Toon posts:

Gameserver: router reboot om de 3 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een CS Source server draaien op een PC die het makkelijk kan draaien. Om de 3 minuten krijg ik een lag, als ik dan even naar windows ga zie ik "netwerk cable is unplugged". Dat verklaart de lag dus.. Ik heb een Linksys BEFSR41v4 met de laatste firmware. Als ik gewoon lokaal speel met veel spelers reboot hij niet.. Hoe kan dit, en wat moet i ker tegen doen?

Btw, als ik de server uitzet reboot de router niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 18:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar draait die PC op (welk OS) :?
Staat er toevallig nog een DHCP-service aan op die PC? En hoe staan de DHCP's van de router ingesteld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Slampp (Slackware) draait op de server. Geen DHCP services staan aan op die pc, alleen HTTP, FTP, en de gameserver op 4 a 5 poorten.

Local DHCP Server: Enabled
Start IP Address: 192.168.1.103
Numer of Adresses: 50
DHCP Address Range: 192.168.1.100 to 192.168.1.149
Client Lease Time: minutes (0 means one day)
Static DNS 1: 0.0.0.0
Static DNS 2: 0.0.0.0
Static DNS 3: 0.0.0.0
WINS: 0.0.0.0

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:? is dat nou de uitdraai van je PC :? Ik lees als eerste: "Local DHCP server: Enabled"
En dan zeg je dat er geen DHCP-service draait?
Ik zou als ik jou was overal even zeker zijn dat DHCP uit staat. Anders verloopt je lease ook nog ;) Uberhaupt wil je servers altijd zoveel mogelijk een vast IP geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:28:
Slampp (Slackware) draait op de server. Geen DHCP services staan aan op die pc, alleen HTTP, FTP, en de gameserver op 4 a 5 poorten.

Local DHCP Server: Enabled
Start IP Address: 192.168.1.103
Numer of Adresses: 50
DHCP Address Range: 192.168.1.100 to 192.168.1.149
Client Lease Time: minutes (0 means one day)
Static DNS 1: 0.0.0.0
Static DNS 2: 0.0.0.0
Static DNS 3: 0.0.0.0
WINS: 0.0.0.0
Dit lijkt meer op de config van de router dan van de server. Post eens een uitdraai van je server config!

Ik snap je verhaal niet helemaal. Als andere mensen connecten naar je server vanaf internet dan knalt de router waar de server aan hangt eruit, maar als je lokaal in je eentje speelt is er geen probleem? Lijkt er dan beetje op dat je router de traffic niet aan kan oid.. Dit zou wel heel raar zijn btw. Laat je router ook eens logfiles draaien, misschien word je daar wat wijzer van.

[ Voor 36% gewijzigd door Mishmash op 08-05-2006 18:47 ]

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36
Aan je uitleg te zien is het de router die het steeds begeeft. Hem ook ooit zo een router gehad, is gewoon niks mee aan te vangen. Best verkopen op ebay of marktplaats en een betere aanschaffen (Linksys WRT54G of iets dergelijk). Check op voorhand eens of hij goede reviews heeft.

Verwijderd

Topicstarter
De WRT54G heb ik ook en hangt aan deze router, maar van die router krijg ik de poorten niet open.. Vandaar een 2 router setup. Het is idd de router config die ik poste. Ik zal eens logfiles gaan draaien!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:08:
De WRT54G heb ik ook en hangt aan deze router, maar van die router krijg ik de poorten niet open.. Vandaar een 2 router setup. Het is idd de router config die ik poste. Ik zal eens logfiles gaan draaien!
Nog nooit last gehad met de WRT54G en portforwarding. Draai je de laatste firmware erop?

Verwijderd

Klinkt dit niet als een defecte netwerkkaart/ netwerkkabel?

Verwijderd

Topicstarter
Avenger 2.0 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Nog nooit last gehad met de WRT54G en portforwarding. Draai je de laatste firmware erop?
Ik kan geen firmware upgraden, hij zegt dat het de verkeerde firmware is.. en de andere versie (je hebt twee versies) is lager dan de firmware die er nu op staat. Maar back to the point, netwerkkaart is niet kapot want hij valt op alle pc's uit, het internet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is dit alleen als er ook daadwerkelijke "gegamed" wordt via de router of ook wanneer er geen hond op je server zit van buiten af :?

* Equator heeft in vroeger tijden wel meegemaakt dat de nat table van een freesco router volliep.
En dat hij daarna geen enkele verbinding meer kan maken. Het lijkt mij vreemd maar misschien reboot de router om zijn NAT table weer leeg te krijgen.. 8)7

Verwijderd

Probeer onstabiel UPnP uit. DMZ tot je handmatig forwarden snapt. DMZ kan een beveiligingslek veroorzaken.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2016 17:03 . Reden: UPnP - Niet alleen deze router - Ook veel oudere ]

Pagina: 1