Toon posts:

[2000] Mappen weergeven als details standaard instellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op me werk is het verzoek gekomen om (bij Windows verkenner) de mappen weer te geven als “details”. Standaard staat de map weergave op “lijst”.
Normaal gesproken is dit eenvoudig aan te passen door op “details” te klikken op de werkbalk. Maar als de computer opnieuw wordt opgestart dan staan de mappen weer standaard op “lijst” weergave.

Het gaat hier om een “gebruiker” die beperkte rechten heeft op zijn netwerk computer. Het besturingssysteem is Windows2000.

Wie weet waar dit aan kan liggen? En hoe je dit kan aanpassen zodat de mappen standaard worden weergegeven als “details”?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In Win2K kan je toch bij mapopties ook aanklikken dat de huidige maplayout op alle mappen toegepast moet worden?
Of onthoudt hij dat ook niet? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Logt de gebruiker in op een netwerk (met policy's, scripts e.d.?) zoja, controlleer de policy dan eens :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:07:
In Win2K kan je toch bij mapopties ook aanklikken dat de huidige maplayout op alle mappen toegepast moet worden?
Of onthoudt hij dat ook niet? :)
Nop, ook geprobeerd. Maar bij het opnieuw opstarten staat alles weer als Lijst weergave.

Verwijderd

Topicstarter
Aap schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:07:
Logt de gebruiker in op een netwerk (met policy's, scripts e.d.?) zoja, controlleer de policy dan eens :)
Yep, we loggen hier in met gebruikers policy. Maar iedereen heeft de zelfde policy (voor zover ik weet) maar het "probleem" doet zich allleen voor op 1 computer.

Waar kan het trouwens staan in de Policy? Bij welke optie?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 16:06
Eens lokaal inloggen met dezelfde gebruikersnaam, op [details] zetten, op knopje [toepassen op alle mappen] klikken, en kijken of het dan wel werkt? :?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:10:
Eens lokaal inloggen met dezelfde gebruikersnaam, op [details] zetten, op knopje [toepassen op alle mappen] klikken, en kijken of het dan wel werkt? :?
Geprobeerd, maar zonder succes... Bij het opnieuw opstarten staat alles weer als Lijst weergave

Verwijderd

Topicstarter
Wordt zoiets niet ergens opgeslagen in de profielen? En zou het kunnen zijn dat het profiel bij het opstarten van de computer opnieuw wordt opgestart?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 12:59
Ik ben hier ook eens mee bezig geweest, MS eens gebeld en die gaven aan dat het niet zomaar kon, ik heb wel wat voorstellen gehad maar dat betekende voornamelijk het vervangen van NTUSER.DAT bij elke user.. Ik zou zeggen bel MS ook eens en kijk of zij wat weten, bij mij lukte het iig niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft weinig met Windows Servers te maken - jouw topic ga ik dan ook verplaatsen naar Windows Clients waar het beter op z'n plek is :)

Ook ga ik nog even de Windows versie in je topic titel zetten - zowel in Windows Servers en Software als in Windows Clients is dat namelijk verplicht ;)

Windows Clients >> Windows Servers en Software
Pagina: 1