Toon posts:

\windows\system32\config\system file beschadigd

Pagina: 1
Acties:
  • 3.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kort geleden had ik wat problemen met mijn computer en terwijl ik die probeerde te fixen is er een groter probleem ontstaan. Als ik mijn pc nu opstart blijkt \windows\system32\config\system beschadigd te zijn en wordt mij aangeraden om mbv de windows setup dit te repairen. Vervolgens kan ik dit niet uitvoeren omdat er geen vaste schijf gevonden kan worden, terwijl bij BIOS die er wel staat.

kan iemand helpen? alvast erg bedankt

gr bart

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In je \repair folder staat een backup.
Als je even had gegoogled was je al veel wijzer geworden: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Als je via ASR of NT-Backup een backup hebt gemaakt, wel ja, anders heb je pech gehad!
Die backup kan verder ook best oud zijn, zodat je toch nog een hoop opnieuw moet installeren.

Tip: maak regelmatig een backup van je hivekey's en/of maak snapshots van je partities/disks
met b.v. Acronis-/PowerQuest-=Symantec-tools....

[ Voor 31% gewijzigd door Kosh66 op 08-05-2006 12:54 ]

Verwijderd

Mbv Knoppix of een WIndows recovery CD booten en even bij MS zoeken betreffende de oplossing, ik heb deze in het verleden ook een keer gehad en was binnen 10 minuten opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
de link die killerace_NL stuurde leek op het goede probleem, maar ik kom tbh niet verder dan stap 1

ik wilde ook mbv de windows setup het bestand herstellen, maar bij pogingen daartoe bleek de pc geen vaste schijf te kunen lokaliseren waardoor het hele verhaal niet door kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Heb je al enig idee waarom de harddisk niet meer gezien wordt?
Is ie defect? Heb je een raid-driver nodig?Heb je al een tooltje van de HD fabrikant geprobeerd om de disk te testen? enz.enz....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan lijkt eht me dat hij een sata driver nodig heeft

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als hier beschreven. Ik heb dus ook een SATA schijf, ik heb de drivers op een floppy, maar ik heb geen diskettestation.
Is er een manier dat windows-setup op mijn usb-stick kijkt voor de drivers ipv op A:, want daar heb ik ze via een andere pc naar toe gekopieerd.

Verwijderd

Probleem ben ik vaker tegengekomen, dat kon bijna altijd opgelost worden met fixmbr doormiddel van de windows cd

Verwijderd

Met NLite een cd gemaakt met windowsXP en de drivers.
Dus aan het eind van de rit, kan windows setup wel mijn C: schijf zien.
Kies ik netjes "R" voor repair, vervolgens moet ik kiezen welke windows ik wil aanpassen.
Daar is er maar 1 nodig. En daarna krijg ik een blauw scherm dat windows zich heeft afgesloten omdat er een regisrty error is. Na dit punt werkt ook niets meer, dus alleen de pc opnieuw aanzetten werkt. (Doh, waarom denkt dat ding anders dat ik een repait uitvoer.)
Iemand een idee, hoe ik het toch nog kan fixen?

En zo niet. Denken jullie dat het waarschijnlijk is dat ik bij mijn bestanden kan komen, als ik een nieuwe HDD haal om windows op te zetten en daar mijn huidige HDD aan te hangen? D'r staat namelijk nogal recent werk op dat ik eigenlijk niet kwijt wil en waar ik nog geen back up van heb.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Extra partitie maken en de huidige partitie daarin clonen.
Pagina: 1