[MCE 2005] Geen spdif pass-throught op shuttle sd11g5

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Topicstarter
Ik ben in bezit van een shuttle sd11g5, die een sounblaster live! 24bit bevat. Hier heb ik mce2005 op gezet en werkt opzich perfect.

Nu komt het probleem. Wanneer ik een dvd met dd5.1 of dts start, gaat het geluid via spdif naar mijn hk230 receiver. Alleen dit komt aan als pcm 2 kanaals. Ik verschillende decoders (powerdvd, nvidia) gebruikt en ook verschillende versies drivers voor de soundblaster.

Het vreemde is wanneer ik powerdvd start en een dvd afspeel gaat het geluid wel via ac3 naar mijn receiver. Ook is het me een keer gelukt om ac3 te versturen binnen mce, maar dit krijg ik niet meer voor elkaar. De optie via spdif van powerdvd in mce verdwijnt wanneer ik een dvd start binnen mce. Start ik daarna powerdvd op dan komt de optie weer terug. Wanneer ik een avi met ac3 afspeel binnen mce, dan komt verstuurt hij gewoon ac3 (ffdshow en ac3filter aanwezig).

De nvidia decoder verstuurt op geen mogelijke manier iets anders uit dan pcm.

Mochten er dingen onduidelijk zijn, dan hoor ik het graag.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[rml][ XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks[/rml]

Daar staat ook iets in over AC3 in MCE

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Topicstarter
Ik heb naar die ac3filter reghack gekeken en geprobeerd, maar ik blijf met stereo zitten.

Het vreemde is wanneer ik na het starten van powerdvd en instellen op spdif, mce start zie ik de optie spdif in de powerdvd settings staan (binnen mce dus). Wanneer ik dan een dvd start in mce dan is die optie verdwenen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 10:53
Laat ik nu met exact hetzelfde probleem zitten, coax digital out.. dvd afspelen met dts / 5.1 gaat prima in zowel PowerDVD als in windows media player.. echter zodra ik de settings in MCE205 bekijk.. floep weg zijn ze. Soms heb ik em er wel bij staan maar dan nog maar twee kanalen output.Geluidskaart is overigens een Creative Audigy.

De vraag dus... is hier al een antwoord opgevonden door iemand?

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 10:53
updater. Na een hele avond te lopen kutten zie ik eindelijk op mijn receiver een inkomend signaal wat bestaat uit 5 lijnen.. gelukt dus.

De oplossing? - Tijdens mijn speurtochten kwam ik zonet in een log functie van powerdvd tegen dat mijn analog out kanalen niet in gebruik waren, en mijn SPDIF ook niet (was niet aan het afspelen)...

Ik denk verder.. verdomme zal de SPDIF al in gebruik zijn op het moment dat ik een dvd afspeel in media center.... JA DUS!

Ofwel de oplossing.. geen geluid afspelen voor je de dvd start.

Schakel dus bij media center bij settings -> general -> visual and sound effects -> play sounds when navigating media center uit. Dit was voor mij de oplossing.. en ik durf wel te wedden dat meerdere mensen dit probleem hebben.. of hadden!