ADSL / Windows 2000 / Internet sharen

Pagina: 1
Acties:

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb alle postings die met dit probleem te maken heb al bekeken (via Search), en alle mogelijk oplossingen geprobeerd, maar heb nog oplossing gevonden voor mijn probleem.

Ik heb ADSL via Planet Internet, Windows 2000 en wil internet sharen met twee andere gebruikers. Ik gebruik de Ethernet modem, heb 2 x NIC's in de ADSL pc en een hub. Client pc is voorzien van Windows 98SE en op de hub aangesloten. Ik wil tevens gebruik maken van een firewall.

Het lukt niet om te sharen in combinatie met een firewall, ik heb reeds Winroute, Sygate, Wingate en Internet connection sharing van Windows 2000 gebruikt in combinatie met Tiny personal firewall, Zonealarm (schijnt niet goed samen te werken met Mxstream), Blackice defender en PGP. Het lukt mij alleen met Wingate Home om mijn internet te sharen en dan ook gebruik te kunnen maken met Tiny PF maar dan kan ik mijn netwerk niet benaderen. Met Winroute Pro en Sygate kan ik met de ADSL pc wel verbinding krijgen met Mxstream maar kan ik de browser niet starten, in alle andere gevallen lukt het niet om te sharen in combinatie met een firewall. Op mijn werk gebruik ik ook Winroute in combinatie met Tiny PF en een ISDN lijn op Win98SE machines zonder problemen. Het liefst gebruik ik Winroute Pro omdat daar een degelijke bescherming ingebakken zit maar die krijg ik helemaal niet aan de gang.

Wat ik dus wil is het sharen van Internet in combinatie met een Firewall op een Windows 2000 machine met ADSL waarbij ook het netwerk toegenkelijk blijft, tot op heden is het me nog niet gelukt.

Wie kan me verder helpen.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Is inderdaad een hoop geneuzel om het werkend te krijgen. Heb zelf ook 2 NICs + ADSL en internetsharing op windows 2000 PRO + firewall. Heb het uiteindelijk werkend gekregen, en het het werkt nu prima met alles.

Gebruik als eerste internetsharing van Windows 2000.Andere proxies werken niet goed (problemen met FTP-en en downloadmanagers zoals DAP). Belangrijkste: zorg ervoor dat je in je firewall adressen 192.168.x.x trusted, anders werkt het nooit. Deze adresssen deelt windows2000 uit aan je clients. Voor ik verder ga werkt het wel zonder firewall ?

hoever je bent gekomen,

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022
Alvast bedankt voor je reactie,

Als ik Internet connection sharing van Windows 2000 gebruik zonder firewall, of Wingate Home dan kan ik zonder problemen verbinding maken met het internet, ook de client pc's hebben dan geen problemen om op het internet te komen, installeer ik daarna een firewall dan lukt het sharen ineens niet meer, ik heb inderdaad ook geprobeerd om 192.168.x.x toegaan tot de firewall te geven maar zonder resultaat.
Welke firewall gebruik jij, ik zoek dus simpel een manier om te sharen zonder dat de firewall roet in het eten gooit.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik ben benieuwd of je het aan de praat krijgt, ik heb vanaf 01 februari de beschikking over kabel in kombinatie met Chello en wil hetzelfde doen als jij met ADSL. Ik hoop dat ik niet dezelfde problemen tegenkom want ik begrijp toch uit sommige postings dat het geen probleem moet zijn.

Succes in ieder geval!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
Als ik de verbinding wil gaan sharen waarschuwt win2k over het automatisch verkrijgen van ip adressen en dat ie misschien geen verbinding meer kan maken met andere bakken als ik doorga...wat moet ik daar doen?? :?

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Winroute Pro is ff tricky: je moet zorgen dat je al ingebeld bent & dan pas die setup meuk draaien.. Werkt perfect bij moi

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik gebruik Black Ice defender 2.1. Deze blokkeert alles, behalve de client die ip adres ontvangt van windows 2000 (192.168.0.130 in mijn geval). Deze heb ik getrust zogezegd. Werkt prima. Heb ook Dualboot met 98/2000. ook win98 met internetsharing werkt ook goed. Misschien als je Balck Ice gebruikt dat het dan wel lukt.

Krijgt jouw client wel een ip adres als firewall aanstaat ?

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
geen flauw id :)

volgens mij automatisch...

Verwijderd

Ik heb er ook problemen meegehad hier op het werk...wij hebben ADSL van T-online (ja dat is duits) maar ik heb gewoon 2 netwerkkaarten in de server bak...w2k erop sysgate erop door linken naar hub....eerst werkte het ook niet maar je moest speciale drivers hebben voor adsl
Pagina: 1