[Drivers] Na een format

Pagina: 1
Acties:

• reinierkuipers
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2008
Ha!

Ik heb het afgelopen weekend mijn computer geformateerd, en zit nu met het probleem dat ik al mijn drivers weer terug moet zetten, en moet herinstalleren. Aangezien ik de CD niet meer heb, is veel Google werk vereist. Ik heb al behoorlijk wat vooronderzoek gedaan, eerst maar even de specs:

Moederbord: 865G Neo2 series 2
Pentium IIII 2,66 GIG processor
ATI Radeon 9600 256 MB RAM
1 GIG DDR RAM
80 GIG Western Edition HD
80 GIG Samsung HD
160 GIG Maxtor HD

Right, het is nu het belangrijkste dat ik weer internet op mijn PC krijg, daarna kan ik bijvoorbeeld het ATI Catalyst Center weer downloaden, etc etc. Ik kan niet op internet, omdat mijn controller van de LAN geen stuurprogramma heeft gevonden, dit ding zit een soort van On Board. Mijn kleine onderzoek wijst uit:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=452&kind=1

Dit is de URL waar ik (volgens mij?) alle drivers vandaan zou kunnen plukken van mijn moederbord. Klopt dit? Dit is overigens de situatie in mijn aparaatbeheer (dus van de nog niet herkende apparaten):

Afbeeldingslocatie: http://www.reinierkuipers.nl/printscreen.JPG

Ik heb (omdat mij dat het meest logische leek) de Intel 82562 PRO 10/100 & 82540 PRO GB LAN Drivers gedownloaden voor mijn computer (OS: Windows XP). De driver wenst zich alleen absoluut niet vanzelf, en als ik de files extract en aangeef in de configuratie van mijn Netwerkadapter dat hij de driver moeten zoeken in een bepaalde map die ik op mijn bureaublad heb aangemaakt dan pakt hij 'em niet.

Suggesties? Wat moet ik nou precies doen om die driver geïnstalleerd te krijgen? O+

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:02
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=452&kind=1

Kies daar de :
audiodriver (c-media)
Intel INF Drivers (sm buss)
IAA
USB 2.0 driver
Netwerk driver

https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27

kies daar :
ATI 9600 driver (radeon 6.4 drivers)

en klaar is kees :P

Always bet on Huub

• reinierkuipers
Ja en als ik die LAN driver voor mijn moederbord downloaden ontvang ik doodleuk een intel41xp.exe bestand die ik dan moet uitpakken? Als ik verwijs naar die map dan zegt Apparaatbeheer dat er geen driver te vinden is binnen die map.

Verwijderd

reinierkuipers schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:52:
Ja en als ik die LAN driver voor mijn moederbord downloaden ontvang ik doodleuk een intel41xp.exe bestand die ik dan moet uitpakken? Als ik verwijs naar die map dan zegt Apparaatbeheer dat er geen driver te vinden is binnen die map.
Je moet inderdaad het bestandje uitpakken. Kijk daarna in de map waar je hem hebt uitgepakt, staat er een bestandje zoals "setup.exe" of "install.exe" ofzo in die map?

Zo ja, voer dat eerst uit

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 18:57 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik denk dat het beter is als je niet weet wat je doet, dit vooraf uit te zoeken! Of doe het samen met iemand die je dit kan leren.

Maargoed, die .exe moet je gewoon draaien, het lijkt mij dat dan de drivers worden geinstalleerd!

[ Voor 8% gewijzigd door Kurios op 08-05-2006 18:58 ]

• reinierkuipers
Ik heb inderdaad al die bestanden uitgepakt, en in de Driver Cache van de Windows root map gezet. Tijdens het installeren van het stuurprogramma geeft hij aan dat hij het bestand e100b325.din niet kan vinden.

:/

• reinierkuipers
Intel Pro 10/100 VE.

De pc geeft aan dat hij specifiek de drivers voor deze "controller" zoekt. Toch maar even op de site van Intel kijken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 11:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor de chipsetdrivers van het moederbord kun je sowieso ook het beste even op de Intel site kijken bij de Intel i865 chipset, dan weet je zeker dat je de laatste versie van die stuurprogramma' s hebt. Moederbordfabrikanten lopen op hun site nogal eens achter. (Echter heel soms ook wel voor, maar dat zijn meestal aangepaste beta's, ook niet altijd het aanraden waard...)

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-05-2006 19:14 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• reinierkuipers
Oke thanks!

Verwijderd

Het handige is van Windows XP SP2 is dat je XP zelf naar de drivers van Microsoft.com af kan halen.. en vaak zijn dat recente / Stabiele. Ik doe dit zelf ook erg vaak met m'n webcam & D750i telefoon. Dat scheelt weer de handeling naar de cd te zoeken ;)

• reinierkuipers
Maar als ik kijk in het rijtje http://support.intel.com/support/network/sb/cs-006103.htm naar Windows* 2000, XP, and Windows Server 2003 en ik kijk naar Base Drivers (this is all you need to make a network connection) dan ziet het er naar uit dat er geen driver is.

Wat mij op zich onmogelijk lijkt. Maar ik ga niet die 64 bit versie downloaden, als ik de gewone XP editie heb toch?

• reinierkuipers
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:16:
Het handige is van Windows XP SP2 is dat je XP zelf naar de drivers van Microsoft.com af kan halen.. en vaak zijn dat recente / Stabiele. Ik doe dit zelf ook erg vaak met m'n webcam & D750i telefoon. Dat scheelt weer de handeling naar de cd te zoeken ;)
Het onhandige is dat ik met een PC zit die dus nu een netwerkkaart heeft die niet op drivers loopt. Dus ik kan niet met een andere PC bij deze PC komen om even SP2 over het netwerk te hoppen. Ja ik zou het op een CD kunnen brandden, maar ik ben lui.

:9

• reinierkuipers
Oke, het is geïnstalleerd!

Ik dank u allen hartelijk. Slotje. }:O

Verwijderd

Voor het slotje even nog:

NLITE. mijn Windows XP DVD volledig voorzien van alle benodigde geslipstreamde drivers. Verdiep je er eens in ;)

• reinierkuipers
Even nog nog voor het slotje:

Hoe zit het eigenlijk met de Windows XP activatie na een format? Want ik krijg nu de melding dat ik mijn product key al te vaak heb gebruikt. Maar dit vind ik raar, is hier geen regeling voor ofzo? Er zijn toch mensen die wel meerdere (soms een aantal keer per jaar) hun computer formatteren. Daar moet Microsoft toch rekening mee houden? Of moet ik nu daadwerkelijk een nieuwe product-key gaan aanvragen?

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48

d_star

Maharadja of the Year :-/

Bel ff met Microsoft, die zorgen ervoor dat je weer kan activeren..

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• reinierkuipers
d_star schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:12:
Bel ff met Microsoft, die zorgen ervoor dat je weer kan activeren..
Pagina: 1