Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik sta op het punt om een HTC smartphone te kopen. Er zou WiFi op moeten zitten, maar als ik op internet zoek krijg ik verschillende signalen: volgens de ene site zit het er wel op, volgens de andere niet. Het gaat trouwens om een model dat niet in NL op de markt is geweest.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik bepalen of er WiFi op zit, zonder dat ik een WiFi netwerk heb om het op uit te proberen? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30

Dentheman

Zie signature

gewoon de specificaties bekijken, misschien is het een optie? Of misschien is het zo dat je er een sdio wlan kaartje in kan stoppen.

[ Voor 61% gewijzigd door Dentheman op 08-05-2006 09:41 ]

Zie ondertitel

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RutgerJan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:37:
Ik sta op het punt om een HTC smartphone te kopen. Er zou WiFi op moeten zitten, maar als ik op internet zoek krijg ik verschillende signalen: volgens de ene site zit het er wel op, volgens de andere niet. Het gaat trouwens om een model dat niet in NL op de markt is geweest.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik bepalen of er WiFi op zit, zonder dat ik een WiFi netwerk heb om het op uit te proberen? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Om welk type gaat het? Een HTC smartphone is sowieso niet mogelijk, het gaat in elk geval om een Qtek, Imate, Dopod, T-mobile, Orange, etc variant. Als je dat weet lijkt het me een optie om de importeur van de toestellen te mailen? Als je het type post moeten we er ook wel uit kunnen komen.

• RutgerJan
J0YR1D3R schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:26:
[...]

Om welk type gaat het? Een HTC smartphone is sowieso niet mogelijk, het gaat in elk geval om een Qtek, Imate, Dopod, T-mobile, Orange, etc variant. Als je dat weet lijkt het me een optie om de importeur van de toestellen te mailen? Als je het type post moeten we er ook wel uit kunnen komen.
Het gaat om dit toestel, alleen dan van O2. Degene van wie ik hem kan kopen zegt dat er WiFi op zit, als ik zoek kom ik verschillende signalen tegen. Daarom wil ik het gewoon checken als ik het toestel in de hand heb. En mijn vraag is: hoe doe ik dat, zonder WiFi netwerk in de buurt? Zit er WiFi op als er (bij wijze van spreken) een button "WiFi aan/uit" op zit?

• RutgerJan
Dentheman schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:41:
gewoon de specificaties bekijken, misschien is het een optie? Of misschien is het zo dat je er een sdio wlan kaartje in kan stoppen.
Specs heb ik natuurlijk allang op gezocht...
Bestaan er inmiddels miniSD kaartjes met WiFi module erop? Heb er wel eens wat over gelezen, maar weet het niet zeker meer...

• J0YR1D3R
  • Niet online
RutgerJan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:43:
[...]

Het gaat om dit toestel, alleen dan van O2. Degene van wie ik hem kan kopen zegt dat er WiFi op zit, als ik zoek kom ik verschillende signalen tegen. Daarom wil ik het gewoon checken als ik het toestel in de hand heb. En mijn vraag is: hoe doe ik dat, zonder WiFi netwerk in de buurt? Zit er WiFi op als er (bij wijze van spreken) een button "WiFi aan/uit" op zit?
Ok duidelijk, de HTC Hurricane. Die heeft standaard geen WiFi.

Zie De HTC Hurricane (SPV C550 / SDA Music II / Qtek 8200)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16
En voor de goede orde: de C600 heeft ook *geen* wlan, ondanks dat de HTC-lijn het wel ondersteunt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• RutgerJan
Blijft mijn vraag staan: is er een mogelijkheid om te checken of er wifi op zit, zonder een wifi netwerk beschikbaar te hebben? Omdat het een model betreft dat niet in NL is uitgebracht maar in DE blijft er een kans bestaan dat het er wel degelijk op zit. De eigenaar blijft het ook volhouden... Maar ik wil het uiteraard zelf checken...

• StevenK
RutgerJan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:09:
Blijft mijn vraag staan: is er een mogelijkheid om te checken of er wifi op zit, zonder een wifi netwerk beschikbaar te hebben? Omdat het een model betreft dat niet in NL is uitgebracht maar in DE blijft er een kans bestaan dat het er wel degelijk op zit. De eigenaar blijft het ook volhouden... Maar ik wil het uiteraard zelf checken...
Ja, in de instellingen kun je dat terug zien. Als er wifi op zit, zie je dat in het menu.

• RutgerJan
StevenK schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:17:
[...]

Ja, in de instellingen kun je dat terug zien. Als er wifi op zit, zie je dat in het menu.
In welk menu? Iets van verbindingen oid? Hoe kom ik daar makkelijk? Als ik het goed begrijp zit er dus wifi op, als wifi, via een menu, te activeren is?

