Na overklokken graka lagere 3Dmark score

Pagina: 1
Acties:

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Topicstarter
Gek... Ik was in de veronderstelling dat met overklokken je 3dMark score ook hoger zou worden. Ik heb mijn Sapphire X1800XL overgeklokt (zowel mem als gpu) en nu komt mijn 3dmark05 score niet boven de 6700 uit waar die eerst een dikke 7k was.

Specs:
- Asus A8N-e
- 3500+ AMD
- 2x 512 kingston pc 3200
- Sapphire X1800 XL

Ik heb de kaart overgeklokt met de ATI control centre. Laatste drivers staan erop, tussen de twee meetmomenten niets veranderd. Voor het overklokken gemeten en direct daarna (ook na reboot).

1) is dit logisch dat de score lager wordt?
2) is het dan handiger om niet over te klokken?

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Te ver overklokken kan leiden tot performanceverlies. Hoever heb je je kaart eigenlijk overgeklokt?

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:39
Wat zijn de stock clocks, en waar had je het op draaien na het overklokken? Vaak is het zo dat als je de kaart te ver overklokt, dat het dan een averechts effect heeft.

Probeer eens wat minder hogere overclocks.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Hoever heb je je videokaart overgeclockt, en wat voor voeding heb je?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 20:53

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tettie schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:49:
1) is dit logisch dat de score lager wordt?
Soms. memory en gpu niet meer synchroon ofzo, of door fouten door te hoog klokken.
2) is het dan handiger om niet over te klokken?
Ja

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 19:57

Theo

moederbord

Misschien heb je de boel te ver overgeklokt. Draai 3dmark eens als je een kleinere overklok heb. (en ipv telkens de hele test te doorlopen kun je ook alleen de eerste test doen en kijken naar het totaal aantal frames. Hier kun je ook mee zien of een OC nut heeft, alleen gaat dit veel sneller dan de gehele 3dmark test)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Topicstarter
Ok, thanks. Geeft weer wat inzicht.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Pagina: 1