Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIDCOMM BT] Stack niet herkend na Nokia PC Suite-update

Pagina: 1
Acties:

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Hallo,

Ik heb vandaag Nokia PC Suite bijgewerkt naar de nieuwste versie (6.8) omdat die beter zou werken met mijn telefoon (6230). Echter, sinds de update herkent Nokia PC Suite de Widcomm Bluetooth stack niet meer. De enige optie die ik kan kiezen is de Microsoft Stack, maar die wil ik niet gebruiken ivm problemen met andere software. Ik weet dat het mogelijk is de situatie te hetstellen door éérst NPCS te verwijderen, dan je BT software te verwijderen, dan een re-install van NPCS te doen en dan een re-install te doen van je BT-software. Maar ik kan de BT-software nu niet makkelijk verwijderen omdat ik in een verhuizing zit en daardoor de CD niet voorhanden heb. Bovendien werkt de software verder heerlijk. Ik vrees dat NPCS een registry hook mist ofzo, waardoor die de bluetooth stack niet kent. Is er misschien iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb zelf al veel gegoole'd, maar kan niks bevredigends vinden. Zelf rondspeuren in de registry levert het volgende op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[HKLM]
   [Software]
      [Nokia]
         [PC Suite]
            [Connection manager]
               >> Value: Bluetooth Config Plug-in
               >> Value: Show Blooth UI

Deze twee values hebben in ieder geval betrekking op of de configuratie kan worden opgeroepen en op een verwijzing naar de BT Integration plugin van de MS-stack.
Wat ik nou wil weten is het volgende:

Kan ik ergens in deze structuur ook een verwijzing vinden naar de widcomm stack, en zo nee, kan ik die ergens anders vinden? Eigenlijk heb ik dus iemand nodig die zelf Nokia PC Suite 6.8 draait en met de Widcomm stack werkt, die dan even op deze plaats gaat zoeken en even zegt wat ik kan doen. Ik begrijp dat dit ook niet al te makkelijk is... Als iemand een andere oplossing weet dan degene die ik voor het oog heb, dan is die ook welkom. En uiteraard accepteer ik het ook als iemand zegt dat het niet anders kan dan middels de zelf aangedragen herinstallatie. Maar dan vrees ik dat het nog even door duurt zo... Ik snap trouwens sowieso niet waarom NPCS wél de MS Stack ziet, want die is helemaal niet op deze PC geïnstalleerd... Bit of a weird thing, if you ask me...

In ieder geval bij voorbaat dank -- ik hoop dat iemand een oplossing weet.

FYI: Ik ben van versie 6.01 naar 6.8 gegaan -- ik had totnogtoe 6.01 vanwege een andere telefoon die ik inmiddels niet meer gebruik.

EDIT: Versie van NPCS hoeft niet per se 6.8 te zijn; mag ook eerder, NPCS gebruikt sinds 6 dezelfde registry-structuur...

[ Voor 5% gewijzigd door csteelooper op 10-05-2006 07:25 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
er is een 6.8 release 21 uit sinds een paar dagen, wellicht dat die wel beter werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 08-05-2006 13:35 ]

• csteelooper
Nah... heb de update naar 6.8 vandaag pas uitgevoerd, dus neem aan dat het Release 21 was... Mja, ik denk dat ik m'n bluetooth stack opnieuw moet installeren dan of niet... Beetje raar dat Nokia het al jaren zo doet... Dan vind ik Oxygen toch echt slimmer wat dat aangaat... Maarja, Oxygen biedt nog niet het feature wat ik nu wilde gebruiken... Noujah, anders maar eens door de dozenzooi hier heen gaan wroeten...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er is ook een registerycleaner... Misschien moet je die eens proberen en daarna de nieuwste PC suite opnieuw installeren. Mogelijk lost dat je problemen op.

Gevonden: Nokia PC Suite Cleaner

[ Voor 57% gewijzigd door Ginz op 08-05-2006 20:15 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• csteelooper
Giox schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:13:
Er is ook een registerycleaner... Misschien moet je die eens proberen en daarna de nieuwste PC suite opnieuw installeren. Mogelijk lost dat je problemen op.

Gevonden: Nokia PC Suite Cleaner
Thanx; Will try vanavond...
Kan iemand me hier ff helpen? Wat is nou ook weer de volgorde voor Widcomm BT in PC Suite? Moet je nou éérst Widcomm installeren en daarna NPCS (lijkt me logisch) of juist andersom (eerst NPCS en dán WidComm)? In het laatste geval zit er vrees ik niets anders op dan Widcomm te re-installen... Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom de Widcomm config niet standaard in PCSuite zit, terwijl de MS-BT stack wel pertinent wordt weergegeven, ook al is die er uitgesloopt... Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar volgens mij wordt er toch echt meer gebruik gemaakt van de Widcomm/Soleil-stacks dan van de MS-BT Stack :?... Nja, ik ga iig vanaaf vast ff de registry cleaner proben...

PS> De meeste sites die uitleg geven over het installeren van Widcomm onder WinXP SP2, zeggen dat je eerst Widcomm en dan NPCS moet installen... Daar ga ik dus voorlopig van uit, tot er iemand is die het tegendeel beweert...

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:06

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit lijkt me echt een probleem met de Nokia suite zelf en niet Widcomm.
Als de bluetooth functies van Widcomm nog goed werken (my bluetooth places enz.) dan kan je misschien beter een full install van de nieuwste Nokia suite doen dan een upgrade van een bestaande.
Ik zou dus de Nokia suite eraf halen (data opslaan) en opnieuw installeren als dit kan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• csteelooper
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:59:
Dit lijkt me echt een probleem met de Nokia suite zelf en niet Widcomm.
Als de bluetooth functies van Widcomm nog goed werken (my bluetooth places enz.) dan kan je misschien beter een full install van de nieuwste Nokia suite doen dan een upgrade van een bestaande.
Ik zou dus de Nokia suite eraf halen (data opslaan) en opnieuw installeren als dit kan.
Dacht ik dus ook... Will do... Ik wordt sowieso soms best irri van de NPCS... Die mensen bij Nokia mogen eens wat leren van Sony Ericson met hun software of van Motorola... Die proggies zoeken namelijk ZELF welke stacks beschikbaar zijn op de PC, en passen dan de setup aan... Zou Nokia ook eens moeten doen -- voorkomt een hoop ge****t. My Bluetooth Places, BT File Transfer, Obex Object Push e.d. werken allemaal heerlijk... Het leuke van de Widcomm shit is eigenlijk dat je voor 9 van de 10 feats van de Nokia helamaal niet terug hoeft te vallen op NPCS...

EDIT: Helaasch ... Ik heb me helemaal binnenstebuiten gekeerd met die Nokia PC Suite Cleaner versie 3.3, maar het mocht niet baten. Verdere navraag heeft uitgewezen dat de stack één minor version te oud is (1.3 ipv 1.4). Als ik gepatchte Widcomm software installeer, werkt mijn dongle niet. Nouja, dan maar over op Oxygen Phone Manager II versie 2.5 voor Nokia...
Mag ik jullie allen hartelijk danken voor de geboden hulp.

Overigens is die Nokia PC Suite Cleaner versie 3.3 verder een retehandige tool... Ik wist niet dat die gewoon bij nokia weg te halen was... Nokia PC Suite werkt perfect tot versie 6.2...

Nogmaals Bedankt
_/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door csteelooper op 10-05-2006 06:53 ]

Pagina: 1