Toon posts:

Componenten ingang

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat is de definitie van een componenten ingang? Is dit een digitale of een analoge ingang?

Mijn LCD tv beschikt over een DVI aansluiting. Hier kan ik een PC aan koppelen, en krijg netjes op het scherm dat het een digitale ingang is. Zodra ik via een verloop een VGA kabel tussen de PC en de TV hang komt op het scherm te staan dat het een analoge inging is. Verder zit er een kabel bij van VGA naar component. Wat kan ik hier mee?

Zodra de HDTV begint wil ik hierop over schakelen. Nou komt er voor Essent een HDTV topbox uit met een HDMI uitgang voor ong. 300 euri (H360R), en een dual tuner met component uitgang en harddisk voor ong. 400 euri. (P850R)

Welke gaat het beste beeld geven?

Alvast bedankt

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:03

Nebula M31

prutser op microschaal

Componenten ingang is een analoge ingang en dit is de beste analoge verbinding die er is. De kleuren rood, groen en blauw worden namelijk apart (vandaar de 3 kabels) verzonden naar de apparaten. HDMI is een digitale in/uitgang en levert in theorie het beste beeld op, maar het schijnt dat (met goede kabel) een componentenaansluiting ook prima beeld geeft. Geloof wel dat je om gebruik te kunnen maken van de verhoogde resolutie van HDTV, de HDMI aansluiting moet gebruiken of de DVI aansluiting als die er is.

De VGA aansluiting is analoog en DVI digitaal. Dus de TV zal bij een VGA - DVI kabel zien dat het signaal analoog is. Ik denk dat je dus de keuze hebt in kabel en dat het weinig zal uitmaken in beeldkwaliteit.

Evolutionair Geneticus

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met het HDPC protocol als je via de analoge componenteningang werkt? Zorgt de topbox er dan voor om deze codering te verwijderen?

Het verschil tussen VGA en DVI vanuit mijn mediacenter vind ik vrij groot. DVI is een stuk strakker.

Zoals beschreven heeft mijn tv (Philips 26pf5320) maar 1 DVI ingang. Straks wil ik hier zowel het mediacenter als een topbox op aansluiten (met natuurlijk behoud van de best mogelijke kwaliteit). Ontkom ik dan niet aan een DVI switch? Deze zijn vrij prijzig. (200 to 400 euri).