Wel pingen naar modem, geen dns en niet pingen naar buiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44
Goed, ik heb een computer die, net als de andere drie computers in het netwerk, op XP Professional draait. Nu heb ik die ene computer (Asus Pundit) van het weekend even geformatteerd en XP opnieuw geïnstalleerd. Netjes de drivers erop gezet en alles lijkt te werken met als enige probleem dat ik het internet niet werkend krijg! Ik heb netjes, zoals bij de andere computers het geval is, de instellingen overgenomen zoals hieronder. Als ik dan ping naar het modem (192.168.2.1) krijg ik netjes respons! Pingen naar www.google.com of naar een ip van een site buiten mijn netwerk gaat echter niet! Ook kan ik via internet explorer geen sites bekijken (ook niet het modem als ik http://192.168.2.1 invul). Dit alles werkt wél op de andere PC's! Via DHCP krijgt deze computer geen ip toegewezen (wat wel aanstaat op de modem). Als ik ping naar een willekeurig adres krijg ik ongeveer (ongeveer omdat ik het dus niet kan copy-pasten van de probleemcomputer af) deze output:

C:\Documents and Settings\Administrator>ping 192.168.2.1

Pingen naar met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd=3 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 192.168.2.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 3ms, Gemiddelde = 0ms

Vooral het vetgedrukte lijkt mij vreemd!

Heb het volgende al geprobeerd:

- Netwerdriver verwijderen en opnieuw installeren
- Firewall (windows) uitzetten
- Firewall (zonealarm) deinstalleren en firewall windows uitschakelen
- Alle kabels nalopen
- IP via DHCP toe laten wijzen
- Andere IP-nummers invoeren (bv 192.168.2.114)
- DNS server Casema ingevoerd
- DNS server van Planet Internet ingevoerd

DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.112
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

Dit alles lijkt niet te werken! Nu zit ik haast te twijfelen aan de driver van de NIC (volgens mij wel de goede, in ieder geval volgens Asus wel) of dat het een of ander virus geweest zou zijn (is niet mijn pc, maar kreeg van de eigenaar te horen dat hij een Trojan te pakken had). Zou iemand misschien weten wat er nog meer aan de hand kan zijn?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Is het vinkje van Automatisch proxyserver detecteren in Internet Explorer uitgeschakeld?

Extra --> Opties --> Verbindingen --> LAN-instellingen

BOINC stats

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hij krijgt geen ip toegewezen van de dhcp?
Check de instellingen in je router even, misschien heb je ergens een mac filter ingesteld o.i.d? Of is je dchp pool leeg? (meer computers op je netwerk dan je pool aan kan)
zet 'm een keer aan en uit als de pc eraan hangt.
Kan je de andere hosts op je netwerk wel pingen?

edit
Als je je dhcp toch uit wil houden, check je instellingen dan even heel goed. wellicht dat je ergens een typo hebt gemaakt waardoor er iets (gateway b.v.) niet goed staat. 2 nummertjes omgewisselt of zo 168/186 bijvoorbeeld

[ Voor 29% gewijzigd door J2pc op 08-05-2006 14:39 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Frankster
BachW schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:22:
Is het vinkje van Automatisch proxyserver detecteren in Internet Explorer uitgeschakeld?

Extra --> Opties --> Verbindingen --> LAN-instellingen
Dit stond niet aangevinkt (Casema werkt ook niet met een proxy) maar inschakelen hielp niets...
J2pc schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:35:
Hij krijgt geen ip toegewezen van de dhcp?
Check de instellingen in je router even, misschien heb je ergens een mac filter ingesteld o.i.d? Of is je dchp pool leeg? (meer computers op je netwerk dan je pool aan kan)
zet 'm een keer aan en uit als de pc eraan hangt.
Kan je de andere hosts op je netwerk wel pingen?

edit
Als je je dhcp toch uit wil houden, check je instellingen dan even heel goed. wellicht dat je ergens een typo hebt gemaakt waardoor er iets (gateway b.v.) niet goed staat. 2 nummertjes omgewisselt of zo 168/186 bijvoorbeeld
De DHCP pool loopt van 192.168.2.101-192.168.2.255, dus daar is nog voldoende ruimte (in totaal 3 pc's en 1 Xbox aangesloten). Bovendien werkt het ook niet als ik een vast ip invoer. Pingen van de probleemcomputer naar een werkende computer werkte niet, van de werkende computer naar de probleemcomputer ook niet! Heb al meerdere malen de ip-nummers gecheckt, maar die staan toch echt goed.

