Hoe krijg ik 'n tv-uitzending op mijn computer

Pagina: 1
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afgelopen week ben ik gefilmd voor 'n tv-programma, wat deze week wordt uitgezonden.
Naja uiteraard allemaal leuk en aardig en uiteraard wil ik dit tv-programma bewaren.
Hier staat 'n dvd-recorder dus het opnemen van dat programma is geen probleem. Het euvel
is dat dat stukje maar 1 minuutje duurt (jaja m'n films komen pas uit in november) en ik daar dus telkens 'n half uur voor moet opnemen. Opzich ook geen probleem, maar dan staat er op die dvd dus ergens 1 minuutje met mij erop. De dvd-recorder heeft 'n crop functie dus dat stukje kan ik er dan wel tussenuit knippen, maar dan staat het als apart bestand op de dvd om af te spelen zeg maar (als apart hoofdstuk: moeilijk uit te leggen)
Dit stukje wil ik dus ook bewaren, maar om nou 1 hele dvd te bewaren met ergens 1 minuutje van mij erop vind ik wat overdreven. Nu is mijn vraag; Hoe ' exporteer' ik dat dat 1 minuutje dvd-film van mij naar bv. de computer waarna ik het op 1 cd'tje kan burnen ofzo. Dus is 't mogelijk om zelf opgenomen dvd's op de computer te zetten (en dan wel in 'n normaal formaat a la .avi .mpeg)

Bestaat hier software voor en is dit makkelijk te gebruiken of is dit niet te doen?

Ps. Ik ga m'n computer niet aan m'n tv hangen ofzo via allerlei kabels, want hoe dat werkt weet ik niet. Ik heb ook geen tv-kaart op m'n computer, om 't zo op te nemen dus dit gaat ook niet werken..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Gebruik hiervoor bv DVDX .. gebruik ik om al mijn dvd's naar divx of ander formaat te 'rippen' en het is nog gratis ook !...

link: http://www.labdv.com/dvdx/

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02

TheVMaster

Moderator WOS
Als je nu een RW neemt en daar vanaf je dvdrecoder het fragment op opslaat en die dan in je pc stopt. Heb je dan niet al een MPG bestand?

Of in andere woorden : wat voor formaat heb je dan?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58

lordsnow

I know nothing

't lijkt mij vele malen makkerlijker om iemand te vragen die wel een TV-kaart heeft om al de programmas op te nemen, daar de minuutjes uit te halen, en deze vervolgens op CD-ROM of DVD zet voor je.

Maar om je vraag te beantwoorden: je kan de DVD's rippen naar de PC en dan nabewerken. Om te knippen, je kan 't proberen met DVD-shrink, of TMpeg, of VirtualDubMod etc.