Om een en ander wat legaler te maken zijn wij aan het kijken naar de mogelijkheid om een Windows 2000 Server licentie te regelen. Nu vragen wij ons af in hoeverre licenties overdraagbaar zijn; als iemand een Server licentie heeft, daarna een nieuwe 2003 licentie heeft gekocht waardoor hij de 2000 licentie niet meer gebruikt, mag hij dan de 2000 server licentie doorverkopen zodat wij een legale 2000 server installatie kunnen draaien?
Ik kan het eigenlijk nergens vinden, niet op microsoft.com, niet op GoT en niet op google.
Verder draaien wij met 5 PC's en 1 server, waarop zo'n 100 gebruikers zijn toegevoegd. Zijn dan de 5 CAL's die er standaard bij zitten voldoende? Of heeft de server er zelf ook een nodig; of gaat het per gebruiker? Sorry als ik 'obvious' vragen stel, ik heb geen eenduidig antwoord kunnen vinden.
Ik kan het eigenlijk nergens vinden, niet op microsoft.com, niet op GoT en niet op google.
Verder draaien wij met 5 PC's en 1 server, waarop zo'n 100 gebruikers zijn toegevoegd. Zijn dan de 5 CAL's die er standaard bij zitten voldoende? Of heeft de server er zelf ook een nodig; of gaat het per gebruiker? Sorry als ik 'obvious' vragen stel, ik heb geen eenduidig antwoord kunnen vinden.
Tja