[JS] Google Maps API: memory leaks, Operation Aborted

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik probeer een pagina te maken gebaseerd op de Google Maps API, zie hier.

Nu werkt dit wel in Firefox, maar niet in IE (daar krijg ik een Operation Aborted). In Firefox groeit het geheugengebruik wel tot Grote Hoogten. Zouden deze problemen ontstaan door memory leaks? Ik heb niet zoveel ervaring met JavaScript, maar ik meen me wel te herinneren dat memory leaks vaak voorkomen. Het script wat ik gebruik is echter vrijwel rechtstreeks overgenomen uit de API-docs van Google.

Verder las ik ergens op internet dat het gebruik van addLoadEvent() wellicht zou helpen tegen het IE-probleem, maar ik zie niet helemaal waar ik dat zou moeten invoegen, omdat ik niet echt een onload attribuut gebruik ofzo.

Rustacean

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bij mij blijft het geheugengebruik mooi op 14 megabytes (aantal tabs open) (in FF dan)
In Internet explorer krijg ik ook Operation Aborted.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Pas als ik de pagina strip van alle niet-relevante markup (voor de map dan) dan wil IE er pas iets mee doen (hoewel het tergend traag blijft, maar IE is qua javascript ook een trage browser dus dat was te verwachten).
Het is in ieder geval geen conflict met 1 van je andere scripts, maar zowel de addEvent functie die je nu gebruikt als Simon Wilson's addLoadEvent zijn beide sub-optimaal.

Voor de rest valt er weinig over te zeggen; Google's javascript is nogal obfuscated, maar de strict warnings in mijn javascript console zeggen mij dat daar wellicht nog wel eea aan verbeterd zou kunnen worden (ook op performance-gebied). Het beste wat je zou kunnen doen is melden aan Google zodat zij hun script eventueel kunnen aanpassen/verbeteren.

Edit: IE lekt bij reloads iig memory als een zeef, en dat ligt puur aan Google's script. Na 10 keer reloaden werd alles echt onwerkbaar traag... :/

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 08-05-2006 20:47 ]

Intentionally left blank