Router geeft geen adres op P2

Pagina: 1
Acties:

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik heb hier een draytek Vigor 2200E waar 3 computers op aangesloten zitten. Sinds kort heeft mn laptop problemen met een IP adres verkrijgen. Soms wel soms niet. Nu heb ik de laptop eens op een andere poort aangesloten en toen kreeg hij meteen een adres.
Ik sloot een andere PC aan op P2, en die had toen ook weer moeite met een IP adres verkrijgen. Houdt dit in dat poort P2 kapot is of kan die aan een bepaalde instelling liggen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

lier

MikroTik nerd

Aangezien het een switch betreft (en de 2200E geen gebruik maakt van VLAN's) lijkt het erg voor de hand te liggen dat deze poort niet lekker werkt.

Je zou eens een vast IP adres kunnen proberen om de werking te testen. Controleer in ieder geval even de contacten...(en ik neem aan dat je de test met verschillende kabels hebt uitgevoerd ?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Heb een vast IP geprobeerd, maar dan komt er ook geen internetverkeer door. Kan zelfs de router niet pingen. Heb uiteraard verschillende kabels geprobeerd. Zodra ik kabel van een werkende PC in P2 stop en vernieuw het adres, dan doet hij niks meer.

Heb die poort niet vaak nodig gelukkig, maar dit gaat waarschijnlijk de 3e 2200E worden die we afschrijven. De eerste kwam na 1 dag rook uit, de 2e ging roken na 10 maanden en nu bezig met de 3e. (geen garantie meer, maar dan komt er toch een nieuwe modem/router :))

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Ik denk ook, net zo als rellehenk, dat het poortje aan het dood gaan is. Blijkbaar vindt de 2200E je niet zo lief :P

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
lier schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:34:
Aangezien het een switch betreft (en de 2200E geen gebruik maakt van VLAN's) lijkt het erg voor de hand te liggen dat deze poort niet lekker werkt.
Een 2200e is een router en geen switch, en deze ondersteund weldegerlijk VLAN's (heb hem hier ook al een tijd staan). Je zou in webinterface van je router eens kunnen controleren of VLAN uitstaat (Advanced Setup -> Vlan / Rate control). Als dit niet het geval is, en je krijgt geen dataverkeer met een vast ip, dan kan je nog een hard reset proberen. Werkt dit ook niet, dan is idd Poort 2 kaduuk.