[BOINC SETI@Home] SETI Enhanced Optimized client

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Voor SETI Boinc is er op 3 mei een nieuwe client uitgebracht door Berkeley, die de naam SETI Enhanced heeft gekregen

Het verschil met de standaard client is dat deze twee keer meer gevoelig is voor het zoeken naar "Gaussian signals". Het verwerken van deze WU's kost hierdoor extra tijd.

Recentelijk hebben de mensen achter de Boinc optimized client, zich ook verdiept voor deze science app. Op de site van Cruncher (ook bekend van de Boinc client), is de nieuwe optimized science app te vinden.

De site van Cruncher is echter niet volledig. Volgens het forum moet je ook het bestand "app_info.xml" aanpassen om deze samen met je huidige optimized science app te draaien.

Voor diegene die niet zelf een "app_info.xml" willen maken, volledige exemplaren zijn te downloaden bij www.marisan.nl.

PS: Sander, de maker van Marisan.nl is trouwens een DPC lid sinds een maandje of twee... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Black Piet op 08-05-2006 12:28 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:54
Riep iemand? ;)
Om even volledig te zijn: van de nieuwe enhanced optimized app van Crunch3r is nog niet zeker of die goed werkt, dus wees er voorzichtig mee. Het zou zonde zijn als je koetje voor niks staat te grazen. }:O

Ten tweede, de app_info.xml die op www.marisan.nl/seti/ staat is bedoeld om de 'oude' 4.11 applicaties naast de nieuwe (niet geoptimaliseerde) enhanced 5.12 te laten draaien. Er zijn ook app_info.xml's die de 4.11 naast de 5.11 (geoptimaliseerde enhanced van Crunch3r). Maar die moet ik nog even uit de setiathome forums vissen.

edit:
Inmiddels toegevoegd: app_info.xml voor 4.11 en 5.11 (beide optimized)

Voorlopig heeft mijn 'main' crunch machine weer een stuk of 40 oude workunits weten te downloaden. Die kan nog even op de oude manier door, wat volgens mij veel meer credits oplevert dan het crunchen met 5.12... wat ik net snel even terugzag bij een van mijn machines is 19 credits voor een oude workunit (uurtje werk) en 38 credits voor een nieuwe (bijna 12 uur werk). ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy67 op 08-05-2006 18:51 ]

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
12 uur en 38 credits voor gehad?? Hmm...dan blijf ik nog wel even de oude boinc client draaien. :)

Mochten er updates zijn, dan zal ik ze hier melden.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
Crunch3r heeft nu inderdaad een nieuwe optimized enhanced client (5.12) op zijn site gezet. In de setiathome forums is te lezen dat diverse lieden problemen hebben dat keer op keer de officiele 5.12 opnieuw wordt gedownload na het installeren van Crunch3r's nieuwe 5.12. Om dat te voorkomen kun je gebruik maken van de app_info.xml die te downloaden is op www.marisan.nl/seti/ .
Deze app_info gaat ervanuit dat je zowel een optimized 4.11 en een 5.12 enhanced app in je \boinc\projects\setiathome.berkeley.edu folder hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Kickje omdat de oude WU nu langzaam niet meer worden uitgegeven :Y)

edit:
Heb nu de optimized science app en de nieuwe app maar geinstalleerd, ben benieuwd of ik nu nieuwe wu's krijg...

[ Voor 48% gewijzigd door Black Piet op 17-05-2006 10:54 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
Black Piet schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:48:
Kickje omdat de oude WU nu langzaam niet meer worden uitgegeven :Y)

edit:
Heb nu de optimized science app en de nieuwe app maar geinstalleerd, ben benieuwd of ik nu nieuwe wu's krijg...
Als het goed is wel... heb je de goede app_info.xml erbij gedaan?

ik heb net nog even 100 'oude' workunits binnengesleept, voordat ze op zijn. :)
Je merkt al wel dat de 'oude' workunits minder credit beginnen op te leveren als een paar weken geleden, doordat de meeste van die oude workunits nu gecrunched worden door geoptimaliseerde systemen. En die claimen natuurlijk minder credit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Eerste enhanced WU gecrunched....4,5 uur geduld hebben. Ben al blij dat het geen 12 uur duurt

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159695

Black Piet schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:15:
Eerste enhanced WU gecrunched....4,5 uur geduld hebben. Ben al blij dat het geen 12 uur duurt
Die tijden ongelovelijk... dan blijf je toch zolang het kan op de oude client draaien of niet ?????
Ik stap pas over als er echt een goede optimized client is... :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
Anoniem: 159695 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:07:
[...]

Die tijden ongelovelijk... dan blijf je toch zolang het kan op de oude client draaien of niet ?????
Ik stap pas over als er echt een goede optimized client is... :) :Y)
Die is er al (Crunch3r). Alleen de mate van tijdwinst ten opzichte van de officiele client zal nooit zo spectaculair worden als met de oude 4.11 clients ten opzichte van de 4.18... Die 4.18 was namelijk compleet niet geoptimaliseerd, de officiele enhanced client al wel. Dus in plaats van 80% tijdwinst te boeken zul je met enhanced blij moeten zijn met veel minder winst... :/

(edit: Crunch3r heeft nieuwe url - gewijzigd)

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy67 op 18-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159695

Wanneer zie je dat je de andere versie hebt aangezien dat deze automatisch krijgt....
Ik krijg steeds No Work From Project gedurende de afgelopen 24 uur......

Heb nog steeds 5.2.11 van de BOINC versie en de 5.2.2. van de Boinc Manager

code:
1
5/18/2006 13:49:10|SETI@home|Message from server: No work sent

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 159695 op 18-05-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Het upgraden...
Black Piet schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:21:
Das niet moeilijk.
- Sluit Boincmanager en de applicatie af
- Download van de site van cruncher de optimized science app (5.12) en plaats het in dezelfde directory als de oude;
- Download van marisan.nl de xml file en plaats het in dezelfde directory als de oude xml file;
- Herstart de applicatie;
- Maak weer verbinding met de Berkeley server en je krijgt gelijk nieuwe enhanced WU's.
Je kan zien in Boinc manager dat je nieuwe enhanced WU's hebt gehad...er staat dan iets van SETI_enhanced oid bij de wu.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Uhhhhmmm...
Ben toch maar een beetje aan het frobelen met optimized clients ;)
M'n twee nieuwe koetjes zijn natuurlijk geen probleem, die zijn gelijk geoptimaliseerd. Ik heb echter een vraagje over mijne ouwe koeien. De 'help - about' zegt versie 5.2.13, de exe heet echter (nog) setiathome_4.11_windows_intelx86.exe
Kan ik daar 'gewoon' de nieuwe optimized client overheen zetten, of moet ik eerst de .exe zien te vernieuwen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Volgens mij bedoel je dat je met Boinc 5.2.13 werkt, en die gebruikt op zijn beurt weer seti 4.11, of begrijp ik je nu niet?

Als je het zo bedoelt als ik het nu begrijp (begrijp je me nog :? ) moet je de cruch3er-seti-Enhanced in de map "program files/boinc/projects/setiathome/" zetten. Hierna moet je de app.xml overschrijven met de nieuwe versie.

Ik gebruik trouwens nog boinc 5.2.11, die geeft bij mij een betere benchmark.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Lol...heb net mijn resultaten gepost van de enhanced WU's...De oude berekening blijft nog steeds gelden.

Krijg per enhanced ongeveer WU 67 punten.

Crunchtijd oude WU's
Tijd: 1,787.70
Claimed credit: 7.63
Granted credit: 19.93

Crunchtijd nieuwe WU's
Tijd: 13,166.44
Claimed credit: 67.63
Granted credit: 67.17

Verhouding factor tijd 1.787 -> 13,166.44 = 7,40
Verhouding factor claimed credit 7.63 -> 67.63 = 8.86
Verhouding factor granted credit 19.93 -> 67.17 = 3.37

Zoals in het forum wordt aangegeven wordt de invloed van enhanced science apps dus minder.... Laten we dus maar wachten op een betere science app... >:)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Check... done
* Jester-NL crunched weer vrolijk verder

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
APClll schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:
Ik gebruik trouwens nog boinc 5.2.11, die geeft bij mij een betere benchmark.
Seti_enhanced maakt geen gebruik meer van die benchmark, maar van een flop-count. Daarom zullen de systemen met een boinc client nieuwer dan 5.2.5 allemaal vrijwel dezelfde credits claimen voor een enhanced workunit.

De betere benchmark is natuurlijk wel van belang als je ook nog andere projecten cruncht.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Idd...ik las het in het FAQ en het forum met de angles.

Betekend dus ook dat ik het SETI FAQ maar even moet aanpassen. Heb alleen nog even geen tijd... :z

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Sorry, heb niks gezegd...

[ Voor 109% gewijzigd door Black Piet op 24-05-2006 19:20 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 11:13
Heeft iemand de optimized clients van seti@home nog ergens?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
zie dit topic en vervolgens deze pagina.

[ Voor 106% gewijzigd door PaulZ op 05-06-2006 21:03 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Jaja...ik weet het....het is een schaamteloze kick van een 2 jaar oud topic... :X Maar om niet SETI daily topic lezers een beetje te informeren lijkt me dit beter dan een volledig nieuw topic openen :+

Recentelijk zijn voor SETI nieuwe optimized clients gemaakt die significant sneller zijn dan de oude van Cruncher of de voorafgaande versie van Lunatics. Heb nu al een week deze clients draaien zonder enige problemen. Vergeleken met de voorafgaande versie durf ik te stellen dat deze weer 5-10 procent qua tijd sneller crunchen voor de nieuwste processoren. Weer een reden om als team massaal over te stappen op deze clients!!

Of de 64 bits versies nu ook sneller zijn dan de oude 64 bits durf ik niet te stellen, aangezien ik nog een 64bits OS heb draaien.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Wildfire

Joy to the world!

Black Piet schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:33:
Jaja...ik weet het....het is een schaamteloze kick van een 2 jaar oud topic... :X Maar om niet SETI daily topic lezers een beetje te informeren lijkt me dit beter dan een volledig nieuw topic openen :+

Recentelijk zijn voor SETI nieuwe optimized clients gemaakt die significant sneller zijn dan de oude van Cruncher of de voorafgaande versie van Lunatics. Heb nu al een week deze clients draaien zonder enige problemen. Vergeleken met de voorafgaande versie durf ik te stellen dat deze weer 5-10 procent qua tijd sneller crunchen voor de nieuwste processoren. Weer een reden om als team massaal over te stappen op deze clients!!

Of de 64 bits versies nu ook sneller zijn dan de oude 64 bits durf ik niet te stellen, aangezien ik nog een 64bits OS heb draaien.
Ik draai hier op m'n quadje Vista 64-bits, ik merk het de komende dagen vanzelf aan de stats of het een hogere output is :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167389

Hoe moet dit nu gelezen worden.... een of geen :?
(Versta een beetje nederlands dat niet boven PWA niveau uitkomt)

Is die optimized semi-automatisch te verkrijgen via een BOINC 64 bits client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Anoniem: 167389 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:22:
Hoe moet dit nu gelezen worden.... een of geen :?
(Versta een beetje nederlands dat niet boven PWA niveau uitkomt)
Je hebt gelijk, ik bedoelde "...,aangezien ik nog geen 64bits OS heb draaien".
Is die optimized semi-automatisch te verkrijgen via een BOINC 64 bits client?
Nee, Boinc moet je los zien van deze afzonderlijke SETI applicatie. Berkely deelt deze CPU geoptimaliseerde apps ook niet uit. Enige wat je moet doen is de juiste SETI app downloaden en in de goede map plaatsen (zie het leesmij.txt bestand in het zipbestand)

[ Voor 9% gewijzigd door Black Piet op 14-05-2008 20:36 ]

Mooooooeeeee......

Pagina: 1