[XP Pro] Schijf delen toch niet zo makkelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik probeer, heel eenvoudig, een hardeschijf op een PC binnen het draadloze netwerk te delen. Eventueel wil ik deze ook nog met password gaan beveiligen, maar dat is nog even bijzaak. Voorlopig lukt het me nog niet eens deze normaal gedeeld te krijgen...

Als ik rechts klik op de schijf, en kies voor 'delen en beveiligen', staat deze ingedeeld als standaard-share :/. Geen idee wat dat betekend, maar er is nog niets gedeeld. Als ik via een laptop binnen het netwerk scan op gedeelde locaties, vind ie niets. Als ik een losse map probeer te delen, en er inderdaad zo'n handje op het mapje verschijnt, word deze ook nog niet gevonden door de laptop in het netwerk...

Ik snap er bar-weinig meer van zo. Op een of andere manier is alles standaard-shared, maar toch ook weer niet 8)7

Verwijderd

XP-Pro? Zo ja, dan "eenvouding delen van bestanden en mappen" uitschakelen in verkenner --> mapopties --> weergave

Wordt het een stuk duidelijker op

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dus je hebt het via dit venster en deze instellingen gedaan?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/upload/schijf_delen.JPG

Wat zijn de werkgroep- en IP-instellingen van beide PC's?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Mexxus
r00n schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:22:
Dus je hebt het via dit venster en deze instellingen gedaan?

[afbeelding]

Wat zijn de werkgroep- en IP-instellingen van beide PC's?
Deze..

Afbeeldingslocatie: http://www.invisual.nl/img/vraag.jpg

Het IP van deze PC is intern 10.0.0.151 (tipsy.lan), en van de laptop 10.0.0.152 (transltr.lan)
Beide werken ze in het draadloze netwerk, genaamd 'lan'.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
druk op nieuwe share en je kan hem delen.
Daarna kan je nog bij machtigingen instellen of iedereen all acces heeft nog alleen read.
en bij Cache schakel ik altijd alles uit.

Die e$ is een administrative share

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
een sharenaam die eindigd op $ is niet zichtbaar bi het browsen door het netwerk hij wérkt echter wel!
Als voor de rest alle voorwaarden ok zijn, kun je die share bereiken op \\10.0.0.151\e$. Je zal wel user en pw moeten hebben van iemand met admin rechten (wss die van jezelf dus).

• Mexxus
Bijna gelukt. Als ik nu via de laptop kies voor "zoeken naar computers in werkgroep", dan vind ie inderdaad de PC. Echter, als ik dan probeer verbinding te maken krijg ik een melding:
\\Tipsy is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de systeembeheerder als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mexxus op 08-05-2006 23:31 ]

• Mexxus
Vandaag nog iemand nuchtere iedeën?

Verwijderd

Zoek is op GoT op die melding, daarna google. Zeker weten dat je het daarmee kunt oplossen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Windows wil wel graag paswoorden op accounts, heb je dat wel?
En de pc die je wil benaderen moet een username/wachtwoord overeenkomen met waar je op de andere computer mee aangemeld bent

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 09-05-2006 16:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mexxus
Gunner schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:39:
Windows wil wel graag paswoorden op accounts, heb je dat wel?
En de pc die je wil benaderen moet een username/wachtwoord overeenkomen met waar je op de andere computer mee aangemeld bent
Jep, de PC waarop de schijf gedeeld staat is voorzien van password idd

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:13
Mexxus schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:07:
Bijna gelukt. Als ik nu via de laptop kies voor "zoeken naar computers in werkgroep", dan vind ie inderdaad de PC. Echter, als ik dan probeer verbinding te maken krijg ik een melding:

[...]
Zoals hierboven al gezegt werd. Typ gewoon \\10.0.0.151\e$ of \\Tipsy\E$ in en als hij vraagt om een wachtwoord moet je inloggen met een Admin account.
Anders manier is op de knop 'Nieuwe Share' die in het screenshot hieronder staat klikken en een nieuwe schare aanmaken met de aanduiding die jij wilt en de rechten die jij wilt.

Afbeeldingslocatie: http://www.invisual.nl/img/vraag.jpg

Dit kun je ook allemaal wel vinden met de search en google. Dan had je nu allang het antwoord gevonden en vrolijk data kunnen over pompen B) .
Pagina: 1