz, kun je ons ook vertellen hoe de kwaliteit van het scherm is, ik ben erg nieuwsgierig en zit zwaar te aarzelen of ik deze laptop ook zal kopen. Vind hem super mooi, maar eigenlijk wel boven mn budget, dus moet ik wel waar voor mn geld hebben als ik een W3J koop :D
Oh ja, en wordt de laptop niet te heet met flink gamen?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Lammiee: ik zal mijn bevindingen posten als ik de laptop heb :) Heb hem besteld bij laptops4u.nl, en zij zijn dicht op 25 en 26 mei. Verwacht hem dus ergens volgende week.

Verwijderd

Gizz, zeer mooie laptop trouwens :Y)

Kijk wel uit voor krassen trouwens,dat brushed aluminum is nogal krasgevoelig

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 17:00 ]

Pagina: 1