Toon posts:

Maxtor Onetouch II gecrashed ?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor Onetouch II externe USB HD van 300 GB.

Plots kan ik nu niet meer aan mijn data : i.p.v de 3 partities weer te geven wanneer ik de HD onder stroom zet zie ik enkel nog 1 partitie, die niet via Windows XP SP2 te benaderen is : de schijf is niet geformateerd. Norton Disk Doctor 2006 kan er ook niet mee overweg.

Een test met de online versie van Seatools ( Seagate) zegt enkel :

Volume size : 0 bytes
The file system contains errors that need to be repaired.

Rechts klikken op de partitie in Explorer doet deze crashen.

Partition Magic 8.0 toont op deze HD een partitie van 300 GB met errors :

ucBeginCylinder (58446) must be less than 36483.
Error #109: Partition ends after end of disk.
ucEndCylinder (58446) must be less than 36483.

Weet iemand een probaat middel om al mijn data op deze HD te recupereren?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Kun je niet beter Maxtor tools downloaden om he Maxtor disk te testen i.p.v. Seagate tools?

Heb al eerder gehoord dat deze Maxtor Onetouch II waarschijnlijk te warm wordt en crashed.

Gevonden:
Femme schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:38:
Ik heb ook een OneTouch II 250GB en die is na een paar maanden van niet bepaald intensief gebruik overleden. Hij stond wel bovenop mijn server waardoor hij wat extra werd opgewarmd.

Ervaringen kun je trouwens toevoegen aan de Productsurvey: http://tweakers.net/productsurvey/cat/334 . Je kunt hier ook betrouwbaarheidsgegevens invullen. Als genoeg mensen hun ervaringen invullen kunnen we een redelijk acuraat beeld krijgen van de betrouwbaarheid van de verschillende externe harde schijven.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Via me werk heb ik ook twee van deze dingen gehad en beide gecrashed!
Met data recovery tools heb ik mijn gegevens terug kunnen halen.

Pana 5j

Verwijderd

Topicstarter
mrbullet,

welke recovery tools heb je dan gebruikt?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Probeer eens of knoppix de handel nog kan lezen? Dat heb ik vaker meegemaakt. Windows zegt dan dat de schijf niet geformatteerd is, terwijl knoppix de schijf gewoon kan benaderen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• mrbullet
  • Niet online
Easy recovery pro 6.1? En eentje van acronis waarvan ik de naam ben vergeten. Die van Acronis vond ik sneller werken dan easy recovery. En de recovery percentage was 100%.

Pana 5j

Verwijderd

Topicstarter
mrbullet,

Acronis Disk Director Suite 10 vind blijkbaar mijn externe USB Maxtor Onetouch II niet.

Ben je zeker dat je deze suite gebruikt hebt voor een externe USB HD?

• mrbullet
  • Niet online
Sorry, ik dacht dat ik die had gebruikt. Ik had die wel gedownload.
Heb even gecontroleerd en het blijkt O&O DiskRecovery te zijn. Verder heb ik nog met de volgende geprobeerd om er zeker van te zijn dat ik niks kwijt was: GetDataBack for NTFS & EasyRecovery Professional. Die van O&O gaf idd de beste resultaat.

Pana 5j

Pagina: 1