Onlang is Tiscali naar adsl2 gegaan waardoor me sweex modem/router niet meer werkte (geen adsl 2 ondersteuning). Dus heb toen maar een nieuwe linksys wifi modem/router gekocht. Alles netjes geinstalleerd kan verbinding maken met internet. Alleen nu wil ik met outlook express mail ophalen werkt dit niet. Eerst al poorten 80 ,25 en 110 open gezet op router (die stonden standaard al open) geen resultaat. Echter nu zet ik me Norton internet security firewall uit, dan doet alles het perfect. Ik heb alle instellingen al geprobeerd alle poorten al opgezet. Maar niks wil helpen, als ik wil mailen moet ik de firewall uitschakelen maar dit is niet de oplossing. Heeft iemand toevallig ervaring met zelfde probleem en misschien de oplossing. Zoeken op google of gathering hoef ik niet als reactie ik heb me namelijk al rot gezocht op beide.
Norton support:
http://service1.symantec....y&ver=2006&csm=no&seg=hho
(dan moet je wel activeX enzo draaien, dus dat doe ik NIET. niet echt veilig van norton...)
http://service1.symantec....y&ver=2006&csm=no&seg=hho
(dan moet je wel activeX enzo draaien, dus dat doe ik NIET. niet echt veilig van norton...)
[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 08-05-2006 13:53 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Als client hoef je geen poorten open te hebben staan om (bijvoorbeeld) mail op te halen. Dit heb je alleen nodig als je een server/service van iets draait.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:38:
Onlang is Tiscali naar adsl2 gegaan waardoor me sweex modem/router niet meer werkte (geen adsl 2 ondersteuning). Dus heb toen maar een nieuwe linksys wifi modem/router gekocht. Alles netjes geinstalleerd kan verbinding maken met internet. Alleen nu wil ik met outlook express mail ophalen werkt dit niet. Eerst al poorten 80 ,25 en 110 open gezet op router (die stonden standaard al open) geen resultaat. Echter nu zet ik me Norton internet security firewall uit, dan doet alles het perfect. Ik heb alle instellingen al geprobeerd alle poorten al opgezet. Maar niks wil helpen, als ik wil mailen moet ik de firewall uitschakelen maar dit is niet de oplossing. Heeft iemand toevallig ervaring met zelfde probleem en misschien de oplossing. Zoeken op google of gathering hoef ik niet als reactie ik heb me namelijk al rot gezocht op beide.
Oftewel, sluiten die handel
Eerst het probleem, dan de oplossing
Zoals boven, je hoeft geen poorten open te zetten om mail op te halen. Persoonlijk vind ik norton niet zo 'n heel goed programma, maar dat is een persoonlijke mening gebasseerd op mijn ervaringen.
Staat je windows firewall ook tegelijk aan? Want 2 firewalls willen elkaar nog wel eens bijten.
Staat je windows firewall ook tegelijk aan? Want 2 firewalls willen elkaar nog wel eens bijten.
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Heb uiteindelijk Norton eraf gegooid, en ga morgen norton er opnieuw opzetten, kijken of het probleem dan is opgelost. Kon probleem uit link niet oplossen met programma van symantec omdat active X niet kon worden gedownload terwijl ik al poorten en zelf de firewall speciaal hiervoor had opgezet op de router. Waarschijnlijk hield norton dit ook tegen, lachen ofniet!! Mocht opnieuw installeren het probleem hebben verholpen dan laat ik het weten...