Toon posts:

2 public ip's samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kabeltje kunnen trekken van me buren dus heb ik nu 2 wan's 2x 4mbit down en 2x 1mbit up dus nou wil ik ze samenvoegen, ik weet dat het mogelijk is met een dual wan router alleen wil ik niks meer aanschaffen (alles is al erg volgebouwd) ik zou erg graag een software-based router of dergelijke willen gebruiken die dat kan doen, ik heb ook een server 2003 als het daarmee zou kunnen zou het nog fijner zijn...

alvast bedankt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Network Load Balancing is bedoeld om een service (bijvoorbeeld zoals hierboven gezegd een terminal service) te load balancen over meerdere fisieke servers. Dit is _niet_ wat de topicstarter zoekt.
Ik zelf weet even geen andere oplossing dan een dual WAN router maar er zal vast een stukje software zijn die dit onder windows kan regelen.
Time to google dus :'( kan 1,2 3 niets vinden..

De moeilijke oplossing is om je software router het verkeer apart te laten regelen.
Dus http(s) over lijn 1 en ftp/nntp over lijn 2 etc. Maar dan maak je het erg lastig beheerbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 08-05-2006 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb op google gezocht maarja daar werd ik niet echt wijzer uit dus dacht ik laat ik mijn op tweakers wenden

Verwijderd

Topicstarter
hmm... niemand kan mij zeker helpen ;(

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Trunking of Bonding is de naam van de techniek die je zoekt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik heb ook veel gezocht naar het stukje software wat je hiervoor gebruiken kan (want goede hardware oplossing en zijn niet te betalen voor dit soort dingen) en ik kwam uit bij InterGate, dit zou de heilige graal moeten zijn, maar het werkte voor geen ene meter.
Dat zou je dus uit kunnen proberen, als je wel succes hebt, meld het me dan aub :).

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Omdat je naar ik aanneem geen medewerking van beide isp's hoeft te verwachten is een dual wan router een optie.
Hoe die dingen precies 'samenvoegen' is mij niet bekend. Maar ik neem aan dat naar gelang de belasting van de ene en andere lijn, er besloten wordt een ip te routeren over 1 van die 2 lijnen. Dit zorgt er niet voor dat je met 8 mbit kan downloaden van 1 site, maar wel met 2 of meer downloads gecombineerd dat kan halen. Er is vast wel software die dit kan, en het kan zowiezo wel met een linux/bsd routertje

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Dit is een behoorlijk lastig gebeuren, omdat tcp/ip in principe bedacht is met een enkele gateway in het achterhoofd voor een host..

Je zou eens naar rainwall kunnen kijken, is een add-on voor ISA server waar je dit schijnbaar mee zou kunnen doen. Maar als ik je topicstart zo lees mag eerst nog een aantal cursussen tcp/ip en ISA gaan doen voor je dit geinstalleerd en goed geconfigureerd krijgt.

Ik houd dit topic ook in de gaten, misschien dat er nog iemand met een simpele open source tool aan komt die dit kan?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
Japie_17 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:35:
Trunking of Bonding is de naam van de techniek die je zoekt.
Da's layer 2 terminologie toch?.. we hebben het hier over layer 3..

[ Voor 6% gewijzigd door axis op 08-05-2006 20:59 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Tux is je vriend! :)
Met wat IPtables werk moet het lukken, moet je alleen wel even dat windows server 2003 in een VMWare omgeving mikken en Linux gaan draaien...

Dit en dit zijn mogelijkheden, Google helpt je verder als je zoekt op iptables load balancing

De Groningse beer

Verwijderd

Topicstarter
flipjevandejam schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:42:
Ik heb ook veel gezocht naar het stukje software wat je hiervoor gebruiken kan (want goede hardware oplossing en zijn niet te betalen voor dit soort dingen) en ik kwam uit bij InterGate, dit zou de heilige graal moeten zijn, maar het werkte voor geen ene meter.
Dat zou je dus uit kunnen proberen, als je wel succes hebt, meld het me dan aub :).
uhm waar zou ik em vandaan kunnen trekken want zelfs de trial proberen te downloaden gaat lastig ze mailen niet voor de trial code...

• axis
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:57:
[...]

uhm waar zou ik em vandaan kunnen trekken want zelfs de trial proberen te downloaden gaat lastig ze mailen niet voor de trial code...
Je zult moeten accepteren dat je hun doelgroep niet bent ;) Je zou eens met hen kunnen bellen of ze je een trial code willen geven..

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
volgens mij zijn er standaard linux pakketjes te downloaden.

www.routerdesign.com moet wel iets te krijgen zijn.

Meeste van die dingen zijn ff cd'tje fikken in de server auto-instal en via de web interface configgen.

volgens mij kon het met pfsense of m0n0wall maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar in ieder geval zit je hier te kijken aan een linux/unix oplossing want windows is nog niet zo ver.

mvg,

EDIT:

Pfsense.com dit moet je hebben draai ik thuis ook maar dan 1 isp.

Ondersteunt multiple wan en fail-over load balancing alles wat je zoekt.

een kleine basis kennis van linux is niet eens nodig gewoon cd erin stoppen onscreen dingen volgen alleen moet je even opletten bij het adreseren van je netwerkaarten. meestal stop je ze in de verkeerder poorten die je ingesteld hebt in je router.

dus :

wan1-wan2
wan2-lan
lan-wan1

ofzo, moet je gewoon ff uitproberen

[ Voor 37% gewijzigd door BlueKeenan op 09-05-2006 16:33 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57

TheVMaster

Moderator WOS
ehh..niet om het een of ander, maar voor de upload gaat het je nooit lukken. Volgens mij zullen dan je lijntjes aan de ISP kant ook samengevoegd moeten zijn tot 1 lijntje....

Voor wat betreft de download is het vast mogelijk, maar wrom niet gewoon 1 x 8Mbit lijntje afnemen dan? ;)

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:32:
ehh..niet om het een of ander, maar voor de upload gaat het je nooit lukken. Volgens mij zullen dan je lijntjes aan de ISP kant ook samengevoegd moeten zijn tot 1 lijntje....

Voor wat betreft de download is het vast mogelijk, maar wrom niet gewoon 1 x 8Mbit lijntje afnemen dan? ;)
zie bovenstaand dan zie je dat het wel kan. ;)
Pagina: 1