[Testcase] Shoot met vriendin in het bos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend wat foto's van mijn vriendin geschoten in een bos bij Emmen en bij Zeist. Ik hoor jullie denken dat ze er niet met haar gezicht op staat maar dat heb ik express gedaan. Ik heb geprobeerd om vast te leggen hoe zij door het bos liep en genoot van het weer. Ik was van mening dat die fotos beter tot hun recht kwamen wanneer zij niet heel de tijd in de camera hoefde te kijken maar wanneer ze "niet merkte" dat ik bezig was..

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties...

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f2helma4dick/Photoshoot%20girlfriend/7.jpg

Al deze foto's zijn gemaakt met een Canon Powershot A75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
offtopic:
Hoplakee.. 8 nutteloze quotes..

Verder wel leuke serie, vooral het felle groen vind ik erg mooi! :) Echter wel hier en daar overbelicht, misschien wat fotosoepen?

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenGans op 08-05-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

bijna alle shots volledig van achter genomen maakt deze serie imo behoorlijk eenzijdig. je had best wel wat meer met de compositie kunnen doen.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
#4 Vind ik wel mooi :)
Niet dat ik verstand heb van foto's maken maar deze vind ik wel goed gedaan.
Alleen #3 vind ik minder :)

offtopic:
Ze wilde liever niet zeker? Je ziet haar gezicht bijna niet ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JeroenGans schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:28:
offtopic:
Hoplakee.. 8 nutteloze quotes..

Verder wel leuke serie, vooral het felle groen vind ik erg mooi! :) Echter wel hier en daar overbelicht, misschien wat fotosoepen?
Omdat ik bijna recht in de zon fotografeerde is dat best moeilijk. Overbelichting kon ik dus bijna niet voorkomen.. Hoe je dit met photoshop weghaalt of vermindert weet ik niet precies. Ik heb wat lopen knoeien met levels en highlight. Verder heb ik unsharp mask gebruikt. Kleuren waren al zo groen omdat het zonnetje scheen en dus de kleuren zeer mooi naar voren kwamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat valt erop te zeggen ...

Eerlijk gezegd vind ik het eerder een saaie testcase, dit omwille van weinig spanning inde foto's. Alle compositie's zijn eerder gewoon en sommige zelfs minder. Maar twee zijn degelijk te noemen naar mijn mening. Zo is #2 niet slecht (beste van de serie in mijn ogen) en is #4 ook nog wel in orde, al had ik wat meer ruimte onderaan de foto gelaten. Dit geeft meteen zicht op het pad en staat je vriendin niet letterlijk aan de onderzijde van de foto.

Verder ook eens een idee om met de curven wat te spelen. Dit levert niet voor alle foto's een beter resultaat op maar zorgt voor wat "variatie" (wel opletten dat je niet te fel gaat, tenzij dit de bedoeling is)

nog veel plezier (met zowel de fotografie als de vriendin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Dan ook nog even een ontopic reply van mij.
Het "solar flare" gedeelte is erg leuk, maar doordat het op bijna alle foto's terugkeert, krijg je wel het meer van hetzelfde idee. De foto's an sich zijn erg aardig, maar doordat het meer van hetzelfde is, wel snel eentonig.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto 7
...

wat moet die gezichtsuitdrukking uitbeelden?

niet ontspanning. ze kijkt een beetje moeilijk

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:19:
Dan ook nog even een ontopic reply van mij.
Het "solar flare" gedeelte is erg leuk, maar doordat het op bijna alle foto's terugkeert, krijg je wel het meer van hetzelfde idee. De foto's an sich zijn erg aardig, maar doordat het meer van hetzelfde is, wel snel eentonig.
Solar Flare...?

...zijn zonnenstralen (ik wist t plotseling) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben fototechnisch niet heel erg onderbouwd misschien maar kan wel een paar dingen zeggen die mij opvallen :) Na de eerste vier foto's kreeg ik een beetje het idee dat je je vriendin vergeten was, nogal veel bos en weinig vriendin ;) Is er een speciale reden dat je alleen de achterkant van je vriendin fotografeert en niet de voorkant? Lijkt me juist dat de expressie van iemands gezicht veel kan doen in een dergelijke situatie. Daarnaast is de lucht wel erg licht in foto 2, 4 en 5. Je pakt naar verhouding vrij veel lucht mee, daar moet je ook voor oppassen dan :) De kleuren in bijvoorbeeld de laatste foto zijn wel mooi, alleen net ff te krap gecropped (denk ik). De bank mist een stukje en de voet zit wel erg op de rand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Complimenten voor het idee en je kleurtjes :) Idee kan nog wel beter uitgewerkt worden imo.
-Het spelen met licht is leuk gedaan en hier en daar zou een flare niet erg zijn. De flares op je vriendin vind ik wel hinderlijk. Het straal effect vind ik wel weer mooi zeker bij #1.
-Je compo's vind ik vaak wat te krap en je hebt zo te zien flink gecropped dit zou ik ook proberen te voorkomen (al met het nemen v/d foto).
-Als je vriendin het onderwerp is (en daar lijkt het wel op) ga ik mee met het commentaar dat ze wat prominenter in beeld mag.
Ondanks die punten vind ik het best een lekkere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.. Maar wat betreft de achterkant, tja, ik denk dat het toeval is.. Ik heb de foto's gemaakt en er eigenlijk niet eens echt bij nagedacht.. Maar je hebt wel gelijk met het feit dat een gezicht veel expressie kan hebben bij een dregelijke situatie, ik zal daar eens mee aan de slag gaan..

