Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition
waarom positioneer je alles absolute? En waarom geven je headers een andere content-type dan je met je meta-tag impliceert?
Intentionally left blank
en wat geven de headers dan aan en hoe kan ik die opvragen? ik stuur zelf namelijk geen speciale headers mee naar de client. en op welke elementen doel je precies m.b.t die absolute positionering?
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition
Je verstuurd je XHTML als text/html en niet als application/xhtml+xml zoals het hoort. Dat is ongeveer hetzelfde als dat je een plaatje als text/plain verstuurd, dat gaat niet werken. Een voordeel is dat de meeste browsers deze veelgemaakte fout erkennen en er wel goed mee om kunnen gaan (daar komt bij dat IE helemaal geen XHTML ondersteundTombo_inc schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:23:
en wat geven de headers dan aan en hoe kan ik die opvragen? ik stuur zelf namelijk geen speciale headers mee naar de client. en op welke elementen doel je precies m.b.t die absolute positionering?
ik weet overigens dat IE geen xhtml ondersteund en heb ook een script gemaakt dat zorgt dat de browser de juiste gegevens ontvangt, ik ben blijkbaar alleen het header gedeelte vergeten.
HTTP headers gaan boven http-equivalents in meta-tags, en als je je document verstuurd als text/html zal elke browser het als HTML behandelen, ongeacht de DTD. Niet echt een fout dus (de meta-tag wordt gewoon ignored) maar het is wel tegenstrijdig en geeft aan dat je waarschijnlijk niet helemaal precies weet wat XHTML (HTML als XML-application) precies inhoudt. Dat geeft ook niet want 99% van de mensen die een XHTML DTD opgeven weten dat nietAndré schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:29:
[...]
Een voordeel is dat de meeste browsers deze veelgemaakte fout erkennen en er wel goed mee om kunnen gaan
Voor wat betreft het absoluut positioneren; mijn moto is altijd "go with the flow" en gebruik alleen positioning (absolute of relative) of floats waar dat echt noodzakelijk is. Juist het uit de flow halen van elementen kan zorgen voor selectie en scroll-problemen plus dat je layout erg inflexibel wordt doordat je voor elk element precies weer coordinaten moet opgeven, en die vaak weer afhankelijk zijn van de coordinaten van andere elementen.
Intentionally left blank
dank je vriendelijk, maar ik behoor tot die selecte groep mensen die wel weten wat dat allemaal inhoudcrisp schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:08:
[...]
HTTP headers gaan boven http-equivalents in meta-tags, en als je je document verstuurd als text/html zal elke browser het als HTML behandelen, ongeacht de DTD. Niet echt een fout dus (de meta-tag wordt gewoon ignored) maar het is wel tegenstrijdig en geeft aan dat je waarschijnlijk niet helemaal precies weet wat XHTML (HTML als XML-application) precies inhoudt. Dat geeft ook niet want 99% van de mensen die een XHTML DTD opgeven weten dat niet
dat van de positionering is me duidelijk ja. het is alleen dat ik vaak problemen heb met relatieve posities als ik sites fatsoenlijk in IE en FF wil krijgen. daarom neem ik niet altijd de moeite om alles uit te zoeken en kwak ik er gewoon absolute posities tegenaan.
Dat is een server instelling zover ik weet, maar in het algemeen wordt er inderdaad de text/html content-type header verstuurdTombo_inc schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:36:
[...] alleen vraag ik me het volgende af. als ik zelf niet expliciet een header verstuur naar de browser, wordt er dan automatisch de content-type= text/html naar de client gestuurd?
Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen .xhtml bestanden zo te versturen. Als je volledige controle over de server hebt en het altijd voor deze situatie gebruikt wordt zou je die, of html bestanden, zelfs door PHP kunnen parsen en met in de ini gedefinieerde 'globale' includes ervoor kunnen zorgen dat de juiste header wordt uitgekozen. Maar dat is waarschijnlijk niet echt praktisch
dan heb ik nog een vraag en dat is hoe ik de door de server gestuurde headers kan bekijken?