[vb2005] container voor borderless form

Pagina: 1
Acties:

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
hallo mensen,

Ik ben bezig met een applicatie die bestaat uit meerdere schermen. Nu wil ik als er een menuoptie aangeklikt wordt, dat dan de juiste borderless form in een container geplaatst wordt.

Ik heb al een panel gemaakt in het hoofdformulier waarop de borderless form moet komen. Ik heb het volgende stukje code achter een menuoptie:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
        Form2.Width = Panel2.Width
        Form2.Height = Panel2.Height
        Form2.Left = Panel2.Left
        Form2.Top = Panel2.Top
        Form2.Show()

De form neemt dus de grootte en de positie van de panel over, maar de form komt dus niet in de panel te staan :?

Nu weet ik dat Left en Top relatief zijn aan de container van panel2, maar hoe kom ik dan aan de absolute waardes? of hoe kan ik er voor zorgen dat form2 dezelfde container krijgt als panel2 zodat de positie wel klopt?

Het maakt mij niet uit hoe het precies gebeurt, als het maar snel en makkelijk kan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, heb al een behoorlijke tijd zitten googlen en hier op got lopen spitten...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Waarom maak je geen gebruik van user-controls die je in dat panel laad, adhv de gekozen menu-optie ipv met forms te werken ?

Waarom het niet werkt: je zal de control aan de control-collection van de panel moeten toevoegen, maar ik denk niet dat dat werkt als je met forms werkt. Vandaar: gebruik user-controls.

https://fgheysels.github.io/

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Ik heb ernaar gekeken, maar ik kom er totaal niet uit hoe ik nu een usercontrol in de panel moet aanroepen...

Iemand een linkje of stukje code, waarmee ik verder kan?
Ik heb google en GoT al afgezocht, zonder een resultaat...

[ Voor 90% gewijzigd door steffex op 08-05-2006 15:53 ]

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Vervang usercontrolname door de naam van je usercontrol, en het zou moeten werken
Visual Basic .NET:
1
2
Dim blaat as new usercontrolname
me.panel1.controls.add(blaat)