Toon posts:

[C# .NET 2.0] Grid maken waarin gesleept kan worden

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat lastige vraag:

Voor een programma moet ik een soort van grid maken die bestaat uit 7 kollommen (elke dag 1 kollom). In elke kollom moeten een wisselend aantal rijen komen die door de gebruiker toe te voegen/wijzigen/verwijderen zijn. In elke cel komt dan ook wat informatie te staan.

Belangrijk is dat de inhoud van zo een cel (inclusief achtergrondkleur, enz) kan verplaatst worden naar een andere rij en/of kollom.

Om het wat duidelijker te maken heb ik een afbeelding gemaakt van wat ik ongeveer bedoel.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat dit een soort van planbord wordt. De hoogte van een cel is de tijdsduur. De hoogte van de gehele kollom is bijvoorbeeld 10 uur. Stel dat er nou 2 taken zijn die dag, de een van 2 uur en de ander van 4 uur, dan zal de bovenkant van die kollom (of dag) dus voor 60% gevuld zijn van boven naar beneden. De andere 40% zal dus leeg zijn. Het is belangrijk dat wanneer een taak wordt toegevoegd of gewijzigd in dezelfde tabel dat deze dus niet meer dan 10 uur in beslag mag nemen...

Hierbij de afbeelding hoe het er ongeveer uit moet zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.x-ploit.nl/pics/myplanbord.gif

Dit moet dus geprogrammeerd worden in C# doormiddel van .NET Framework 2.0 in Microsoft Visual Studio 2005.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, desnoods met links o.i.d.!

PS. Mijn vraag is eigenlijk welke control ik voor bovenstaande grid moet gebruiken en hoe ik die dragfunctie werkend krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 23:38 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Laat ik duidelijk stellen dat het hier niet de bedoeling is dat anderen het voor jou gaan maken.
Linkjes kan je wellicht ook wel zelf vinden mbhv google, dus laat eens zien wat je zelf al geprobeerd hebt, en waar voor jou precies de moeilijkheid ligt.

https://fgheysels.github.io/

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Als het goed is heeft dat grid een aantal events die met OLE beginnen, dat zijn iig drag en drop events.
Misschien dat je daar eens op moet zoeken in google of de msdn, ik weet zelf verder niet precies hoe je ze gebruikt.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:08:
Laat ik duidelijk stellen dat het hier niet de bedoeling is dat anderen het voor jou gaan maken.
Linkjes kan je wellicht ook wel zelf vinden mbhv google, dus laat eens zien wat je zelf al geprobeerd hebt, en waar voor jou precies de moeilijkheid ligt.
Ik snap echt het doel van tweakers niet :S
Bij elke post die ik hier doe krijg ik wel weer dit gezeur dat jullie denken dat ik zelf uit mijn neus loop te vreten... gelukkig dat ik op andere forums nog wel hulp krijg waar ik wat aan heb... in plaats van dat je me nu gewoon helpt dan dat je je mod status moet laten zien :S

nogmaals, ik snap gewoon totaal niet welke kant ik op moet... connecties met SQL servers en de data daar vandaan ophalen (dat is namelijk het geval bij deze planbord) snap ik allemaal wel en hier kom ik na een beetje puzzelen vast ook uit. Het is alleen zo dat ik gewoon totaal niet weet welke control ik het beste voor deze "grid" kan gebruiken en al helemaal niet hoe ik dingen real time moet veranderen door te slepen...

Ik maak nu gebruik van een DataGridView wat me het best lijkt werken alleen snap ik niet hoe ik dat slepen aan het werk krijg...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 22:08 ]

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan ook eens kijken naar de Atlas Toolkit, daar zitten een aantal dynamische controls in, o.a. één voor het slepen van panels. Misschien kan je er wat mee.

http://atlas.asp.net/atla...lExtenders/DragPanel.aspx

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:07:
[...]

Ik snap echt het doel van tweakers niet :S
Bij elke post die ik hier doe krijg ik wel weer dit gezeur dat jullie denken dat ik zelf uit mijn neus loop te vreten... gelukkig dat ik op andere forums nog wel hulp krijg waar ik wat aan heb... in plaats van dat je me nu gewoon helpt dan dat je je mod status moet laten zien :S
:z
Ik maak gewoon die opmerking om jou van dienst te zijn. Met die TS zoals hij er nu staat, is het nl. veel te algemeen, en weten we niet wat je precies nodig hebt; wat je wel kan en wat je niet kan.
En het is ook zo dat het nu wel op een scriptrequest lijkt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:36:
[...]

:z
Ik maak gewoon die opmerking om jou van dienst te zijn. Met die TS zoals hij er nu staat, is het nl. veel te algemeen, en weten we niet wat je precies nodig hebt; wat je wel kan en wat je niet kan.
En het is ook zo dat het nu wel op een scriptrequest lijkt.
Ik heb onderin mijn threat de vraag gezet die ik eigenlijk wil weten, hopelijk is hij nu duidelijk :)

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 17:46

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

vraag hierbij is het web of niet? want zonder web heb je de tablegrid (zo ff uit m'n hoofd) die wel eens je oplossing kan zijn

Of niet natuurlijk...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zou er eens hard over denken hier controls voor aan te schaffen. DevExpress heeft hele mooie SchedulerControls, zowel voor windows als voor web. Je tijdsinvestering om zoiets te gaan maken zal vele malen hoger zijn dan licentiekosten voor de controls. Nu ga ik er natuurlijk wel vanuit dat het geen privéproject is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor web, gewoon een windows applicatie, die control die hierboven staat (outlook style) ziet er het beste uit maar dit is doormiddel van tijden (09.00 - 17.00 bijv.) terwijl ik het aantal uur wil...

Ik zal dan verder rotzooien als ik nog vragen heb kick ik deze wel weer omhoog :)

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 20:35 ]

Pagina: 1