Ik heb de foto's trouwens niet gecropped...

Ik ben het eens dat ze soms in het niet valt bij het bos, maar ik vind het dan wel weer mooi dat het een detail is in het geheel, dat je ze toch wel ziet zitten te genieten van het weer maar je moet wel goed kijken (bijvoorbeeld foto 2 en 3) maar het onderwerp vervaagt zo wel heel erg, ben ik met je eens..

@ Djengizz, Tnx, ik blijf proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat er nogal wat CA in je foto's te zien is. Nu heb je daar erg snel last van in deze omstandigheden, maar in de EXIF zie ik dat je de meeste foto's rond de 1/125 hebt gemaakt met F2.8. Ik neem aan dat 2.8 het maximale is voor je camera... of anders zit het dicht in die buurt.
Misschien is het goed om eens met de sluitertijd rond de 1/60 te gaan zitten. Dit kan nog best uit de hand, en dan kan je diafragma een hele stop kleiner worden gemaakt.
Durf te wedden dat de CA dan al een stuk mider wordt. (of je kan natuurlijk een poos prutsen met PhotoShop ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:19:
Ik heb afgelopen weekend wat foto's van mijn vriendin geschoten in een bos bij Emmen en bij Zeist. Ik hoor jullie denken dat ze er niet met haar gezicht op staat maar dat heb ik express gedaan. Ik heb geprobeerd om vast te leggen hoe zij door het bos liep en genoot van het weer. Ik was van mening dat die fotos beter tot hun recht kwamen wanneer zij niet heel de tijd in de camera hoefde te kijken maar wanneer ze "niet merkte" dat ik bezig was..

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties...
#1, 5 en 6: Beetje jammer van je lens, de glares etc vliegen om je oren. Ietsje te veel, vooral die vlek op haar benen stoort.
#2 en 3: Jammer van de uitgebeten highlights. Ook is je vriending wat kleiner dan je zou verwachten. Ga de volgende keer iets dichterbij staan, zou ik zeggen.
#7: ook weer die vervelende highlights. Neem hem eens op een stopje onderbelicht, zou ik zeggen

Verder zou ik haar gezicht wel willen zien, om te kijken of het mooie meisje ook een mooi gezichtje heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

ik vind ze wel hip, en ik prijs je al dan niet bewuste schijt aan de flare-haters, ik denk nml dat die best wel zn recht mogen hebben in een compositie..

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel de zelfde poses en hoeken. Tja over smaak valt te twisten maar die flare vind ik niks. Volgende keer proberen misschien je hand wat over de lens te houden.

Wat wel positief is dat je hebt geprobeerd om spontaniteit vast te leggen. Misschien dat je volgende keer een beetje rond moet sneaken en dan ook proberen wat gezichts expressies op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:36:
Veel de zelfde poses en hoeken. Tja over smaak valt te twisten maar die flare vind ik niks. Volgende keer proberen misschien je hand wat over de lens te houden.

Wat wel positief is dat je hebt geprobeerd om spontaniteit vast te leggen. Misschien dat je volgende keer een beetje rond moet sneaken en dan ook proberen wat gezichts expressies op te vangen.
Flares verhinder je door een net iets ander camera-standpunt te kiezen, gezien flares reflecties zijn van je diafragma in de diverse frontlenzen.

De laatste foto heeft wel iets... de rest heeft naar mijn bescheiden mening teveel overbelichting en lens-neven-effecten (flares). En een beetje jammer dat ze er zo vaak van de achterkant op staat. T lijkt wel of je haar achterkant boeiender vindt dan haar aangezicht? :+

De laatste is dus t beste... (de enige overbelichting komt door de reflecterende bank/verflaag)
En hele mooie tinten voorjaarsgroen! Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Op zich is het een leuke set, ik vind de stralen wel leuk er doorheen vallen. De kleuren vind ik ook oke. Ik ga wel mee met het commentaar dat de case een beetje aan de saaie kant is. Je vriendin staat erop, echter ze staat er alleen op... niet dat ze een deel uitmaakt van de foto zelf zeg maar.
beetje compositie idee dus.

offtopic: leuke vriendin overigens

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Pagina: 1