[Laptop] Armada M700 fan draait niet

Pagina: 1
Acties:

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Topicstarter
Ik heb mezelf een tijdje geleden een 2e hands comaq armada m700 laptopje cadeau gedaan.

Nu lijkt er echter een probleem te zijn: De fan slaat niet aan.
Opzich heb ik hier nooit last van gehad, maar nadat ik gister de laptop een tijdje het ingezet als desktopvervanger ontstond er een probleem. Vanwege het warme weer zit ik liever in de huiskamer achter de laptop dan boven achter de pc met een hete CRT (ook nog eens plat dak), dus ik had de hele dag achter de laptop gezeten.

Echter 's avonds rond een uur of half 10 begon de laptop gek te doen.
Mijn scherm leek te flikkeren oid, toen was het voor mij wel duidelijk dat ik em als de sodemieter af moest sluiten, en wat bleek... Hij was _echt_ warm, zelfs de tafel waar die op stond was vrij warm.

Ik vraag me af waarom de fan niet begint te draaien, terwijl de laptop behoorlijk heet moet zijn geweest.

Specs van de laptop:

- Compaq Armada M700
- Pentium 3 500 MHz
- 256 MB RAM
- 40 GB HDD
- Windows 2000 Professional SP4
- ZyXel wifi kaartje (PCMCIA)
- 14.1 inch scherm
- Multibay accu (op de plek van de cdromspeler, originele accu's zijn brak)

Overigens doet hij het nu weer gewoon, nadat 'ie een nacht op tafel gelegen heeft.
Lijkt me dus een gevalletje van oververhitting/bijna oververhitting.

Maar wat is daar aan te doen?
Waarom slaat de ingebouwde fan niet aan als de ACPI driver geinstalleerd is?
Zodra ik de ACPI driver uninstall werkt de fan wel.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Romke

Romke

Dieselhead

Topicstarter
*schop*

Is het zo'n domme googlevraag?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11-2025
Fan moet vanzelf gaan draaien is niet iets wat je softwarematig kunt veranderen, lijkt me meer een kapotte fan.

PSN: c_caveman1982

• Romke

Romke

Dieselhead

Topicstarter
Maar wat is daar aan te doen?
Waarom slaat de ingebouwde fan niet aan als de ACPI driver geinstalleerd is?
Zodra ik de ACPI driver uninstall werkt de fan wel.
Uit de TS.
Zodra ik de ACPI driver uninstall draait de fan wel, en ook voor de ACPI drivers geladen is (voor windows gestart is dus).

Het lijkt me dus een softwareprobleem.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
het energiebeheer van windows dat denkt dat de pc minder verbruikt met die fan uit en hem daarom uit laat , wat voor rare situaties kan zorgen ?

Out of the box? What box? There is no box.