Ik heb een tijdje met Suse 9.0 zitten stoeien, maar ben terug gegaan naar Windows 98 op m'n VIA Mini-ITX Epia machine.
Echter 1 redelijk vervelend probleem:
PC wil win98 niet vanaf HD booten, dan geeft hij de volgende foutmelding:
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Wanneer ik vervolgens de Suse 9.0 DVD laad en kies om van de harde schijf op te starten werkt alles prima.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-Volgorde boot devices gewisseld in de BIOS, tevens alleen HD als boot device ingesteld.
-FDISK /MBR om MBR te repareren.
-SYS C: om de systeembestanden op C: te zetten.
-Partitie actief gemaakt middels FDISK.
-Alle partities verwijderd, opnieuw aangemaakt, geactiveerd, schijf geformatteerd middel FORMAT /S C:.
-Windows 98 opnieuw geïnstalleerd.
Helaas wil Win98 maar niet vanaf HD booten en heeft hij telkens DVD van Suse nodig
Het lijkt erop alsof de bootloader die Suse gebruikt (GRUB?) toch nog ergens roet in het eten gooit.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen zonder een complete re-install?
Echter 1 redelijk vervelend probleem:
PC wil win98 niet vanaf HD booten, dan geeft hij de volgende foutmelding:
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Wanneer ik vervolgens de Suse 9.0 DVD laad en kies om van de harde schijf op te starten werkt alles prima.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-Volgorde boot devices gewisseld in de BIOS, tevens alleen HD als boot device ingesteld.
-FDISK /MBR om MBR te repareren.
-SYS C: om de systeembestanden op C: te zetten.
-Partitie actief gemaakt middels FDISK.
-Alle partities verwijderd, opnieuw aangemaakt, geactiveerd, schijf geformatteerd middel FORMAT /S C:.
-Windows 98 opnieuw geïnstalleerd.
Helaas wil Win98 maar niet vanaf HD booten en heeft hij telkens DVD van Suse nodig
Het lijkt erop alsof de bootloader die Suse gebruikt (GRUB?) toch nog ergens roet in het eten gooit.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen zonder een complete re-install?
webOS all the way!