Toon posts:

Koppeling excel / access (op het web) via macro

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik wil in een excelbestand gegevens ophalen van een access bestand op het internet. via externe gegevens importeren gaat dit perfect, maar ik wil dit graag automatiseren. Daarom heb ik een macrotje opgenomen om om die gegevens op te halen, nl:

With ActiveSheet.QueryTables.Add(Connection:=Array( _
"OLEDB;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Password="""";User ID=Admin;Data Source=.....TEMP....mdb;Mode=Share Deny Write;Extended Properties="""";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:R" _
, _
"egistry Path="""";Jet OLEDB:Database Password="""";Jet OLEDB:Engine Type=5;Jet OLEDB:Database Locking Mode=0;Jet OLEDB:Global Partia" _
, _
"l Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password="""";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet " _
, _
"OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLE" _
, "DB:SFP=False"), Destination:=Range("A1"))
.CommandType = xlCmdTable
.CommandText = Array("NAAMTABEL")
.Name = "Transacties_VU"
.FieldNames = True
.RowNumbers = False
.FillAdjacentFormulas = False
.PreserveFormatting = True
.RefreshOnFileOpen = False
.BackgroundQuery = False
.RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
.SavePassword = False
.SaveData = True
.AdjustColumnWidth = True
.RefreshPeriod = 0
.PreserveColumnInfo = True
.SourceDataFile = _
"ftp://.....WEBSITE BESTAND.......mdb"
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
End Sub

Op een computer waarop in excel en access 2003 heb staan werkt dit prima en vraagt excel bij het uitvoeren van de macro om de inloggegevens. Als ik de macro echter uitvoer op een computer met excel 2002 (en access 2003) dan werkt ie niet en krijg ik een pop-up met de melding

"Voer de Active-X initialisatiegegevens van de database voor MS JET in" :?

De database is (in tegenstelling tot de ftp omgeving) niet beveiligd dus hier klik ik zonder wachtwoord in te voeren OK.

Vervolgens geeft excel een foutmelding een geeft bij foutopsporing de regel ".Refresh BackgroundQuery:=False" uit de VBA code aan. 8)7

(als ik overigens direct importeer via externe gegevens importeren dan lukt het wel)

Wie weet hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of wat de oorzaak van het probleem is?