Ik zou echt niet meer weten wat ik nog meer kan doen, dus ideeen zijn meer dan welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door Frankster op 11-05-2006 08:55 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het lijkt me onmogelijk dat je dhcp pool tot 255 loopt, maar dat is een detail.

Zonealarm heeft soms rare grappen, waardoor je geen ipadres krijgt. Die zou ik eerst er helemaal afgooien. Maar voordat je dat doet, zou ik eigenlijk eerst kijken of je met een Windows PE of Knoppix cd wel een fatsoenlijke netwerkverbinding kunt maken.

Daarmee kun je de nic en de kabels uitsluiten.
Dan blijft je windows over. Zonealarm eraf, drivers vervangen, in het ergste geval opnieuw setuppen.
Maar probeer eerst een live cd.

Edit : je hebt niet lopen klooien met het aanpassen / klonen van macadressen ?

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 11-05-2006 09:01 . Reden: Aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Frankster
aZuL2001 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:00:
Het lijkt me onmogelijk dat je dhcp pool tot 255 loopt, maar dat is een detail.
Hmmm... Dat dacht ik van wel... Maar goed, dat moet als het goed is niet uitmaken (met een vast IP)
Zonealarm heeft soms rare grappen, waardoor je geen ipadres krijgt. Die zou ik eerst er helemaal afgooien. Maar voordat je dat doet, zou ik eigenlijk eerst kijken of je met een Windows PE of Knoppix cd wel een fatsoenlijke netwerkverbinding kunt maken.
Zonealarm ligt er al volledig af! Linux is helemaal een TOP idee! Ik probeer het even met Ubuntu (heb ik toch nog liggen)
Edit : je hebt niet lopen klooien met het aanpassen / klonen van macadressen ?
Nope! Niks van dien!

&Creative

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
voor een ipadres geldt dat een octet tussen de 0 en de 255 moet liggen, waarbij 0 en 255 broadcast adressen zijn en voor het hele netwerk gebruikt worden.

Die kun je dus nooit gebruiken om één pc mee aan te spreken.

Maar da's technisch :P

Abort, Retry, Quake ???

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dit probleem heb ik vaker gezien, vooral een half jaar ofzo terug kwam dit veel voor. In feite lukt je ping niet, kijk maar naar de resultaten. Daar hoort te staan pingen naar 192.x.x.x. ipv óy.

Ik weet zo niet meer de oplossing, maar volgens mij heeft het toch ergens met spyware of juist een (overactieve) spyware remover te maken.

Verwijderd

Winsock probleem denk ik !!!

Probeer dit via je DOS prompt.
netsh int ip reset t (enter)
netsh winsock reset (enter) en opnieuw opstarten.
Succes.

• Frankster
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:50:

Succes.
HELD! Dit was de oplossing! Alles werkt nu weer zoals 't hoort.
Hartelijk dank voor de tip en _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ namens de computerbezitter!

&Creative

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:50:

Succes.
Ik ben 8 uur bezig geweest met virusscans ed tot een vriend van me, me op dit topic wees. Omdat ik desperate was gedaan wat je zei en waarempel, alles deed het weer als van ouds :)
_/-\o_ _/-\o_

Ioniq 5 P45

• Frankster
Kijk! Dat had ik dus ook! Misschien zou het een goed idee zijn om een soort vergaarbak/helpsite te maken vanuit al dit soort topics... Een soort niet-veel-voorkomende-problemen-oplossings-centrum!

&Creative

Verwijderd

Je hebt een vast ip-adres ingeklopt he? Om te checken las ik.
Maar je hebt een vast ip-adres ingeklopt die ook in de DHCP pool voorkomt.
(101-254).
Probeer ook even een ip-adres die niet in de pool voorkomt. (dus bijv. 192.168.2.80)

Bij sommige routers is dat namelijk een probleem, als een vast ipadres zich aanmeldt in de pool van de DHCP.
En wat ook een optie is, is dat je kaartje brak is.
Ik heb het al eens meegemaakt met een Wifi kaartje.
Kon geen IP-adres krijgen via DHCP en als ik een vast ipadres inklopte, maakte hij wel verbinding met de Accespoint, maar je kon verder nix doen.
Heel apart.

edit:
Ow, ik zie dat het probleem al is opgelost :) Was weer te gehaast :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 10:45 ]

Pagina: 1