Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Neen...
Ik betwijfel of iemand iets zinnigs kan zeggen terwijl ik niet meer informatie heb, maar wie weet
Ja, maar het probleem is dat ik ook niet meer weet. Ik kan wel wat code posten als je wilt.edeboeck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:10:
[...]
Neen(een minimum aan concrete info is wel net zo handig ...)
edit: het kan geen rechtenprobleem zijn, want ik gebruikte in de mysql query browser dezelfde gebruiker als in de app
[ Voor 18% gewijzigd door wizzkizz op 08-05-2006 17:17 ]
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Waar ik zo voor de vuist aan denk:
- Is die pagina voor de rest nog _identiek_ dezelfde? Ik bedoel maar: misschien geeft je query wel resultaten terug, maar zit je ergens met een typo in de naam van een variabele...
- Kan het een security-issue zijn?
- ...
jouw edit over rechtenprobleem
[ Voor 8% gewijzigd door edeboeck op 08-05-2006 17:26 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ja, ik heb verder niets gewijzigd aan de code en (vbscript) option explicit staat aan.edeboeck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:25:
Wel, zonder code is het natuurlijk nogal giswerk ...
Waar ik zo voor de vuist aan denk:
- Is die pagina voor de rest nog _identiek_ dezelfde? Ik bedoel maar: misschien geeft je query wel resultaten terug, maar zit je ergens met een typo in de naam van een variabele...
- Kan het een security-issue zijn?
- ...
edit:
jouw edit over rechtenprobleem
Ik heb getest of de recordset resultaten had met recordset.eof And recordset.bof en ook met recordcount. Recordcount gaf -1, bof en eof gaf true.-NMe- schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:27:
Weet je zeker dat het een lege recordset is en niet een fout elders?
- Je connectie ligt toch naar de juiste db met de juiste gebruiker?
- En wat gebeurt er als je die pagina-inhoud volledig kopieert naar een nieuw bestand?
- Of een andere query in dezelfde pagina?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Niet echt ... als de recordset (of was het nu weer de connectie?) de eigenschap recordcount niet ondersteunt, krijg je idd -1 terug (of ze ondersteund wordt of niet, hangt af van bepaalde eigenschappen van de connectie/recordset + db, maar ik weet niet meer welke).-NMe- schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:49:
RecordCount zou toch 0 moeten zijn wanneer de recordset leeg is? Lukt een andere query op hetzelfde punt in je code wel?
[ Voor 16% gewijzigd door edeboeck op 08-05-2006 17:55 ]
Als ik de connectiestring bekijk, is deze op alle punten in de code hetzelfde.
Code kopieren naar andere pagina ga ik nu proberen.
Edit:
Code kopieren naar andere pagina werkt ook niet. Ik kan uit alle tabellen de data halen, behalve uit deze ene (middels het script, middels query browser uit alle). Ik heb ingelogd als 'gewone' gebruiker en als root.
Edit2:
De query "DESCRIBE products" werkt ook, dus een rechtenprobleem is sowieso uitgesloten. Ik kan alles bekijken, behalve de inhoud van die ene tabel. Ik heb engine aangepast, tabel verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Edit 3:
Gevonden! In de versie 4 had ik een kolom met als type DOUBLE( 6,2 ) die bij het exporteren door phpMyAdmin automatisch veranderd werd naar een DECIMAL( 6,2 ). In de upgrade manual bij mysql 5 staat dat de implementatie van DECIMAL vanaf versie 5.0.3 is veranderd en stricter is geworden. Bij controle stond er idd een waarde in met een cijfertje teveel. Daar bleef hij dus op hangen (en in de query browser werd dat record automatisch niet getoond, maar dat had ik niet door vanwege het aantal records).
Iig bedankt voor het meedenken.
[ Voor 98% gewijzigd door wizzkizz op 08-05-2006 19:41 ]
Bedankt voor het posten van de oplossing ... dit zou nog wel voor heel wat mensen handig kunnen blijken.