Toon posts:

VB.net met directX 8

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag

ik ben wat aan het programmeren met VB.net

Ik werk uit een boek ""3d-games programmeren met directx 8.0""
Dit directx8.0 software developpers kit, heb ik geinstalleerd op mijn computer

In VB.net moet ik dit directx8.0 via ""add references"" aan mijn project toevoegen
Dit lukt allemaal,

Nu moet ik bepaalde vereiste declaraties maken,(dubbel klikken op het formulier) te weten
Dim Dx as DirectX8
Dim D3D as Direct3D8
Dim D3DDevice as Direct3DDevice8
Dim bRunning as Boolean

Nu krijg ik meteen golflijntjes onder DirectX8, Direct3D8, en Direct3DDevice8
dat is dus niet goed.
Nu moet ik behoorlijk veel code typen, daarna, maar als het nu gelijk al fout is, vind ik dat zonde van al het werk.

weten jullie of er een fout inzit, of komt dit later gezamenlijk , als ik de rest neerzet , dan in orde???

Het boek is geschreven voor VB6, maar er staat bij dat het in VB.net de code ook moet werken, ik gebruik windows xp

alvast virendelijk bedankt

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
De errors die je krijgt hier neer zetten is ook wel handig..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:05:
Het boek is geschreven voor VB6, maar er staat bij dat het in VB.net de code ook moet werken, ik gebruik windows xp
De theorie erachter moet ook werken in VB.Net, de letterlijke syntax en werkwijze is andere koek ;)

voila

Kijk ook hier even ;)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 08-05-2006 19:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
DoDo schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:57:
De errors die je krijgt hier neer zetten is ook wel handig..
staat alleen bij die golflijntjes, ""is not declared"", verder geen meldingen

Verwijderd

Waarom zou je met dx8 werken nog? In vb.net is het handiger om gebruik te maken van 'managed directx 9', wat bij de recentere DirectX SDK's zit. Je hebt dan een native .net implementatie en hoeft geen direct gebruik te maken van de COM objecten van directx.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:19:
Waarom zou je met dx8 werken nog? In vb.net is het handiger om gebruik te maken van 'managed directx 9', wat bij de recentere DirectX SDK's zit. Je hebt dan een native .net implementatie en hoeft geen direct gebruik te maken van de COM objecten van directx.
Vandaar mijn linkje naar Managed DX9 ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Kijk eens naar het using of het imports statement in VB.NET.

Misschien is het handiger als je eerst eens leert programmeren, zodat je toch een bepaalde basis onder de knie hebt, dan eens verder kijkt naar DirectX, want met gewoon dingen overnemen uit een boek zonder dat je snapt wat er gebeurt, zal je er niet komen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is allemaal mooi

google ben ik zelf ook al mee bezig geweest, ook bij microsoftsites ben ik bezig gewwest, waar ik niet het gewenste resultaat kon vinden. Ook de msdn had ik al geraadpleegt

En andere versies gaan gebruiken, dan ben ik bang , dat er ""kleine dingetjes"" moeten veranderen, en mijn kennis is dusdanig beperkt op dit gebied, dat ik daar zelf dan nooit uit kom, ik had nu wat houvast aan mijn boek.

Maar hardstikke bedankt , even goed

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:07:
Kijk eens naar het using of het imports statement in VB.NET.

Misschien is het handiger als je eerst eens leert programmeren, zodat je toch een bepaalde basis onder de knie hebt, dan eens verder kijkt naar DirectX, want met gewoon dingen overnemen uit een boek zonder dat je snapt wat er gebeurt, zal je er niet komen.
da, s waar

maar door het te doen , leer je wel, natuurlijk

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Tja, maar die basis moet je wel hebben, je moet niet leren lopen voor je kan gaan.
Ik stel dus gewoon voor dat je eerst eens even een boek / tutorial over VB.NET / C# en .NET in 't algemeen opsnort. Als je dat eerst had gedaan, dan had je zowiezo die foutmelding die je nu krijgt direct gesnapt, want deze heeft niets met DirectX te maken.
De compiler vind die types die je gebruikt gewoon niet, omdat je ofwel de FQN niet gebruikt, ofwel de namespace niet 'import'.

Eens je het programmeren onder de knie hebt, en al uit de voeten kunt met .NET, kan je eens naar Direct X kijken. Je zal zien dat het dan makkelijker zal gaan dan nu, omdat dan bepaalde foutmeldingen evidenter zullen zijn dan nu.

Zoals ik al zei: door klakkeloos dingen over te typen, en niet voor 100% weten wat er gebeurt en waarom je dit en dat moet doen, zal je niets leren.

Anyhow, dit probleem is redelijk basic en simpel op te lossen, al was het maar door de foutmelding eens door google te halen, en daarom doe ik het topic maar dicht.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.