Toon posts:

Wijziging hardware -> opnieuw activeren windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een fan aangesloten op mijn mobo en toen ik mijn pc weer aan had gezet begon hij te mekkeren dat mijn hardware gewijzigd is sinds de eerste activiatie en of ik even opnieuw wou activeren. Met mij legale versie even gedaan maar dit pikt hij niet meer. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Lijkt me toch echt niet in de fan te zitten (case fan).

Het gaat hier om een windows Xp incl. SP2 en alle updates van die microfuckers.

Ik heb ze al gebeld maar hij begon erover dat ik dan een verkeerde licentie heb, toch moet er iets zijn om dit weer ongedaan te maken ik draai hier namelijk al 2 jaar zonder problemen mee.

Het is een legale versie die verder nergens anders voor gebruikt is echter wel bij een andere pc geleverd maar nooit gebruikt en ook niet geactiveerd althans alleen op mijn huidige pc.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Normaal gesproken moet je toch een aantal keer je hardware kunnen wijzigen en hem dan gewoon weer activeren.
Gaven ze niet meer details over wat er mis was met je licensie? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
niet echt en er is niks aan de hardware gewijzigd want die fan zat er al in alleen niet aangesloten op het mobo. Mircosoft zei alleen dat het een versie is die geleverd is bij een andere pc en daarom niet geinstalleerd mocht worden.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:19:
niet echt en er is niks aan de hardware gewijzigd want die fan zat er al in alleen niet aangesloten op het mobo.
Denk jij dat windows kan zien wat er in je kast hangt zonder dat het ergens op aangesloten is? ;)
Mircosoft zei alleen dat het een versie is die geleverd is bij een andere pc en daarom niet geinstalleerd mocht worden.
Is hij ooit op die andere PC geïnstalleerd geweest? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat is het hem nou juist hij is echt nog nooit gebruikt daarom vond ik de melding al zo vaag hij werkt al 2 jaar zonder problemen, alleen 2 keer opnieuw geinstalleerd maar dat moet ook niet uitmaken.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:49:
Nope dat is het hem nou juist hij is echt nog nooit gebruikt daarom vond ik de melding al zo vaag hij werkt al 2 jaar zonder problemen, alleen 2 keer opnieuw geinstalleerd maar dat moet ook niet uitmaken.
Lol zit je constant te F5'en? ;)

Dan zou het inderdaad niet uit mogen maken.
Het lijkt met niet dat ze tegenwoordig in de windows installaties inbakken op wat voor type computer het geïnstalleerd moet worden.
Die hardware controle is er alleen maar voor om te controleren dat je de installatie maar op één computer gebruikt. Volgens mij kunnen ze je niet dwingen om je windows alleen te gebruiken bij de computer die je gekocht hebt.
Je hebt een licensie voor één computer, welke computer maakt niet uit. :) (dacht ik :P )

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook maar die geld wolfen denken er anders over en ik was dus niet van plan een nieuwe xp aan te schaffen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 14:54

Gerco

Professional Newbie

Helaas denkt Microsoft de wetten te schrijven en te bepalen wat jij wel en niet mag doen met je PC, de rechter denkt daar aanmerkelijk anders over, maar ga je gelijk maar eens halen... Wettelijk gezien heb je waarschijnlijk gewoon het recht om die licentie te gebruiken, maar als MS je geen code geeft kun je dat niet. De enige manier om ze te dwingen is via de rechter.

Hoe kan die persoon bij de MS helpdesk eigenlijk zien dat die licentie bij een andere PC hoort? Je hebt een legale OEM licentie, die op precies 1 PC geinstalleerd en gebruikt is. Daar is toch niets mis mee of wel? Je kan altijd proberen nog een keer te bellen en te hopen dat je een beter gemutst persoon aan de lijn hebt.

Volgende keer gewoon een OS uitkiezen waar geen activering voor nodig is en je hebt heel dat gezeik niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 08-05-2006 10:55 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gonadan

Gonadan

Gerco schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:54:
Helaas denkt Microsoft de wetten te schrijven en te bepalen wat jij wel en niet mag doen met je PC, de rechter denkt daar aanmerkelijk anders over, maar ga je gelijk maar eens halen... Wettelijk gezien heb je waarschijnlijk gewoon het recht om die licentie te gebruiken, maar als MS je geen code geeft kun je dat niet. De enige manier om ze te dwingen is via de rechter.

Hoe kan die persoon bij de MS helpdesk eigenlijk zien dat die licentie bij een andere PC hoort? Je hebt een legale OEM licentie, die op precies 1 PC geinstalleerd en gebruikt is. Daar is toch niets mis mee of wel? Je kan altijd proberen nog een keer te bellen en te hopen dat je een beter gemutst persoon aan de lijn hebt.
Inderdaad, en vraag altijd naar de naam van de persoon waar je mee spreekt.
Daar worden ze een stuk behulpzamer van. :Y)
Ik zou ze gewoon gekbellen/mailen tot je je windows weer kan activeren. :)
Volgende keer gewoon een OS uitkiezen waar geen activering voor nodig is en je hebt heel dat gezeik niet meer.
Helaas heeft niet iedereen de luxe dat elk OS toereikend is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 14:54

