[Guild Wars] PC lock-up/freeze.

Pagina: 1
Acties:

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

Topicstarter
Tijdens het spelen van GuildWars heb ik last van systeem lock-ups/freezes. Het geluid blijft overslaan en het spel plus mijn pc reageren nergens meer op. Het enige wat ik kan doen is een harde reset. Ik heb GW onlangs opnieuw geinstalleerd omdat factions er aan kwam. Voorheen (tot ongeveer het nieuwe jaar, toen gedeinstalleerd) kon ik zonder problemen spelen. De freezes doen zich voor op willekeurige tijden, varierend van na 5 minuten tot na anderhalf uur. Ook lijkt het niet door iets specifieks getriggerd te worden, hoewel het vaker voorkomt buiten dan binnen outposts (maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat ik simpelweg vaker buiten dan binnen outposts te vinden ben). Resoluties en detailniveau hebben geen invloed, zelfs als ik in een heel klein window speel met alle detail uit blijft het spel vastlopen. de temperaturen lijken in orde, en met het spelen van zwaardere games (oblivion, call of duty 2) heb ik nergens last van. Hetzelfde probleem met factions, maar het gebeurde al voordat ik factions geinstalleerd had.

het mag duidelijk zijn dat het speelplezier in een mmorpg (ok, corpg) aardig daalt als je op elk willekeurig moment uit het spel geknikkerd kan worden.

ik speel op:
A7V600-X moederbord
AMD Sempron 2800+ @ 2.3GHz
128MB ATi Radeon 9800pro @ 9800XT
1GB DDR RAM
PCI SoundBlaster Live! 24-bit
80GB 7200rpm HDD
2 GB page-file
Razer Copperhead muis (lijkt me sterk dat het door de muis veroorzaakt wordt, maar de razer drivers doen meer met je systeem dan de standaard windows muisdrivers, volgens mij)
Samsung 930BF monitor (zelfde als muis... klein detail is dat de muis en monitor recente aankopen zijn, en dus niet eerder met GuildWars samengewerkt hebben)
WindowsXP pro (SP2)

Ik heb alle laatste drivers gedownload en geinstalleerd, zonder resultaat. En nu heb ik absoluut geen idee wat het probleem zou kunnen zijn... zoals ik zei, eerder deed het spel het gewoon, en buiten guildwars heb ik nergens last van. Iemand een idee? Alle hulp is welkom en bij voorbaat dank.

... not as I do.