Eigen ondertiteling in een geript DVD'tje

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175602

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag over het feit of het mogelijk is om Nederlandse ondertiteling bij een dvd te zetten. Oke, ik zal hier even de situatie precies geven:

Ik heb laatst via internet een DVD gekocht die ik aan een vriend van me cadeau wil geven. Echter ik heb de film eens gekeken en het blijkt dat die lui allemaal schots praten en dat het bijna niet te verstaan is. Omdat er alleen maar engelse ondertiteling voor slechthorenden op zit en mijn vriend toch al niet zo goed in Engels is had ik besloten dan maar de DVD te rippen en er zelf ondertiteling bij te zetten. Nu bleek dit alleen wat moeilijker dan ik dacht. Na de DVD geript te hebben met DVD Shrink zat ik best wel vast. Ik had overal op internet en op dit forum gezocht maar ik kon maar nergens vinden hoe ik in een ISO bestand (een image van de dvd dus) die subtitles kan zetten. En met DVD decrypter werken snap ik ook al weinig van.

Dus nog even in het kort: Ik heb een ISO van de dvd en een .srt bestand met ondertiteling. Hoe kan ik nu zorgen dat het .srt bestand bij de dvd wordt gevoegd? (op zich hoef ik niet het menu allemaal aangepast te hebben, zolang het maar te selecteren is tijdens de film ben ik al tevreden) Ik had overigens wel graag het menu behouden vanwege de extra's die erop staan.

Please help.
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 11:39
Met DVD Decrypter Selecteer mode > Ifo Selecteer de tab Stream processing.
Zet een vinkje bij enable stream processing.
Selecteer het videobestand(klikje erop) 0xE0 - Video - bla bla.
Zet een balletje bij Demux.
Herhaal deze stap voor het audiobestand, klikje erop balletje bij demux.
Klik nu op het DVD naar HD symbool.
Als het goed is wordt er nu ergens een map aan gemaakt waarin een .AC3 en een .M2V zitten.
Met het programma DVDauthorGui kan je de DVD opnieuw in elkaar zetten met de goede .srt file natuurlijk.
Meer info over DVDAuthorgui beneden aan in dit topic.
Je moet wel even controleren of na het authoren de ondertitels op een goede hoogte staan.
Een bottom waarde van 100 is goede waarde om mee te staten voor breedbeeld.
Succes

[ Voor 6% gewijzigd door pinojo123 op 09-05-2006 21:23 ]