Gerco

Professional Newbie

Gonadan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:59:
Helaas heeft niet iedereen de luxe dat elk OS toereikend is. :)
offtopic:
Er zijn ook Windows OSen zonder activatie. Windows 2000 bijvoorbeeld. Er is maar heel weinig wat je met Windows 2000 wel kan en met XP niet. Voor een ander produkt kiezen is trouwens de enige legale manier waarop wij als consument ons ongenoegen kunnen uiten over dit soort praktijken. Als niemand dat doet, betekent dat dus dat we het er allemaal mee eens zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Gerco op 08-05-2006 11:15 . Reden: "legale" toegevoegd ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gonadan

Gonadan

Gerco schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:02:
[...]

offtopic:
Er zijn ook Windows OSen zonder activatie. Windows 2000 bijvoorbeeld. Er is maar heel weinig wat je met Windows 2000 wel kan en met XP niet. Voor een ander produkt kiezen is trouwens de enige manier waarop wij als consument ons ongenoegen kunnen uiten over dit soort praktijken. Als niemand dat doet, betekent dat dus dat we het er allemaal mee eens zijn.
offtopic:
Dat ben ik met je eens, helaas vind ik winxp verreweg de lekkerst werkende winOS. Ik heb lange tijd win2k gehad maar daar had ik veel meer problemen mee dan xp.

Het zou trouwens wel belachelijk zijn als je als consument voor een oudere windows moet gaan kiezen om dan je anders geen nieuwe pc kan kopen.

Dan kan ms weer naar de rechtbank :D

Er zijn trouwens ook andere manieren om je onvrede te uiten.
Maar dat mag niet op t.net ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 08-05-2006 11:09 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het probleem is dat die Windows vast zit aan dat mobo, en dus niet bij een andere gebruikt kan worden. De 'bug' hier is dat Windows door de aangesloten cooler denkt dat het een ander mobo is en dus niet wil werken, terwijl het precies hetzelfde mobo is. Met andere woorden, Microsoft kan zelfs dat kut systeem niet eens goed maken, en je bent dus de lul, tot of hij het mobo goed herkend of ze er een patch voor uitbrengen waardoor hij hem wel goed herkend (gaat niet gebeuren).
Dus, ik zou zeggen zet eens een correspondentie op met je retailer of Microsoft zelf, anders heb je maar 1 keus, nieuwe Windows kopen.
Je hebt dus 100% het recht om het te gebruiken, maar Windows is 'bugged', en heb je dikke pech.

De fout ligt bij hun en niemand anders. Hun technische dienst kan misschien al helpen, maar ze zouden ook wel MOETEN !!!
Desnood is er een patch nodig voor de installer, maar hoe gaat die werken zonder geinstallde versie ?
Geen idee, in dat geval moeten ze een vervangend product leveren, aangezien dit dus valt onder fabrieksfout en men daar altijd voor aansprakelijk is te stellen.

[ Voor 23% gewijzigd door gabiballetje op 08-05-2006 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat jij wil zeggen is dat als ik mijn case fan van het mobo haal en op een gewone voeding zet het weer goed gaat? Ik zal het ff proberen vanavond maar het lijkt me allemaal sterk dat hij op een case fan gaat zeuren om de activatie. 8)7

• Gonadan

Gonadan

gabiballetje schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:14:
Het probleem is dat die Windows vast zit aan dat mobo, en dus niet bij een andere gebruikt kan worden. De 'bug' hier is dat Windows door de aangesloten cooler denkt dat het een ander mobo is en dus niet wil werken, terwijl het precies hetzelfde mobo is. Met andere woorden, Microsoft kan zelfs dat kut systeem niet eens goed maken, en je bent dus de lul, tot of hij het mobo goed herkend of ze er een patch voor uitbrengen waardoor hij hem wel goed herkend (gaat niet gebeuren).
Dus, ik zou zeggen zet eens een correspondentie op met je retailer of Microsoft zelf, anders heb je maar 1 keus, nieuwe Windows kopen.
Je hebt dus 100% het recht om het te gebruiken, maar Windows is 'bugged', en heb je dikke pech.

De fout ligt bij hun en niemand anders. Hun technische dienst kan misschien al helpen, maar ze zouden ook wel MOETEN !!!
Desnood is er een patch nodig voor de installer, maar hoe gaat die werken zonder geinstallde versie ?
Geen idee, in dat geval moeten ze een vervangend product leveren, aangezien dit dus valt onder fabrieksfout en men daar altijd voor aansprakelijk is te stellen.
Dus jij wilt beweren dat ze vantevoren in de installatie gaan inbakken bij welk type mobo hij hoort? 8)7

Dat zou betekenen dat al die kleine computer bedrijfjes zelf hun windows installaties moeten bakken als ze een pc op bestelling in elkaar knutselen |:(

Het fannetje loshalen zal niet uitmaken denk ik, want windows heeft al bedacht dat hij activering wil, dus daar zal hij niet meer van af stappen. De TS hoort gewoon een oplossing aangeboden te krijgen van ms. :)

Ik heb zelf ook wel eens hardware veranderd bij een computer die een activeringswindows had.
Ik kon hem gewoon opnieuw activeren en er was geen enkel probleem. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1