☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Kleine titelfix
Signature
Verwijderd
1
2
3
4
5
| \"naam1" \"naampje2" \"ditisnaam3" \"enhierzijnwe bij direcyory 4" \"we gaan maar door met de directory's" |
Waarom een speciale tool als het met de volgende one-liner kan?AW_Bos schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:59:
Hoi
Ik ben op zoek naar een programmaatje of een plugin wat de hele harde schijf kan doorzoeken op directories, en daarvan de direcories op lengte van het aantal karakters te sorteren. Kent iemand zo'n programma of een mogelijkheid? Want een zoektocht op Google resulteerde in onbruikbare programma's waar ik niks aan heb...
1
| find / -type d|awk '{printf "%d\t%s\n", length(), $0}' | sort -n |
gewoon intikken in je console en hoppa.
Je vraag is overigens niet duidelijk genoeg want je zegt niet of subdirs wel of niet moeten worden meegenomen. Bovenstaande commando werk MET subdirs (dwz. volledig path). Anders moet je 'm ff door basename pijpen:
1
| find / -type d -print0 |xargs -0 -n 1 basename|awk '{printf "%d\t%s\n", length(), $0}' | sort -n |
[ Voor 27% gewijzigd door terabyte op 08-05-2006 17:41 ]
Ik gok dat AW_BOS een oplossing zoekt onder Windows, niet een *nix-based OS.'awk' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
Signature
awk for windowspasta schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:39:
[...]
Ik gok dat AW_BOS een oplossing zoekt onder Windows, niet een *nix-based OS.
ik ga er dan vanuit dat een ubuntu CD niet werkt, omdat dat minder snel opstart dan vanaf HD, en het me toch wel zo lijkt dat de handeling die de TS voor ogen heeft, iets vaker dan 1 keer zal worden gedaan.
Anyway, het gaat dan puur om een Windows oplossing. Ik zal eens kijken naar die awk.exe en die aan te sturen met de dosprompt o.i.d.
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 08-05-2006 19:29 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Meld in het vervolg gerust wat de reden is dat je een bepaalde oplossing zoektAW_Bos schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:28:
Nou, even een dualboot systeempje opzetten is niet zo practisch, aangezien een klant van ons zo een tooltje nodig had. Die kreeg bij een of andere vage programatuur op zijn PC een error dat er een error was in een lange directory ofzo..., welke hij moest opzoeken...
Anyway, het gaat dan puur om een Windows oplossing. Ik zal eens kijken naar die awk.exe en die aan te sturen met de dosprompt o.i.d.
Tool om directories op lengte te sorteren * > [] Gezocht; directorienaam die te lang is op systeem? *
CSA > WOS
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
dir *.* /a:d /b /s /o:s > lijst.txt
Die /o:s is voor sortering van klein naar groot, ik weet niet of dat over de inhoud of de lengte van de naam gaat. De uitgepoepte lijst kun je in Excel kopieren in de A kolom en met een formule de lengte in de B kolom plaatsen waarna je kunt sorteren.
Heb je nog wat mer dingen als alleen awk ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je antieke Windows-boomstructuur is in Cygwin te benaderen onder: /cygdrive (dus /cygdrive/c is je C:\, /cygdrive/c/windows/ is je C:\Windows etc.)
Ik heb het bovenstaande commando vlug even getest, en het werkt perfect in Cygwin. Dat is dus eventueel een alternatief (als je dat bij die klant mag installeren).
[ Voor 3% gewijzigd door Vaan Banaan op 09-05-2006 12:58 ]
500 "The server made a boo boo"