• StevenK
RutgerJan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:22:
[...]

In welk menu? Iets van verbindingen oid? Hoe kom ik daar makkelijk? Als ik het goed begrijp zit er dus wifi op, als wifi, via een menu, te activeren is?
Dat kan niemand je vertellen; het betreffende HTC model heeft *geen* wifi; als het er wel op zit, kun je dat ongetwijfeld ergens bij instellingen activeren, net zoals bluetooth.

• J0YR1D3R
  • Niet online
RutgerJan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:09:
Misschien dat het toestel in Nederland niet onder dezelfde naam uitgebracht is nee. Maar dat veranderd de funtionaliteit van het HTC model niet hoor. De Hurricane heeft geen WiFi, O2 zal echt het toestel niet gaan openmaken om er een WiFi module in te gaan zetten als de hardware het vanuit de fabriek niet ondersteund. Gaat het overigens om deze telefoon?

Kan heel kort zijn, het zit er gewoon niet op. Niet standaard en een mini-sd wlan combinatie is er geloof ik niet.

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
J0YR1D3R schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:54:
[...]

Misschien dat het toestel in Nederland niet onder dezelfde naam uitgebracht is nee. Maar dat veranderd de funtionaliteit van het HTC model niet hoor. De Hurricane heeft geen WiFi, O2 zal echt het toestel niet gaan openmaken om er een WiFi module in te gaan zetten als de hardware het vanuit de fabriek niet ondersteund. Gaat het overigens om deze telefoon?

Kan heel kort zijn, het zit er gewoon niet op. Niet standaard en een mini-sd wlan combinatie is er geloof ik niet.
Sluit ik me bij aan, en trouwens als de verkoper dat stug blijft beweren zou ik zo mijn twijfels krijgen over de integriteit van die man. Wees gewaarschuwd.

• RutgerJan
J0YR1D3R schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:54:
[...]

Het gaat inderdaad om die telefoon ja. Ik had ook al gezien dat het in die specs niet stond, maar op een andere duitse site stond iets anders, check de laatste post maar eens en de link die daarin staat. Dat geeft me een beetje hoop dat het erin zou kunnen zitten, alhoewel ik er niet al te veel van verwacht...

• RutgerJan
Jerome! schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:52:
[...]

Sluit ik me bij aan, en trouwens als de verkoper dat stug blijft beweren zou ik zo mijn twijfels krijgen over de integriteit van die man. Wees gewaarschuwd.
He, tnx. Ik had me al voorgenomen om op te letten... 't Kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die er niet zo veel verstand van heeft. Maar vandaar dus mijn vraag: hoe kan ik bepalen of er WiFi op zit, zonder een netwerk in de buurt...

Verwijderd

RutgerJan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:48:
[...]

He, tnx. Ik had me al voorgenomen om op te letten... 't Kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die er niet zo veel verstand van heeft. Maar vandaar dus mijn vraag: hoe kan ik bepalen of er WiFi op zit, zonder een netwerk in de buurt...
Een apparaat met Wifi zal altijd een menu aanbieden waar je WEP en WPA gegevens mee kan instellen. Ook moet je kunnen zoeken naar de beschikbare Wifi netwerken Probleem is natuurlijk dat niemand je kan vertellen waar dat menu op deze telefoon zou moeten zitten aangezien het er niet op zit.

Maar je kan de verkoper natuurlijk even vragen het voor je te doen.....

• RutgerJan
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:53:
[...]

Een apparaat met Wifi zal altijd een menu aanbieden waar je WEP en WPA gegevens mee kan instellen. Ook moet je kunnen zoeken naar de beschikbare Wifi netwerken Probleem is natuurlijk dat niemand je kan vertellen waar dat menu op deze telefoon zou moeten zitten aangezien het er niet op zit.

Maar je kan de verkoper natuurlijk even vragen het voor je te doen.....
Tnx. Ik houd het voor gezien met deze telefoon, jullie hebben me overtuigd. Bovendien ben ik overboden en ga ik niet verder...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik schop dit topic even omhoog want ik kwam net via Google dit linkje tegen:

http://www.expansys.nl/product.asp?code=125665
's Werelds kleinste SDIO WiFi Card. Deze SecureDigital™ Mini WiFi Card is ontworpen om alle PocketPC PDAs te ondersteunen die voorzien zijn van een SDIO slot, en SmartPhones voorzien van een SD Mini Slot.
Als ik dat tekstje moet geloven past ie dus in een smartphone. Nu heb ik zelf de Orange SPV C600 (oftewel HTC Faraday) en ik zit te springen om zoiets. Heeft er iemand al ervaring mee? Het is namelijk een redelijk prijzig kaartje :)
Pagina: 1