krakende speaker

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Mijn mooie altec lansing 2.1 setje begint kuren te vertonen :'(

Het viel me al op dat er met name bij films erg veel kraak/ruis in het geluid zat. Nou dacht ik eerst dat het misschien aan een verkeerd ingesteld AC3 filter oid lag, maar ik heb zojuist vastgesteld dat het bij muziek ook is. Ik heb ook geelimineerd dat de speaker kapot is, want als ik de speakers van aansluiting op de versterker wissel, dan wisselt de kraak ook van speaker. nou heb ik absoluut geen verstand van audio apparatuur, maar kan iemand mij vertellen of hier iets aan te doen is, of dat ik aan een nieuw setje toe ben?

• Byte_Me
is het zo'n moeilijke vraag?

Verwijderd

Als het een setje met een normale volume knop is, zou je die eens in kunnen spuiten met contact spray.
Als het gaat om een digitale draaiknop voor het volume (merk je doordat je kan blijven draaien terwijl je van die klijne klikjes voel ) dan kun je proberen met wat alcohol in de draaiknop en de schakelaar een flink tijdje ronddraaien.
Laatste heb ik met zo.n setje gehad van dell de 295 serie.

Verwijderd

Als je de speakers van aansluiting op de versterker omwisseld en het gekraak verplaatst zich naar de andere speaker is het toch logisch dat je speaker niet kapot is maar je versterker? ;)

dikke kans dat ie gaar is idd, maar probeer eens het volgende;
als je de set aan zet, maar er geen geluid laat spelen, kraakt het dan ook als je aan de volumeknop draaid? zo ja dan moet je ff zoals icebird73 zegt met contactspray aan de gang.

maar als het dit niet is zou ik niet meteen naar de speakerset wijzen.. voor hetzelfde geld is je geluidskaart gewoon brak..

• Byte_Me
het is niets met de volume knop, die is digitaal. het is ook geen draaiknop, maar een toets voor hoger en eentje voor lager.

het zou idd ook de geluidskaart zijn, ik zal mijn speakers eens aan een andere PC hangen. ik hoop dat het aan de geluidskaart is, dat is een stuk goedkoper.

deze is het trouwens:Afbeeldingslocatie: http://www.microdirect.co.uk/images/normal/speakers/spealt2100.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Byte_Me op 09-05-2006 14:49 ]

• Byte_Me
OK, ik ben blij dat ik ff dit topic heb geopend, want het blijkt dus aan de geluidskaart te liggen. is toch een onboard gevalletje, dus ik ga een leuk geluidskaartje uitzoeken.
Pagina: 1