Toon posts:

Problem with LINKSYS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wij hebben sinds gister een nieuw netwerk opgezet een debian server gaat nu alle firewall dingen doen,
alleen hebben wij als als gateway nog de LINKSYS maar daar moeten we dus steeds handmatig alle porten forwarden weet iemand een oplossing om alle poorten in een keer te forwarden?!

Ik hoop het wel...

Mvg Armando

Verwijderd

NAT is een optie echter misschien wat meer informatie over het type router is ok wel handig linksys heeft er een paar namelijk :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kan je bij jouw linksys geen range aangeven die hij moet forwarden?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:57
Poort 1 t/m 65xxx forwarden? UPnP kan ook wel eens "the trick" zijn :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-04 23:17
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:05:
Hey,

Wij hebben sinds gister een nieuw netwerk opgezet een debian server gaat nu alle firewall dingen doen,
alleen hebben wij als als gateway nog de LINKSYS maar daar moeten we dus steeds handmatig alle porten forwarden weet iemand een oplossing om alle poorten in een keer te forwarden?!

Ik hoop het wel...

Mvg Armando
DMZ instellen. Dan geef je een IP- adres op waar alle poorten van buitenaf dan naar doorgestuurd worden.

Voor een WRT54G is dat te vinden onder 'Applications & Gaming' --> 'DMZ'. Voor andere routers zul je even op Internet moeten loeren.

Wat mij beter lijkt is dat je je Linksys configureert dat alleen de Debian router op internet mag en op je workstations stel je als Gateway de Debian router in.

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-05-2006 10:14 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
We hebben inderdaad voor de DMZ functie gekozen en nu werkt alles perfect.

Allen bedankt voor de replies.
Pagina: 1