Toon posts:

VPN Verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken hoe ik een VPN verbinding kan opzetten ! Een verbinding vanuit XP lukt me wel. Maar het lukt me niet om een host- vpn op te zetten. Kan er op internet helaas ook vrij weinig over vinden ! Wie zou mij kunnen helpen ?

Alvast bedankt _/-\o_

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Waar heb je er weinig over kunnen vinden? Geef eens aan met welke termen je hebt gezocht op google, lijkt me namelijk sterk dat je niets hebt kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op VPN, virtuale private network host, vpn host etc

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 18:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welke software gebruik je. Wat bedoel je welke OS-en gebruik je allemaal lees deze topics eens.
AFGELOPEN MET DE SIMPELE TOPICS IN PNS
Policy Professional Networking & Servers
Is niet de 1e keer dat je een topic plaatst hier wat niet helemaal PNS is zeg maar.

[ Voor 36% gewijzigd door TrailBlazer op 08-05-2006 10:15 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 14:57

ralpje

Deugpopje

En waar gaat het fout? Wat voor melding krijg je? Wat voor OS draai je op de host? Wat voor internetverbinding heb je? Heb je poorten gemapt? Wat voor soort VP-verbinding probeer je te maken (encryptie)?

Met andere woorden: M'n glazen bol is stuk, geef eens wat meer info!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Start de wizard nieuwe verbinding en kies dan voor een geavanceerde verbinding instellen de rest spreekt voor zich. Let op dat je de juiste poorten open zet (als je een router hebt).

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Windows XP. En deze moet ook de host worden !

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik neem aan dat je een VPN server wilt bouwen? Dan moet je VPN server software aanschaffen!

Verwijderd

Topicstarter
Maar van welke poort maakt VPN gebruik ? Misschien doe ik het zelf fout hier !!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Mishmash schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:20:
Ik neem aan dat je een VPN server wilt bouwen? Dan moet je VPN server software aanschaffen!
Dit kan gewoon met Windows XP, je moet alleen even verder kijken. Gewoon via Wizard nieuwe verbinding maken.

Inderdaad geen PNS. 8)7

• Mishmash
Wat voor router heb je? Kan je geen VPN pass-trough instellen?

• Mishmash
wizzzzzz schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Dit kan gewoon met Windows XP, je moet alleen even verder kijken. Gewoon via Wizard nieuwe verbinding maken.

Inderdaad geen PNS. 8)7
Dit kan idd wel, maar dan kan er maar 1 iemand verbinding maken met de VPN... Met alternatieve software kunnen meerdere mensen verbinding maken.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Mishmash schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Dit kan idd wel, maar dan kan er maar 1 iemand verbinding maken met de VPN... Met alternatieve software kunnen meerdere mensen verbinding maken.
Ik kreeg uit zijn verhaal de indruk dat het puur voor hem zelf was... ;)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:49
Er zijn al twee andere topics van jouw gesloten omdat ze hier helemaal niet thuis horen en totaal geen eigen input bevatten...hoeveel ga je er nog openen voordat je door hebt dat je n00b topics hier niet thuis horen?

Open ze dan in WC of WSS, maar zelfs dan moet je meer tijd in het zoeken steken, voordat je een topic start.
Wanneer je het echt niet kunt vinden (of geen zin hebt om fatsoenlijk te zoeken), is het automatiseren op dit niveau waarschijnlijk niet jouw ding en kun je er beter mee stoppen.

[ Voor 70% gewijzigd door Abom op 08-05-2006 13:04 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat hierboven al menig antwoord is gegeven waar je eens goed naar moet kijken. Naast het feit dat je topicstart nogal minimaal is, mist ook nog blijk van enige eigen inzet.
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:21:
Maar van welke poort maakt VPN gebruik ? Misschien doe ik het zelf fout hier !!
Deze opmerking geeft mij het idee dat je niet weet wat VPN is.

In een notedop:
VPN is een verzamelnaam voor de diverse VPN protocollen. Naast de bekendste PPTP (Point to Point Tunneling Protocol) en IPsec zijn er nog meer.
Een klein rijtje:
PPTP -> Point to Point Tunneling Protocol
IPsec -> Internet Protocol Security ( :? ) <- weet ik zelf niet zeker.
L2TP -> Layer 2 Tunneling Protocol
L2F -> Layer 2 Forwarding

Elk protocol gebruikt aparte poorten.
PPTP gebruikt tcp 1723 en IP nummer 47 (GRE)
L2TP gebruikt enkel udp 1701
IPsec tcp 4500 en 500
L2F is een cisco toepassing en kom je verder niet tegen in MS programmatuur.
(ik laat even de aparte implementaties van de protocollen achterwege.. Dan ben ik nl. nog iets langer bezig)

Dan heb je om met meerdere clients te verbinden naar 1 server een extra stukje programmatuur nodig. MS Kent hiervoor naast RRAS (welke gratis is meegeleverd met windows 2000 en Windows Server 2003) ook ISA Server 2000 en ISA Server 2004 welke ook site2site IPsec mogelijkheden hebben.

Ik denk dat je met dit verhaal wel wat verder kan komen op Google en de Got Search. Suc6

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Wat Equator zegt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.