[XSL-FO] fo:blocks naast elkaar plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ik ben bezig om met XSL-FO PDFjes te genereren uit Achievo. Nu wil ik graag onderaan het papier een vakje hebben voor twee handtekeningen, 1 voor mij en 1 voor de opdrachtgever. Ik heb dat in XSL-FO nu zo gedaan:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        <fo:table table-layout="fixed" space-before="0.5cm"
            border-bottom-color="black" border-bottom-width="0.5pt" border-bottom-style="solid"
            border-left-color="black"   border-left-width="0.5pt"   border-left-style="solid"
            border-right-color="black"  border-right-width="0.5pt"  border-right-style="solid"
            border-top-color="black"    border-top-width="0.5pt"    border-top-style="solid">
            <fo:table-column column-width="8cm"/>
            <fo:table-column column-width="8cm"/>

<fo:table-body>
                <fo:table-row height="2cm">
                    <fo:table-cell padding-left="0.2cm" padding-top="0.1cm">
                        <fo:block>Handtekening werknemer</fo:block>
                    </fo:table-cell>
                    <fo:table-cell padding-right="0.1cm" padding-top="0.1cm">
                        <fo:block text-align="right">Handtekening opdrachtgever</fo:block>
                    </fo:table-cell>
                </fo:table-row>
            </fo:table-body>
        </fo:table>

Dit is natuurlijk spuuglelijk en doet denken aan de oude HTML table opmaak van vele websites. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik twee stukjes tekst in 1 vakje kan zetten. De ene links uitgelijnd en de andere rechts, maar wel op dezelfde hoogte.

Ter vergelijking, het moet er zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f286176129252c911444999ff88dcab1/full.gif

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Ik weet echt niet hoe je het anders zou moeten oplossen, ik vind het niet lelijk

misschien een veld met heeeeeel veel spaties tussen de woorden ;)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 15:42 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Lelijk is ook niet het goede woord, denk ik. Het is gewoon niet correct. Ik gebruik hier de table alleen als layout contructie en niet als iets wat ook maar een heel klein beetje met tabulaire data te maken heeft. Dat het zo goed op papier komt is niets meer dan een side-effect van het gebruiken van een table.

Als het niet anders kan is het ook goed, maar liever niet natuurlijk :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Volgens mij heeft XSL-FO niet echt een concept als flow zoals HTML dat heeft; ik denk dus dat het gebruiken van een table de enige oplossing is. Bedenk ook dat XSL-FO echt een heel erg pure opmaaktaal is, er zijn totaal geen semantische constructs. In (X)HTML wil je de table niet gebruiken voor layout omdat je hem wil gebruiken voor tabulaire data, maar XSL-FO heeft daar geen concept van. Het voelt dus misschien wel 'lelijk' omdat je (X)HTML gewend bent, maar het is IMHO gewoon een ander paradigma.

Rustacean