Toon posts:

DDR ram probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dimms van ieder 512mb. Nu heb ik een aantal vage problemen, PC start zeer traag op, games laden heel lang, alles is eigenlijk vet sloom geworden, specs
asus K8N4-e
athlon 3000+ @2200
Club3d geforce 7900GT 600/1,5ghz
2x 512mb pc3200 (oem)

als ik in de bios de Dram opzoek, staat alles op automatic, dan kijk ik in windows, blijken ze op 333mhz te draaien, als ik manual 200(dus 400) invul loopt mn systeem de hele tijd vast.

Met CPUZ heb ik even een plaatje gemaakt waar jullie misschien iets aan hebben. Ik weet zelf verder niet veel van ram maar heb na zoeken niet echt een eenduidig plan gevonden.
http://img415.imageshack.us/my.php?image=ram8cs.jpg <-- plaatje

iemand die mij kan helpen? :/

Verwijderd

clock je systeem is terug naar standaard, misschien heb je te ver overgeclocked en kan je FSB het niet aan

OEM geheugen kan zoiezo waarchijnlijk amper overgeclocked worden, je had misschien beter OCZ geheugen kunnen nemen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 22:27 ]

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb ik ook een keer gehad, duurde een dag om windows opnieuw te installeren.

Het probleem was dat op overklaarbare wijze het geheugen in het bios op ECC-registered was komen te staan. Kijk dat eens na.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:26:
clock je systeem is terug naar standaard, misschien heb je te ver overgeclocked en kan je FSB het niet aan
Dat is inderdaad het probleem.
Het is ook te herleiden via het feit dat je geheugen effectief op 183MHz loopt. Er is een divider van 5:6 ingesteld (DDR333), zoals je ook zelf al aangaf. Op DDR400 gaat het OEM geheugen dit inderdaad niet trekken. Je kan nog proberen om eventueel de CAS-lantency naar 3 te zetten en Cycle time naar 8, daarnaast kan je je voltage nog naar ~2,7V verhogen. Als dat niet werkt, zit er niks anders op dan echt overclock geheugen aan te schaffen of terug te klokken. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor alle reply's, FSB is front side brigde toch? waarom zou deze fsb het met OCz ram wel trekken, ik ben nog niet echt een pro 8)7 .. maar CPU en VGA moet ik dus weer op standaard clocks zetten, of beter geheugen aanschaffen? en als ik dat doe, wat heeft CL2,5 dan wel 3 te betekenen(lager is beter?)? waar staat dit voor en wat is beter?
is dat wat voor mij?
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
of zoiets? pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2PT)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FSB is front side brigde toch?
wat heeft CL2,5 dan wel 3 te betekenen(lager is beter?)?
Neem eens de PMG FAQ door om jezelf bekend te maken met de basiskennis :)

Verwijderd

Topicstarter
B) o my god wat een verhalen allemaal, ik heb de FAQ even door genomen maar ik vraag me nogtseeds af waarom mn FSB het niet meer aan zou kunnen, misschien door de VGA of CPU? maargoed, maar ddr400 zou toch gewoon op 400mhz moeten kunnen draaien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:38:
B) o my god wat een verhalen allemaal, ik heb de FAQ even door genomen maar ik vraag me nogtseeds af waarom mn FSB het niet meer aan zou kunnen, misschien door de VGA of CPU? maargoed, maar ddr400 zou toch gewoon op 400mhz moeten kunnen draaien?
DDR staat voor Dual Data Ram. Dit betekent dat per kloktik van het geheugen er 2 datapulsen afgegeven kunnen worden, hierbij draait het geheugen effectief op 200Mhz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dual Data Rate.

Maar dat staat allemaal dus gewoon in de FAQ. Neem deze eens door, avada :)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 13:23

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

neem wat aan van mensen die weten wat ze zeggen, stel je fsb in op 200 waardoor het volgens specs draait en stel je de timings voor je ram in volgens het spd van cpu-z dus de meest losse timings van beide sets, zodra het dan werkt, functioneerd het goed, en had je beter voor dergelijke experimenten echt oc ram moeten nemen, of om t safe te spelen pc4000 waardoor het tot 250mhz meekan met je fsb...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1