Ik zal als eerst even een situatieschets maken. Ik zit in het bestuur van een studievereniging. Wij hebben 6 pc's waarvan 1 laptop die vorige week is aangeschaft. De laptop en 3 andere pc's draaien op Win XP, 2 anderen nog op Win2k.
Verder staat er hier een server die nog door iemand anders wordt beheerd. Deze draait namelijk op Debian en ik kan niet met Linux onderweg, laat staan met een Debian shell. Op deze pc staat de oude website gehost, ons online fotoalbum en een gedeelde netwerkschijf. Deze schijf is op alle vier de computers gewoon gelinkt. Op eentje nog niet maar die zit nog niet op het netwerk. Voor ik commentaar krijg over deze vreemde constructie: deze is binnenkort verdwenen
Nu komt het probleem. De laptop heeft gewoon internet en kan gewoon op campusnet, het interne netwerk van de Universiteit Twente. Ik kom bij het fotoalbum op de server en ook bij de oude website die gehost wordt. Ik kan echter niet de schijf gelinkt krijgen. Lijkt geen paswoord probleem ofzo (die stond gewoon goed ingevuld) want hij kan simpelweg het ip niet vinden ! Echt vreemd want we kunnen wel bij het fotoalbum en de site komen. Firewall heb ik ook al uitgezet en pingen gaat prima. Maar bij het maken van de connectie naar die schijf vind hij simpelweg niet het ip. Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel