momenteel ben ik bezig met een site voor een klant.
nu is het de bedoeling dat de achtergrond in een table wordt vastgezet en dat de tekst te scrollen is door middel van een scroll bar.
nu is dit aardig gelukt, want in firefox werkt dit prima. maar in internet explorer daarintegen wil dit niet werken.
voorbeeld:
http://www.rr-solutions.n...dex2.php?page=ontbijtmenu
nu heb ik een css file geinclude voor men styles, ik citeer wat van belang is:
nu ziet men pagina er als volgt uit:
zoals je kunt zien heb ik het deels geprobeert met een div op te lossen om de scroll bar in de pagina te krijgen, ook dit geeft in internet explorer deels problemen.
probeer de site maar eens in internet explorer te openen en vervolgens te resizen, dan zie je dat de table een stuk naar benede verschuift, als je de site refreshed komt de table weer op zen plaats te staan.
een aantal rare bugs waar ik niet echt uitkom dus.
wie kan me hiermee helpen?
alvast bedankt voor het inzien van dit topic
en als er nog enige onduidelijkheden zal ik deze zsm proberen te verhelderen, ik zal dit topic iig goed in de gaten houden.
nu is het de bedoeling dat de achtergrond in een table wordt vastgezet en dat de tekst te scrollen is door middel van een scroll bar.
nu is dit aardig gelukt, want in firefox werkt dit prima. maar in internet explorer daarintegen wil dit niet werken.
voorbeeld:
http://www.rr-solutions.n...dex2.php?page=ontbijtmenu
nu heb ik een css file geinclude voor men styles, ik citeer wat van belang is:
code:
1
2
3
4
5
6
| .background
{
overflow: auto;
background-repeat: repeat;
background-attachment: fixed;
} |
nu ziet men pagina er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div style="width:700px;height:400px;overflow:auto;overflow-y:auto;overflow-x:auto;border:1px solid black;">
<?
echo ("
<table class=bedrag width='100%' height='100%' border='1' valign=top align='center' background='images/background.jpg' cellpadding='0' cellspacing='0'>
<tr>
<td>
<center>[img]'images/logo.gif'[/img]</centern>
</td>
<td>
</td>
</tr>
");
?> |
zoals je kunt zien heb ik het deels geprobeert met een div op te lossen om de scroll bar in de pagina te krijgen, ook dit geeft in internet explorer deels problemen.
probeer de site maar eens in internet explorer te openen en vervolgens te resizen, dan zie je dat de table een stuk naar benede verschuift, als je de site refreshed komt de table weer op zen plaats te staan.
een aantal rare bugs waar ik niet echt uitkom dus.
wie kan me hiermee helpen?
alvast bedankt voor het inzien van dit topic
en als er nog enige onduidelijkheden zal ik deze zsm proberen te verhelderen, ik zal dit topic iig goed in de gaten houden.
SteZZz is the Name, Everything is my Game.