Laptop wil niet meer in slaapstand op batterijkracht

Pagina: 1
Acties:

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Ik zit weer eens met een irritant probleem. Mijn laptop, een Acer Travelmate 8002LMi, wil niet meer in slaapstand (Hibernate) als de laptop op de batterij draait.

Als ik de stroomkabel erin plug, werkt alles prima, ik druk op FN + F4 en de hij gaat mooi in slaapstand. Trek ik echter de stroomkabel eruit en maar bovengenoemde toetscombinatie, dan zegt windows: "Slaapstand wordt voorbereid", vervolgens wordt het scherm zwart en that`s all folks. Nu valt mijn laptop na verloop van tijd (zo rond de 3 uur later) wel uit, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Want dan kon ik ook wel op afsluiten drukken.

Nou dacht ik eerst dat het kwam door een windowsinstallatie die niet helemaal jovel meer was, echter na windows opnieuw te hebben geinstalleerd blijft het probleem. Het enige wat ik veranderd heb, is mijn BIOS. Ik heb ipv 3A12 (wat erin zat sinds ik `m heb = 1,5 jaar geleden) 3A20 erin geflashed. Ik dacht da t ik dan misschien meer data over de batterij kon uitlezen (verbruik en dergelijke). Dit bleek niet het geval. Of mijn slaapstand perikelen hiermee te maken hebben weet ik niet. Ik weet alleen wel, dat ik niet meer terug kan naar 3A12, hij staat nergens meer..... Alleen 3A18, 15 en 14 zijn nog beschikbaar. Deze heb ik gedownload en allemaal erin geflashed. Dit werkt dus niet. Als iemand mij aan 3A12 kan helpen zou ik het op prijs stellen hoewel ik betwijfel of dit het is.

Op internet zijn alleen soortgelijke problemen te vinden met Linux (Ubuntu om precies te zijn). Er schijnt dan een probleem met ACPI te zijn. In mijn hardwarelijst staat echter gewoon ACPI pc (Advanced Configuration and Power Interface) Bij een vriend van me (ook met laptop) staat hier ACPI uniprocessor PC en op mijn Pentium D bak (dualcore dus) staat hier ACPI multiprocessor pc. Miscchien ook belangrijk?

specs voor het geval dat:
Pentium M 1,5GHz banias
2x256MB ddr333
Hitachi E7K100 80GB 7200rpm 8MB cache
Radeon mobility 9700 64MB

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
niemand een idee?

Verwijderd

Je hebt je power saving opties wel goed ingesteld ?
rechtermuisknop op desktop--->properties
screensaver tab--->Power...
Die instellingen onderaan.

Dat zijn naar mijn weten de enige instellingen die afhangen van wel of niet aan de AC.