Ik ben bezig met een nieuwssysteem. Het cms gedeelte is al af, nu ben ik bezig met de voorkant. En om ervoor te zorgen dat de publicatiedatum start en publicatiedatum stopt goed en wordt uitgelezen, gecontroleerd. Alleen hier gaat het mis. De controle of een nieuwsitem zichtbaar moet worden gaat niet goed.
Bij het invoeren van een nieuwsitem in het cms systeem wordt een titel, publicatiedatum start en publicatiestop en content ingevoerd.
De code om te controleren of het nieuwsitem gepubliceerd kunnen worden
Alleen hij laat helemaal niks zien. Door mij foutcontrole merk ik dat de fout in de tweede if loop zit dus:
Alleen ik zie het even niet meer..... weet iemand een handiger manier, of een manier om deze manier werkend te krijgen?
Ik kijk me helemaal gek op dit stukje code....
Bij het invoeren van een nieuwsitem in het cms systeem wordt een titel, publicatiedatum start en publicatiestop en content ingevoerd.
De code om te controleren of het nieuwsitem gepubliceerd kunnen worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| $startpublicatie = $row->Startdatum; $jaarstarten = substr ($startpublicatie, 4, 4); $maandstarten = substr ($startpublicatie, 2, 2); $maandstarten = fixlen($maandstarten); $dagstarten = substr($startpublicatie, 0, 2); $dagstarten = fixlen($dagstarten); $stoppublicatie = $row->Stopdatum; $jaarstopen = substr ($stoppublicatie, 4, 4); $maandstopen = substr ($stoppublicatie, 2, 2); $maandstopen = fixlen($maandstopen); $dagsstopen = substr($stoppublicatie, 0, 2); $dagsstopen = fixlen($dagsstopen); $dagnu = date("j"); $dagnu = fixlen($dagnu); $maandnu = date("n"); $maandnu = fixlen($maandnu); $jaarnu = date("Y"); // Als de jaren gelijk zijn wordt er gekeken naar de maanden if($jaarnu >= $jaarstarten && $jaarnu <= $jaarstopen) { // Als de maanden gelijk zijn wordt er gekeken naar de dagen if($maandnu >= $maandstarten && $maandnu <= $maandstopen) { if($dagnu >= $dagstarten && $dagnu <= $dagsstopen) { $goed = 1; } } } if($goed == 1) { echo" <tr> <td height=4px></tr> </tr> <tr> <td><a href=\"index.php?nav=1&item=$id\" class=\"pagelink\">$titel</a> </td> </tr>"; } |
Alleen hij laat helemaal niks zien. Door mij foutcontrole merk ik dat de fout in de tweede if loop zit dus:
code:
1
| if($maandnu >= $maandstarten && $maandnu <= $maandstopen) |
Alleen ik zie het even niet meer..... weet iemand een handiger manier, of een manier om deze manier werkend te krijgen?
Ik kijk me helemaal gek op dit stukje code....