MSI K7D Master L incl 2x 2800+ wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Even een korte inleiding:
aan de hand van dit topic van TrIsTaN_tDb15 besluiten /me P43000 en TAJ een waarschijnlijk d0de 6800le te kopen van TrIsTaN_tDb15. Blij thuisgekomen monteren /me P43000 en TAJ een Zalman VF700AlCu op de GeForce en steken deze in TAJ`s moederplank......
einde inleiding

Het moederbord doet niks meer. Wij hebben vervolgens de standaard procedure gevolgd: alles afkoppelen, mobo op tafel met alleen CPU, mem en VGA en booten maar. Dit heeft geen effect. Wat gebeurt er wel? Als wij de 6800le (-> defect) in de AGP slot douwen, aansluiten en booten, lichten de 4 D-LED`s even allevier kort op, wat een CPU error betekend. De CPU fans beginnen even kort op te spinnen maar stoppen gelijk weer.

Vervolgens hebben we getest of de CPU`s misschien defect waren. CPU0 in socket 0, 1 in 0, 1 in 0 1 in 1. Niks nada noppes. We hebben 3 videokaarten getest (6800le -> stoek) 9800se (voor zover we weten goed), Voodoo3 PCI (voor zover we weten goed). Steeds weer krijgen we de 4 D-LED`s kort te zien. Het geheugen testen gaat wat lastig aangezien we maar 1 bankje hebben en registered DDR nou niet overal voor het oprapen ligt.

Dan is er nog een ding. We dachten dat de 6800le misschien teveel stroom trok van de voeding, dus hebben we een Enlight 330W voeding gepakt en deze op de 6800le aangesloten. Hierbij zijn we vergeten de 0V van de TAGAN en de Enlight aan elkaar te koppelen. Wat voor gevolgen kan dit hebben voor het bord dan wel de videokaart?

Ideeën over hoe verder of steunbetuigingen, we horen het graag.

Systemspecs: (alleen waar we mee testen, de rest is niet aangesloten).

MSI K7D Master L
2x AMD Athlon MP (echte MP) 2800+
1x 1GB Samsung registered PC2100 geheugen
Leadtek 6800le (-> waarschijnlijk stuk)
Hercules 9800se AIW
3DFX Voodoo3 PCI

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
dat je de nul niet verbind lijkt mij niet een oorzaak van een defect, die andere voeding heeft namelijk toch ook gewoon zijn nul?

• -ErikE-
ik wist het ook niet zeker, maar dit zei een klasgenoot van me. Gezien dat hij iets meer ervaring met elektrotechniek heeft dan ik geloof ik hem uiteraard (nog) op z`n woord. :P

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
zijn je voedingen beide geaard ? zo ja zijn de twee nullen dorgelust via de aarding

zo nee, dan heb je een probleem want dan krijg je een potentiaalverschil .

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Als je nu eens de basisonderdelen 1 voor 1 test.

Dus bordje op tafel, en dan vervolgens ALEEN geheugen in.
Kijken wat die Dleds doen.

Geheugen eraf, CPU erin en weer kijken.

CPU eraf ,VGA erin en weer checken.

Als je bij elke test dezelfde code krijgt denk ik eerder aan een defect Mobo.

Je kunt ook nog proberen te booten van een ander Graka'tje.(PCI)

• -ErikE-
Dit gaan we morgen 1 voor 1 testen, ik heb zelfs nog ergens een Athlon TB 1,1GHz gevonden, maybe dat deze ook werkt in het bord.

We hebben met meerdere VGA kaarten getest en dat ze alle drie kapot zijn lijkt me sterk.

Wij verdenken btw ook het moederbord. Maar omdat we verder geen sA / AGP / DDR pc`s hebben hier in de buurt, is testen van andere onderdelen wat lastig....

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Een standaard TB 1.1 gaat zeker werken in het bord.
Je moet alleen even in de manual kijken in welke socket deze geplaatst moet worden.
Bij een singel proc is er maar 1 socket dat werkt.

Maar ik heb idd wel geleerd eerst onderdelen testen voor ik ze ga modden. Ook iets simpels als een grakakoeler oid.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• -ErikE-
nou we hebben de TB 1.1 getest, alsmede elk onderdeel op de wijze van Biohazard.nl. Zoals verwacht is het mobo zo dood als een pier...... Wat ons betreft is het jammer en TAJ is nu op zoek naar iets vervangends. Verder mag /me P43000 nooit meer hardware testen in de pc van TAJ :*)

liefhebbers voor de CPU`s -> V & A
Pagina: 1