20mbit ADSL2+ TweakDSL of Wanadoo?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 11:39
Mijn 20mbit Versatel/Tele2 abonnement loopt bijna af en voordat ze mij voor nog een jaar vastzetten wil ik graag overstappen op een andere provider. Een die wel beloofde snelheden levert.

Na het lezen van veel posts en de topics over Wanadoo en TweakDSL kan ik nog niet kiezen. Wanadoo is veel goedkoper dan de alternatieven (ca. 23 eur per maand tegen ca. 50 euro bij TweakDSL etc.). Veel mensen downloaden zonder problemen met ca. 18 mbit downloadsnelheid via Wanadoo maar toch wordt er nog veel voor de duurdere providers gekozen. Waarom?

Is TweakDSL zo veel betrouwbaarder als bijv. Wanadoo? Ik sta een beetje huiverig tegenover het kiezen voor een grote jongen als Wanadoo, hou het maar op slechte ervaringen met o.a. Versatel. Misschien is dit ook de reden dat veel mensen toch kiezen voor TweakDSL?

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 23:24

lordsnow

I know nothing

Ik kon ook kiezen tussen deze twee. Toch maar gegaan voor Wanadoo vanwege de toch wat kleuterachtige helpdesk en de adminastrieve puinzooi van TweakDSL.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:26
Ik kon ook kiezen tussen beide, ben voor TweakDSL gegaan.

Lijn is erg rap.. en stabiel. Heb een ZyXEL 2602HW met het volgende resultaat.

WAN:
Line Status: Up
Upstream Speed: 1193 kbps
Downstream Speed: 20100 kbp+

Gaat gewoon rete snel, dag als nacht. Newsserver is ook altijd goed te bereiken.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:41
Ik zou misschien voor Tiscali gaan.

Sowieso niet voor wanadoo.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
het enige nadeel wat ik tot nu toe begrepen heb van got en van vrienden die wanadoo family hebben (20 mbit dus), is dat die livebox het enige 'grote' probleem is. de lijn is net zo stabiel als elke andere adsl provider.

als je in de shit komt en geholpen wilt worden, weet ik niet of je bij wanadoo bij het juiste adres bent, maar afgezien daarvan is het volgens mij geen slecht alternatief. iig niet slechter dan tiscali. met tweakdsl heb ik te weinig ervaring.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
hapklaar schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:59:
Mijn 20mbit Versatel/Tele2 abonnement loopt bijna af en voordat ze mij voor nog een jaar vastzetten wil ik graag overstappen op een andere provider. Een die wel beloofde snelheden levert.
Een die wel beloofde snelheden levert.

Dat hangt helemaal af wat nu de reden is dat je niet de 'beloofde snelheid' haalt. Als je door lijnlengte niet 20Mbps kan halen haal je dat bij een andere ISP / dsl-netwerk ook waarschijnlijk niet. Het kan een Mbps hoger of lager zijn, maar niet van 12 naar 20Mbps bijvoorbeeld. Dat is redelijk onwaarschijnlijk.

Versatel belooft je ook niet dat je 20Mbps gaat halen eigenljk, doen Wanadoo & TweakDSL ook niet immers omdat ze dat niet kunnen. Niemand kan exact van te voren de lengte, kwaliteit en verstoring van elke telefoonlijn weten naar elk huis.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 11:39
bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:47:
[...]

Een die wel beloofde snelheden levert.

Dat hangt helemaal af wat nu de reden is dat je niet de 'beloofde snelheid' haalt. Als je door lijnlengte niet 20Mbps kan halen haal je dat bij een andere ISP / dsl-netwerk ook waarschijnlijk niet. Het kan een Mbps hoger of lager zijn, maar niet van 12 naar 20Mbps bijvoorbeeld. Dat is redelijk onwaarschijnlijk.
Ik heb hier nog al wat onderzoek naar gedaan en hier is uit gebleken dat Versatel een cap op de snelheid heeft van max. 15323 kbit. Dit is dus de meest gunstige snelheid die je kunt verwachten met een zg. 20mbit abonnement, in ieder geval in mijn regio. Toen de router nog uit te lezen was (dit hebben ze onmogelijk gemaakt na klachten over de snelheid) was dit ook te zien. Dit alles is geconstateerd bij mensen die minder dan 500 meter van de centrale zaten.

Maar dit terzijde. De grootste reden dat ik nu van Versatel/Tele2 af wil, is dat ik na een jaar abonnee geweest te zijn niet nog een jaar aan hetzelfde abonnement vast wil zitten. Per maand verlengen is na een jaar abonnee te zijn geweest naar mijn mening acceptabel, per jaar niet.

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
hapklaar schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:14:
[...]

Maar dit terzijde. De grootste reden dat ik nu van Versatel/Tele2 af wil, is dat ik na een jaar abonnee geweest te zijn niet nog een jaar aan hetzelfde abonnement vast wil zitten. Per maand verlengen is na een jaar abonnee te zijn geweest naar mijn mening acceptabel, per jaar niet.
Dan is Wanadoo geen optie en je keuze gemaakt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:26
mhr-zip schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:57:
Ik zou misschien voor Tiscali gaan.

Sowieso niet voor wanadoo.
Tiscali T20 abbo of via TweakDSL T16WO.

Voordeel is bij Tiscali dat je er gratis telefonie bij krijgt, bij TweakDSL krijg gratis newsserver acces.

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:35

Jan20

CMJJKFE

Ik heb ook Tweakdsl dat bevalt me prima :)

CMJJKFE

Pagina: 1