Toon posts:

Verbinding regelmatig weg en router resetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het komt regelmatig voor dat de verbinding er hier uitvliegt. Soms hersteld hij automatisch, maar het is vaker zo dat ik de router moet resetten. Ik zit op ADSL van kpn. We hebben al een keer de router vervangen voor een van hetzelfde type, maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Firmware up2date?
Mijn hardwarerouter crasht om de zoveel tijd, hoe komt dit? uit de NT FAQ gelezen?
Welk type modem? Als speedtouch => interne firewall?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Firmware is up to date en dat stukje heb ik gelezen, ik moet toegeven dat ik dat niet gecontroleerd heb, dat zal ik zo even doen.

Het gaat om een zyxel router en zyxel modem.

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:46
Misschien kan je router het aantal connecties niet aan?(was in ieder geval bij mij het probleem)
Heb je programma's als bittorrent, Emule etc draaien?

In de meeste download programma's kun je instellen hoeveel connecties (per seconde geloof ik) ze maximaal mogen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Geen p2p programma's. Het enige waar hier gebruikt van wordt gemaakt zijn een aantal programma's die verbinding maken met database op externe server en verder IE en Mail.

Ik denk dat ik het misschien al weet, de lijn naar het hoofdkastje (weet niet hoe je het moet noemen :) ) is langer dan 2km. Las ergens anders hier op het forum dat dat een probleem zou kunnen zijn.

Bij de routerdiagnostics zie ik:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 9db (te laag?)
output power upstream 11.5dbm
attenuation downstream 42db

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 11:05 ]