[XP] Zwart scherm na Windows laadscherm.

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Mijn ouders pc start niet meer op na het windowslaadscherm.
Je zet de pc aan, alles in orde, windows gaat laden (balkje dus) maar na dat krijg ik alleen een zwart scherm.

Ik heb daarna even in veilige modus proberen op te starten maar dit lukte ook niet. Ook met de laatste juiste bekende instellingen werkte niks. Ik heb even gezocht in GoT, ik vond wel een paar topics over dit probleem maar of zonder oplossing of een oplossing die bij mij niet van toepassing is.

De pc heeft de volgende specs:

P !!! 866Mhz
1x 128 MB
1x 256 MB geheugen
40 GB harde schijf, ata
2 x cd/dvd speler
Mobo (merk moet ik even nog zoeken)
No name 250W voeding

heeft er iemand wat tips voor me om dit op te lossen?

Update

Na proberen met de bootcd windows de boel te repareren (in setup) verandert er weinig. Echter ik startte hem voor de zoveelste keer op en nu reboot hij steeds na het laden. Er komt heeel kort een blauw scherm met de regel: fysieke geheugendump (of iets dergelijks?), meer kan ik echt niet lezen in korte tijd. Nu iemand enig idee?

Ook heb ik dit topic
doorgelezen, maar word ik niet wijzer van. Helpt de oplossing daar misschien voor mij?

[ Voor 30% gewijzigd door Vini op 08-05-2006 19:41 ]

BF2 stats

• Vini
Even een schopje, ligt het misschien aan de harddisc?

BF2 stats

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Windows XP en 2000 BSOD guide

Anders weten wij ook niet wat er op dat blauwe scherm staat ;)

[ Voor 1% gewijzigd door aZuL2001 op 09-05-2006 19:46 . Reden: typo ]

Abort, Retry, Quake ???

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het zou bijvoorbeeld de harddisk kunnen zijn, maar ik verdenk eerder het geheugen.

Draai Memtest eens, en als die geen fouten geeft (lang laten testen, ik zelf laat een verdachte pc gewoon een nacht aanstaan), eens een tooltje van de fabrikant van je HD gebruiken om je harde schijf te testen.

tip: http://www.ultimatebootcd.com/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vini
aZuL2001 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:40:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Anders weten wij ook niet wat er op dat blauwe scherm staat ;)
Ik zou je het graag willen vertellen maar het is werkelijk een flits en daarna reboot het systeem weer. Ik kan echt niet zo snel lezen, ook per foto heel lastig te pakken :X

BF2 stats