Toon posts:

Voor allen met een Aopen HQ08

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze kasten zijn er met twee verschillende voedingen. Het oudere model (wat ik heb) heb ik al ruim een jaar. Deze 300W voeding is niet AMD certified. Dit is het model wat eindigt op GT. Sinds een tijdje levert Aopen al hun kasten met een AMD certified model voeding. Volgens mij hebben al deze nieuwe modellen ook een andere fan en produceren dus meer herrie.

Thijs

Verwijderd

hier heb ik een foto's van de twee verschillende voedingen
De bovenste is de oude versie.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/finalcase5.jpg
Mijn 2 maxtor schijven van 30 GB maken eigenlijk meer lawaai, dus mij stoort die voedingen niet

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die van mij eindigt op BT en is anders dan allebei de voedingen. Hij is wel vrij nieuw maar maakt ook redelijk veel herrie :(

specs

Verwijderd

Topicstarter
Die twee voedingen eindigen met hun modelnummer beiden op GT (zie je eigen plaatje). De nieuwere eindigen met hun modelnummer op BT. Die maken volgens mij de herrie. Degene die wij hebben zijn lekker stil! Lang leve de NON-AMD certified voedingen! ;)

Thijs

Verwijderd

hehe cool, vond het ook al verdacht want ze maken echt niet veel lawaai :)

maar heu die nieuwe case heb ik ergens in november gekocht en op de doos plakte een grote sticker op AMD certified 2.03 !!!
En toch steekt er een oudere versie in, maar mij hoor je niet klagen :)

Verwijderd

ik mag niet reageren ik heb een HX08 :P

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

waar is dat AMD-certified nou voor nodig dan?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hmmjah same here ik ga voor een enermax :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

ik heb behoorlijk last van mijn hq08 voeding zo erg dat ik zelfs een topic plaatste over een nieuwe voeding namelijk deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/113193

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Hee tomahawske, wasda nou? een voeding ACHTER de koelgaten??? Die moet je er ff uitsnijden (heel simpel, met kaajse slijper!) zie http://crash.to/danpy , zo heb ik het gedaan!>:)

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 13:12 schreef daNpy het volgende:
Hee tomahawske, wasda nou? een voeding ACHTER de koelgaten??? Die moet je er ff uitsnijden (heel simpel, met kaajse slijper!) zie http://crash.to/danpy , zo heb ik het gedaan!>:)
hehe, je ziet dat misschien niet ,maar ik heb die fingerguard van de voeding geplaatst vanonder bij de blowhole.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/caseready9.jpg
Als ik nog eens een fingerguard op overschot hebt zal ik het wel eens uitzagen

Verwijderd

Ik heb een amd certified, maar die maakt VEEL lawaai!!! ;)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Hier ook een GT met herrie. Op de doos stond al dat 'ie AMD certified is. Maakt mij niet uit. Als ik aan het UT'en ben maak ik zo veel herrie dat ik de kast al lang niet meer hoor! :Y)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Ikzelf heb gisteren ff de koeler losgeknipt en aan een stekker (of hoe zo'n ding ook mag heten:P) van de voeding gehangen. En dan niet weer op 12V maar lager (volgens mij op 7V:?)

Gewoon een gaatje in je voeding boren, draadjes via dat gat naar buiten trekken, draadjes aan zo'n stekker hangen (zwart aan zwart, rood aan rood (niet aan geel want dan draait ie weer te hard ;)), het zaakje netjes afwerken (plakbandje :)) en klaar is kees.

Werkt zo goed dat ik nu zelfs de koeler van men AMD hoor (moet ik dus nog ff een nieuwe voor halen, idee??) en de temp in men PC is maar een graad hoger geworden.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als ik het zo lees, dan draait hij op 5 Volt. Als hij op 7 V moet draaien moet je hem aansluiten tussen geel (12) en rood (5). Je kan hem ook op 8.7 V laten draaien door hem aan te sluiten tussen 12 en 3.3 Of op 10 tusen -5 en 5.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 12:14
Sluit je fan nooit op die negatieve spanningsdraden aan.
Min 5V=blauw. Deze mag maar 0.3A hebben!!
Min 12V=bruin. Deze mag maar 1A hebben.
Voor je het weet heb je je voeding gesloopt.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

Hoe zet ik het zaakje dan op 7V??

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 12:14
Is al vaak verteld, maar goed:
De rode draad van de fan op de gele van de 4pin voedingsconnector, en de zwarte draad van de fan op de rode van de voedingsconnector.

4 pin connector:

rood = +5v
zwart = GND
zwart = GND
geel = +12V

Deze tekst niet lezen !

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb twee HQ-08 kasten. Beiden AMD Certified, de ene is stil, de andere maakt redelijk veel herrie.....

Verwijderd

bedankt, ga het is ff testen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 25 januari 2001 23:48 schreef mxhans het volgende:
Sluit je fan nooit op die negatieve spanningsdraden aan.
Min 5V=blauw. Deze mag maar 0.3A hebben!!
Min 12V=bruin. Deze mag maar 1A hebben.
Voor je het weet heb je je voeding gesloopt.
Daar kan die 150 mA best af hoor. Je moederbord gebruikt er bijna niets van. Normaal trekt een fan 200-250 mA maar bij een lagere spanning is het minder. Het werkt gewoon prima. En slopen doe je de voeding niet. Hij slaat gewoon af bij overbelasting.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• 0rbit
  • Laatst online: 25-08 13:02
Ik heb de HX08 en de HX45 (zijn kleinere broer). De HX08 is redelijk stil, maar volgens mij heeft de HX45 (die een ATX 2.03 certified sticker op de doos heeft :) ) een temperatuurregeling, want ik hoor hem echt nauwelijks.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hoeveel scheelt het in temp als je die case fan op 7 volt laat draaien?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Heeeeeel weinig!! een graad of 2 8-)

Leesfout -> Typefout

Verwijderd

Ik denk dat er wel degelijk een temp controller op zit.
Op die oudere voeding ( 1.5 jaar oud ) boveste voeding op de foto's hierboven.
Als ik die voeding opstart m'n m'n schakelaartje dan schiet die in gang en maakt die zo'n 2 sec een zoemend geluid ( fan dan opspringt ) maar daarna zakt het geluid weg. Tis precies of de fan draait wat minder snel
Pagina: 1